Uusperheellinen: miksi et siedä kumppanisi ex-puolison lapsia?
Otsikossa kysymys. Olen nyt seurannut tässä useampia uusperheitä ja kaikissa toistuu sama kuvio: omat biologiset ja uuden kumppanin kanssa hankitut lapset ovat lähes poikkeuksetta ihan eri asemassa kuin kumppanin ex-puolison ns. bonuslapset. Ymmärrän, ettei välttämättä aitoa kiintymystä ja yhtä syvää tunneyhteyttä ole kuin omiin, biologisiin lapsiin, mutta sitä en käsitä, miten eriarvoistavasti ja epäreilustikin aikuiset ihmiset kehtaavat kohdella lapsia, jotka eivät ole elämäntilanteeseensa syyllisiä millään tavalla. Auttakaa ymmärtämään. Kiitos.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkaa ylipäätään seurustella perheellisen kanssa, jos se on niin vaikeaa?
Siinäpä se onkin. Sitä kuvittelee, että tästä se alkaa tottuminen ja välittäminen vieraisiin itsevalisemattomiini tenaviin. Aika kuluu ja edelleen elää toivo kiintymyksestä. Lopulta totean itselleni, että ei, se lapsi on niin outo ja jotenkin vääränlainen saadakseen tunteeni heräämään.
En nyt sanoisi, etten siedä, mutta yritän kuvata asiaa näin: Tunne on sama, kun anoppi tulee käymään. Ihan ok, mutta toivottavasti poistuu pian.
Itse en siedä puolisoni lasta, todella turhauttavaa ja ahdistava ongelma.
En siedä mm siksi että ärsyttää sen puheet vain pelkästä isästä. Puhuu et on isän luona, isän kanssa menee mökille, isä vie heurekaan....
VAIKKA minä olen siinä aina kolmantena ja usein olen se juttujen vetäjä ja ehdottaakin.
Grr.