Miksi ihmisiä kutsutaan kateellisiksi, jos joku kritisoi jotakuta?
Olen huomannut ilmiön, että jos joku kritisoi jotakuta, häntä saatetaan heti nimittää kateelliseksi. Miksi?
Kommentit (47)
Se on niin helppoa. Intät ja intät että toinen on kateellinen, eikä toinen pysty koskaan todistamaan ettei ole. Vaikka itse tiedät tasan tarkkaan ettet ole kateellinen, niin toinen voi loputtomiin saakka väittää sinun olevan.
Niin miksiköhän aina se kateus.Kai se kertoo ihmisten fiksuudesta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kritiikki kumpuaa kateudesta. Jos vain kritisoi toista eikä keksi hyvää sanottavaa niin voi itse pohtia miksi näin.
Ehkä siksi että se kritisoitava yleensä on dorka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kateutta. Sirpa Selänteen"kritisointi"kertoo siitä hyvin. Naisen taso ja seksuaalinen menestys määritellään sillä miten tasokkaalle miehelle hän kelpaa vaimoksi, ei sillä kuinka monelle hän on jakanut reikäänsä. Miehen tason ratkaisee se kuinka monelta naiselta on saanut.
Sama koskee myös Helmi Loukasmäen"kritisointia", hänessä kateutta herättää nuoruus ja se täydellinen perse siinä allaskuvassa.
Teemun oma äitikin haukkui Teemua sovinistiksi. Siitä voinet päätellä kuinka "tasokkaana" miehenä Teemua pidetään. Tuskin naiset kadehtivat Sirpaa, joka on sovinistin vaimo.
Kaikki miehet ovat sovinisteja höpsö :) Teemu vain voi olla sitä avoimesti toisin kuin tavismies. 1,4 miljardia kiinalaistakin elää sovinistisessa kulttuurissa jossa miehet pieksävät vaimojaan.
Ei todellakaan auta, että Teemu on alempaa palstamiestasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kateutta. Sirpa Selänteen"kritisointi"kertoo siitä hyvin. Naisen taso ja seksuaalinen menestys määritellään sillä miten tasokkaalle miehelle hän kelpaa vaimoksi, ei sillä kuinka monelle hän on jakanut reikäänsä. Miehen tason ratkaisee se kuinka monelta naiselta on saanut.
Sama koskee myös Helmi Loukasmäen"kritisointia", hänessä kateutta herättää nuoruus ja se täydellinen perse siinä allaskuvassa.
En ole itse koskaan Sirpa Selännettä kritisoinut mitenkään, mutta en kyllä voi yhtyä tuohon, että hänelle oltaisiin yleisesti kateellisia. En pidä mitään Teemu Selännettä tasokkaana miehenä. En ole koskaan pitänyt.
Sinulla on aika erikoinen tapa nähdä ihmisen tasot. Meillä muilla on vähän toisenlainen tapa määrittää tasot, jos nyt ollenkaan edes lokeroidaan ihmisiä millekään hierarkisille tasoille.
Selänne on yksi Suomen tasokkaimmista miehistä. Kun hän meni baariin niin järkkärit joutuivat pitämään nuoria naisia kauempana, että hän pystyy liikkumaan.
Ja vaikka et muka pitäisi häntä tasokkaana niin olet silti kateellinen vähintään heidän rahoistaan ja Sirpan elintasosta sekä siitä, että saa olla kotirouvana.
Et kai ole tosissasi? Selänne on sovinistinen juntti. Rahasta en ole kateellinen kenellekään, sitä teen ihan omalla työlläni. Ja täysin vapaaehtoisesti, kotirouvuus olisi minulle pahin rangaistus. Teen tärkeää työtä, joka antaa minulle henkistä haastetta ja tyydytystä, ja hyvän elintason. Puolisoni olen voinut valita ihan hänen muiden ominaisuuksiensa takia kuin rahanteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kritiikki kumpuaa kateudesta. Jos vain kritisoi toista eikä keksi hyvää sanottavaa niin voi itse pohtia miksi näin.
Olenko dorka, kun olen kritisoinut kaverini miestä, joka on kylän tunnettu alkkis ja kännissäajaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko dorka, kun olen kritisoinut kaverini miestä, joka on kylän tunnettu alkkis ja kännissäajaja?
Kateellisuusteorian mukaan olet kateellinen koska et ole yhtä tunnettu, kadehdit hänen viinanjuontisietokykyään ja etenkin hänen rohkeuttaan ajaa kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sen takia dorka että olet kritisoinut dorkaa, vaan siksi että et ymmärrä lukemaasi.
Jos puhutaan kritisoinnista, siihen voi vastata argumentoimalla perustellen, eikä tarvitse ruveta arvuuttelemaan toisen motiiveja. Mutta jos kyse on haukkumisesta, panettelusta ja juoruamisesta, järkiperustelut eivät auta. Pahan puhuminen kumpuaa yleensä joko ilkeydestä tai kateudesta. Kateus on näistä pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuusteorian mukaan olet kateellinen koska et ole yhtä tunnettu, kadehdit hänen viinanjuontisietokykyään ja etenkin hänen rohkeuttaan ajaa kännissä.
Tai kadehtii kaveria ja haluaisi sen miehen itselleen.
Eihän kritisointi aina johdu kateudesta. Ehkä se ajatus tulee siitä, että usein kateellinen ihminen etsimällä etsii kateutensa kohteesta vikoja ja heikkoja kohtia. Niistä voi sitten kritisoida ja saada tyydytystä, kun tuntee itsensä paremmaksi.
Yleensä luullaan, että ihmiset ovat kateellisia rahasta, puolisosta, talosta ja muusta statuksesta. Kateus voi kohdistua myös johonkin aineettomaan asiaan, vaikka onnellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin helppoa. Intät ja intät että toinen on kateellinen, eikä toinen pysty koskaan todistamaan ettei ole. Vaikka itse tiedät tasan tarkkaan ettet ole kateellinen, niin toinen voi loputtomiin saakka väittää sinun olevan.
,mutta kun sinä olet kateellinen:)
Uusi työntekijä puhui kaikkien itseään neuvoneiden olevan vain kateellisia, kun hän osaa kaiken paremmin. Silloin mietin, että onko tuo joku kotona opetettu juttu, että kaikki ovat muka kateellisia ja että mistään ei voi antaa kritiikkiä ihan vain siksi, että toinen voisi korjata tapaansa tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemun oma äitikin haukkui Teemua sovinistiksi. Siitä voinet päätellä kuinka "tasokkaana" miehenä Teemua pidetään. Tuskin naiset kadehtivat Sirpaa, joka on sovinistin vaimo.
Kukas sen Sirpan luksuselämän rahoitti? Siinä on kotisovinismi aika pikkujuttu.
Aika monesti kiusaaminen (jota kiusaajat yrittävät väittää kritiikiksi) kumpuaa kateudesta. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon sinusta, ettet osaa puhua asiallisesti. Tuohan ei ole edes kritiikkiä, vaan puhdasta haukkumista.
t. eri
Voisi myös kysyä, miksi haukkumista luullaan niin usein kritiikiksi. Nehän ovat kaksi eri asiaa.
Sekin oli kuulemma kateutta kun ihmettelin monesko sukunimi sarja-avioitujalla on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Sekin oli kuulemma kateutta kun ihmettelin monesko sukunimi sarja-avioitujalla on menossa.
No minkä me sille voimme, että olet kateellinen, kun et pääse naimisiin.
Liika raha tekee ihmisestä pahan ja ahneen. Teemukin itki verta sakkojen ja sähkölaskujen summista. Rikkailla nousee kusi hattuun ja inhimillisyys katoaa. Sirpa ei suinkaan ole ollut kotirouva vapaaehtoisesti, Teemuhan myös esti Sirpan vapaat ystävyyssuhteet. Enkä missään nimessä haluaisi olla kotirouva, vaan työskennellä minulle tärkeiden asioiden puolesta. Sitä teenkin.
-eri