Onko naisen helpompi antaa anteeksi pettäminen, jos kukaan ei tiedä, että nainen tietää siitä?
Jotekin näin olen aina aavistellut, että pettäminen itsessään ei ole naiselle ongelma, vaan sosiaaliset paineet kanssaihmisten takia.
Kommentit (31)
Riippuu tapauksesta. Jollekin suurin ongelma on ehkä sosiaalinen häpeä, jollekin toiselle taas se itse teko.
Ai meinaat että kaikki naiset ajattelee samalla tavalla?
Mitä painetta minulle siitä tulee, että mies on m'lkku?
Vierailija kirjoitti:
Ai meinaat että kaikki naiset ajattelee samalla tavalla?
Niin me miehet, jotka emme koskaan ole oikeaa naista tavanneet luulemme.
t. ap
Päin vastoin, kertoisin jokaiselle, mitä kokovartalomulqqu teku. 622
No ei todellakaan. Kun mies pettää, luottamus on menetetty ikuisesti
Ei ole olemassa vaihtoehtoa "antaa pettäminen anteeksi".
Pettäminen on huonompien ihmisten touhua; en ole kiinnostunut sen tasoisesta elämästä. Ei ole mitään väliä kuka mistäkin tietää.
Ei. Pettäminen on aina yhtä ikävä asia. Jotkut vaan yrittävät saada sen mielestään, aivot yrittävät suojata traumalta. Ja rakastuminen ehkä estää katsomasta totuuteen, tottumus olla siinä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei itseäni tietääkseni kosketa, mutta ajattelisin noin yleisellä tasolla, että mitä enemmän ihmisillä on suhteissaan sellaisia asioita, joita he eivät voi antaa anteeksi, sitä enemmän heidän suhteissaan on salaisuuksia.
Jos mun mies ei rakastakaan minua ja tekee petoksen, niin kyllä se pahin on se, ei mitään väliä kuka tietää, minä luultavasti kertoisin kaikille jotka viitsisi kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten avoimet suhteet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten avoimet suhteet ?
Miten ne tähän liittyvät?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Pettäminen on aina yhtä ikävä asia. Jotkut vaan yrittävät saada sen mielestään, aivot yrittävät suojata traumalta. Ja rakastuminen ehkä estää katsomasta totuuteen, tottumus olla siinä suhteessa.
Toinen klassinen kieltämisen mekanismi on se, että syytetään sitä toista naista. Tälläkin palstalla haukutaan usein naisia, jotka toimivat mahdollistajina. Elämän täytyy olla aika raskasta, jos oman puolison uskollisuus on tuntemattomien naisten moraalin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei itseäni tietääkseni kosketa, mutta ajattelisin noin yleisellä tasolla, että mitä enemmän ihmisillä on suhteissaan sellaisia asioita, joita he eivät voi antaa anteeksi, sitä enemmän heidän suhteissaan on salaisuuksia.
Varsin kummallinen logiikka. Oikeastihan se, että tiettyjä asioita ei voi antaa anteeksi, kertoo vain ihmisen arvoista, ei siitä että hän jotain salaisi.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Sanna-Marin-ja-Olavi-Uusivirta-juhlivat-j…
Ei pettämistä vaan lähesiä ystäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin kummallinen logiikka. Oikeastihan se, että tiettyjä asioita ei voi antaa anteeksi, kertoo vain ihmisen arvoista, ei siitä että hän jotain salaisi.
Mutta pettäjä saattaa päätyä salailemaan tekoaan ollakseen kumppaninsa arvojen arvoinen. Salailun seurauksena kumpikin saa mitä haluaa: pettäjä saa jatkaa suhteessa, jossa haluaa pysyä, petetty saa säilyttää illuusion kumppaninsa arvosta.
Moni elää tällaisessa suhteessa. Eli on aivan relevanttia kysyä: onko arvojesi mukainen elämä sinulle tärkeämpi asia kuin totuuden mukainen elämä?
Ainakin tämän naisen osalta aavistelusi ei voisi enempää olla väärässä.
N39