Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö My Heritage dna-testin jos ilmaiseksi saisit?

Vierailija
25.02.2023 |

Taitaa vieläkin maksaa joku 100 euron paikkeilla. Kiinnostaako teitä selvittää mistä kaikkialta maailmasta teillä on sukujuuria? Mä tekisin. En vain viitsi tuhlata 100 euroa siihen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En halua luovuttaa tietojani ulkomaisille yrityksille, jotka voivat myydä niitä ihan mihin tarkoitukseen tahansa, jopa pahaan.

Lähetitkö tämän viestin windowsista, googlesta, applesta vai muusta?

Laitteille voi syöttää feikkitiedot. Eiät ne niitä mistään voi tarkastaa. Microsft-tiliin samoin ja prepaidia voi käyttää puhelinvahvistuksiin. Ei ole pakko ehdoin tahdoin antaa tietoja noille, eikä tallentaa kuviaan pilveen.

-eri

Voi. Mutta kuinka moni niin jaksaa tehdä? Varsinkin, kun palveluita rajataan, kun tietoja ei anneta. Jos palvelu vaatii google tai apple tilin, joka vaatii vaikka pankkikortin tiedot henkilöllisyyden todentamineen, niin mitä teet? Joko kieltäydyt palvelusta tai annat kiltisti kaiken tiedon. Valitettavasti ihmiset päättivät jo vuosia sitten etteivät kaipaa yksityisyyttä, joten sinäkään et sitä ikuisesti saa. Joko erakoidut tai luovutat myöhemmin ,

kun joskus aikoinaan loin googlelle tilin, niin ei tarvinnut todistella henkilöllisyyttä.. jossain vaiheessa youtuben toimintaa muutettiin niin että pitäisi todentaa ikä, kun katselee aikuisille sopivaa materiaalia. en ole nähnyt tarvetta ikääni todistaa, kun olemassa on sivustoja joilla voi vapaasti katsella erilaisia aikuisille suunnattua materiaalia.

Vierailija
62/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan perinteistä sukututkimusta joten hyvin mahdollisesti tekisin. Tosin koska itse olen nainen, antaisin mieluummin testin tehtäväksi veljelleni, koska suvun mieslinja kiinnostaa aivan erityisesti. Tietoturva-asioita olen myös miettinyt, enkä ole aivan varma, mitä siitä asiasta ajattelisin, mutta toisaalta koen, että ehkä minulla ei ole tässä asiassa liikaa menetettävää. Ikää on jo sen verran eikä jälkikasvuakaan ole.

MH:n serkkutestillä, josta tässä on kyse, ei ole mitään tekemistä testin tekijän sukupuolen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En halua luovuttaa tietojani ulkomaisille yrityksille, jotka voivat myydä niitä ihan mihin tarkoitukseen tahansa, jopa pahaan.

Olet oikeassa.

Jos geeneissäsi löytyy joku sairausriski, niin vakuutusyhtiö kieltää sinulta vakuutuksen tai se maksaa maltaita.

Kyllä nyt vakuutetaan, ettei sellaista tapahdu, mutta miten onkaan asioiden laitaesim 20 vuoden päästä.

T.tutkija

olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö. joten jos tekisin testin jossa tutkitaan perimää ja hakisin sen jälkeen vakuutusta, niin geenijutut eivät kovinkaan paljoa vaikuttaisi asiaan.

Vierailija
64/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun noita on parempiakin testejä. My heritage tietää muutenkin enemmän jenkkiperimästä, kuin eurooppalaisten, eli muilla testeillä tarkempi tulos + mahdollisuus terveys- ja muihin tietoihin.

Vierailija
65/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka pelkäätte kaikkea mahdollista: Tämä EI ole mikään virallinen testi. Voit laittaa nimeksi vaikka Aku Ankka, jos haluat.

Vierailija
66/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään luovuttaa DNA:ta jollekin randomfirmalle. Huh.

Vierailija
67/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, ei kiinnosta ja en halua.

Vierailija
68/77 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään luovuttaa DNA:ta jollekin randomfirmalle. Huh.

Mikä olisi se firma, jolle voisit luovuttaa??867

Vierailija
69/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin käsiin kun nämä DNA-kartat päätyy, niin venkulointi loppuu moneltakin.  Moni rikos saa selvyyden.  Hienoa.

Vierailija
70/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin käsiin kun nämä DNA-kartat päätyy, niin venkulointi loppuu moneltakin.  Moni rikos saa selvyyden.  Hienoa.

Vierailija
71/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tehkää vaan. Olettehan jo mahdollisesti luovuttaneet kaiken muunkin datanne megafirmoille. Dna:n luovuttaminen on sitten kirsikka kakun päälle vain.

Vierailija
72/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta näyttää olevan nyt 39 euroa, tarjous.

Tuntuu olevan firmalla kova tarve saada kerättyä ihmisten DNA -tietoja.

Vierailija
73/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetitkö tämän viestin windowsista, googlesta, applesta vai muusta?

Mikään noista ei pidä hallussaan geneettistä koodiasi. 

Vierailija
74/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.

Jos geeneissäsi löytyy joku sairausriski, niin vakuutusyhtiö kieltää sinulta vakuutuksen tai se maksaa maltaita.

Kyllä nyt vakuutetaan, ettei sellaista tapahdu, mutta miten onkaan asioiden laitaesim 20 vuoden päästä.

T.tutkija

olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö. joten jos tekisin testin jossa tutkitaan perimää ja hakisin sen jälkeen vakuutusta, niin geenijutut eivät kovinkaan paljoa vaikuttaisi asiaan.

Niin, minä minä ja minä. Kysymys onkin yleisestä periaatteesta, ei tällä kertaa sinun prseen hyvinvoinnista.

Vierailija
75/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin tehdä, mutta olisi ehkä turhaa. Mun sisko on nimittäin tehnyt jo tuon testin, eikä siinä ilmennyt mitään outoa eikä kiinnostavaa. Siskon kanssa olemme kuin kaksi marjaa, joten en epäile mitään muutakaan skandaalinomaista perimässämme.

Vierailija
76/77 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois aika kauheeta, jos löytyis uusia sukulaisia kun jo tunnetuistakin oli kova homma päästä eroon.

Vierailija
77/77 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo ja löytyi monia henkilöitä, jotka jo tiesin sukulaisiksi. Tuli Suomea, Skandinaviaa, itä-eurooppaa, Brittein saaria ja keski-aasiaa, mutta ne päivittivät tulokset ja britit ja keski-aasia jäi pois. Joten varautukaa päivityksiin