Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyräleikkaus ja imetys

22.11.2006 |

Pääsisin vihdoin leikkauttamaan vatsatyräni, mutta ongelma on siinä, etten haluaisi lopettaa imetystä siihen. Poikani (29/7/2006) on vielä täysimetyksellä ja ollaan ehkä hädintuskin alotettu kiinteä ruoka silloin tammikuussa, kun leikkauksen aika olisi. Jos lypsän ja poika syötetään sairaalassaoloajan pullosta, pystynkö jatkamaan imetystä kotiin palattuani? Vai olisiko mahdollista ottaa vauva mukaan sairaalaan, muistelen lukeneeni äidistä, joka toipui leikkauksesta synnärillä vauvan kanssa? Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksessa kun lapset olivat 1 1/2kk vanhoja. Leikkaus tehtiin nukutuksessa, joten nukutusaineitten ja kaasujen takia imetys tai lypsetyn maidon antaminen lapselle ei leikkauksen jälkeisenä aikana tule kyseseen. Anestesialääkärin kanssa nukutus suunniteltiin niin, että pääsin imettämään mahdollisimman nopeasti ja minun kohdallani se oli heti leikkauksen jälkeisenä aamuna. Pääsin myös kotiin sairaalasta heti samana iltana, mutta todennäköisesti tämä oli erikoispäätös, koska henkilökunta ihmetteli kovasti lääkärin päätöstä ja epäröivät laskea minua kotiin...

Meillä lapset oli kotona isän ja mummon kanssa. Isä kävi sairaalasta hakemassa maidon kotiin...

Itse lypsin maidon ennen leikkausta lapsille käyttöön, mutta tämän jälkeen pumppailin kyllä rintoja säännöllisesti, jotta maidontuotanto pysyi yllä, mutta maito oli käyttökelvotonta ja meni viemäristä alas.

Imetystä jatkoin aivan normaalisti ja onnistuneesti leikkauksen jälkeen. Vaikka epäilin onnistumista sillä leikkaus kohdistui rintaan... Mutta onnistui!

Sinun kannattaa ottaa selvää miten leikkaus tehdään.

Kuinka kauan joudut olemaan osastolla ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen. Yrität päästä sairaalasta kotiin nopeasti. Minä ainakin " ylipuhuin" lääkärin. Eikä hänkään nähnyt syytä sille miksi en olisi voinut lähteä kotiin toipumaan...

Voiko sairaalasta lainata lypsykonetta vai pitää sinun ottaa oma mukaan. Jos oma pumppu käytössä, miten sterilointi onnistuu (siis ennen leikkausta lypsettäessä)

Itse en veisi lasta sairaalaan, siellä kun liikkuu kaiken karvaisia bakteereita...

Rva-Kevät

Vierailija
2/2 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää imettänyt (poika oli tuolloin 8kk). Siitä leikkauksesta toivuin tosi hitaasti ja olin nukutusaineesta tosi huonovointinen, kolmantena päivänä vasta pystyin nousemaan sängystä, että en kyllä olisi millään kyennyt hoitamaan vauvaa sairaalassa (mummo oli lasten kanssa kotona). Niinpä jouduin sitten olemaan 5vrk sairaalassa. Mutta jokainenhan toipuu niin erilailla leikkauksista.

- satu -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla