Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi samanlaiset ilmanvaihdon säätimet toimii ihan eri asioihin?

Vierailija
25.02.2023 |

Olin eilen lapsenvahtina kaveripariskunnan lapsille, että kaveritkin pääsee joskus viettään iltaa. Siinä sitten tuli kaikenlaisia ohjeita ennen lähtöä. Mm. käsky laittaa ilmanvaihto isommalle, kun oon käyttänyt lapset iltapesulla. Koska kuulemma sen jälkeen on yleensä kylppäri sen verran märkä, kun ne loiskii ja läiskii siellä. No niinhän ne loiski ja laitoin iltapesun jälkeen ilmanvaihdon isommalle. Kun nämä kaverit tuli kotiin ja kaveri meni ekana kylppäriin pissalle, niin sain kuulla kunnon läksytyksen, että miksi en ole pistänyt ilmanvaihtoa isommalle ja että kylppäri homehtuu. No omasta mielestäni pistin, mutta kävi ilmi että olinkin pistänyt vain liesituulettimen päälle. Omassa kämpässä on tismalleen samanlainen ja saman merkkinen säädin liesituulettimen yläpuolella, josta säädetään ilmanvaihtoa tai liesituuletinta. Ilmanvaihto säätyy kun eka nuppi on pystyasennossa, Jos ekan nupin säätää toiseen asentoon, niin sitten säädin toimii liesituulettimelle. Mutta näillä siitä toimikin vain liesituuletin, ihan sama missä asennossa eka säädin oli. Itse ilmanvaihdon säädin ois ollut jossain ihan muualla.

Miksi tehdään tismalleen samanlaisia säätimiä ihan eri toiminnoille? Saa ihan turhaan kuulla olevansa tyhmä, kun omasta mielestään on täysin loogisesti toiminut. Enhän mä pystynyt siinä alkaa kuunnella, että menikö se ilmanvaihto nyt asteen isommalle vai ei, kun lapsilla oli iltavillit ja kiljunnat kylvyn jälkeen päällä. Eikä käynyt ees mielessä kuunnella, kun ajattelin että tottakai se säädin toimii niin kuin pitää.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan