Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin määrä suhteessa

M38
25.02.2023 |

Tiedän, että jokaisella on omanlaisensa tarve ja mielipide.. mutta kuinka usein teillä peitto heiluu lapsiperheessä (meillä lapset 5v ja 3v) ja aiheuttaako asia riitaa välillänne? Onnistuuko teillä seksi spontaanisti vai laitatteko seksikertoja kalenteriin?
Mulla puolison kanssa on aiheen tiimoilta lähes viikottain riitaa. Mä itse miehenä kaipaan säännöllistä seksiä, hellyyttä ja kosketusta. Pidän seksiä tärkeänä asiana ja se on mulle sellainen asia mistä en olisi valmis joustamaan. Mulla henkilökohtaisesti seksihomma menee sillai, et haluja on vähintään kerta viikkoon, mieluusti parikin kertaa viikkoon ja lomien aikana, etenkin kesällä voisi ihan hyvin harrastella enemmänkin :)
Puolisolle puolestaan sopiva seksin määrä olisi kerran kahteen viikkoon. Nämä siis sellaisia mikä ois keskimäärin sopiva määrä. Ja itse näin suoraan sanottuna en tule tuollaisella seksimäärällä kuin vihaiseksi.. ja tämä siis aiheuttaa meillä riidan, kun halut ei kohtaa. Mitähän tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Pitääkö mun miehenä vaan alistua naisen tahtoon, vai onko kellään mitään hyvää ajatusta tähän? Eipä tuo puoliso ole antanut lupaa vieraissakaan käydä, enkä näe siinä itsekään mitään mieltä, koska miksi sitten olla parisuhteessa ylipäätään.. ja kyllä, eroakin olen miettinyt, koska en tunne itseäni rakastetuksi (lasten saannin jälkeen tullut muutos)
Meillä oli tämä asia aikoinaan hyvin, mutta lasten saannin jälkeen tilanne on muuttunut surkeaksi. Ja ennen kuin kukaan sanoo, että osallistunko kotitöihin ja lastenhoitoon, niin kyllä osallistun. Puoliso tekee kolmivuorotyötä, joten osallistumiseni kotihommiin on myös tavallaan "pakon sanelema" juttu.
Ja tosiaan tilanne on nyt se, että puoliso on ahdistunut siitä, kun minä ruinaan seksiä ja mä oon ahdistunut siitä, kun en sitä tarpeeksi saa. Onko tällaisen tilanteen takia mielestänne perusteltua erota vai mikä avuksi?

T. M38

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhat tutut, moneen kertaan toistetut kolme vaihtoehtoa:

1. Sopeudu tilanteeseen.

2. Jos et voi sopeutua, hae seksi muualta joko vaimosi luvalla tai ilman sitä.

3. Jos et voi/ halua hakea seksiä muualta ja et voi sopeutua vähäiseen seksiin (joka tulee muuten entisestäänkin vähenemään) niin eroa.

Jos erokaan ei tunnu hyvältä ajatukselta, palaa kohtaan 1, ja aloita kierros alusta ja jatka niin kauan kunnes vähiten huono vauhtoehto löytyy.

Vierailija
2/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kerran kysyit, niin meillä oli seksiä pikkulapsiaikaan melkein päivittäin. Ja sama meno jatkuu edelleen, kun 1 teini asuu enää kotona. Olen onnekas, tiedän. Olisin varmaan eronnut, jos puoliso olisi unohtanut minut lapset saatuamme. Tuossa edellähän nuo vaihtoehdot on sanottu. Tuota kohtaa 2, en kyllä suosittele. Pettäminen on aina väärin. Olen pahoillani, mutta eipä noita vaihtoehtoja oikein muita ole. Toivoit varmasti jotain hyvää "kikkaa", joka toimisi. No yksi ehdotus on, että laita vaimo pelkäämään menettämistäsi, josko sitten havahtuisi, että tarvitsee sinua. Lopeta seksin vonkaus kokonaan, ja tee itsesi haluttavaksi muiden naisten silmissä. Naurata naapurin Tiinaa postilaatikolla, niin, että vaumo huomaa, flirttaa kassaneidin kanssa, ja ota puhelin aina mukaan, vaikka vessaan. Tosin tässäkin voi käydä ihan päinvastoin, kuin on ollut toive.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerran viikossa, joskus kolmekin ja joskus menee koko kuukausi ilman. Puolisolla menee halut stressistä ja pienestäkin rypystä parisuhteessa. Tällaista on ollut jo vuosia, jo enne lapsia, paitsi lasten synnyttyä meni puol vuotta ilman ja puolison raskaana ollessa nussittiin alkuja lukuunottamatta lähes päivittäin. Lapset nyt 4&7.

Vierailija
4/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei tule mitään muutosta naisen taholta, kuin korkeintaan sitten kun se retkahtaa johonkin toiseen ja silloinkaan seksin lisääntyminen ei kohdistu sinuun.

Mihinkään pikkulapsi aikaan tai yleiseen väsymykseenkään puolisosi on turha tuossa tilanteessa vedota. Ajan myötä tuo tulee vain pahenemaan.

Älä mieti asioita itseksesi. Nostat kissan reilusti pöydälle ja ahdistat vaimosi joko kuvaannolisesti tai ihan käytännössä nurkkaan, niin ettei hän pääse laistamaan pois tilanteesta. 

Mitkä ne vaihtoehdot sitten ovat seksin määrän lisäämiseksi; ryhtyykä vaimo panostamaan suhteeseen ja seksiin, saatko sinä käydä hakemassa tyydytystä suhteen ulkopuolelta vai onko ratkaisu ero. Se teidän on tuossa tilanteessa ratkaistava, mutta älä tyydy ympäripyöreisiin lupauksiin vaan vaadi konkreettisia toimenpiteitä jotka ovat myön pysyviä. 

Jos seksin vähyys on sinulle ongelma, niin silloin sen pitää olla ongelma myös vaimollesi.

Vierailija
5/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada vaimoasi halukkaammaksi.

Naisille kun ei niitä ärsykkeitä seksiin satele

ollenkaan siinä määrin kuin miehille.

Minä lähettelen viestejä ja kuvakaappauksi,

omia kuvaotoksia. No ne ovat nyt toimineet

mulla. Tuo kolmivuorotyö on myös usein

raskasta . Toivottavasti rouvasi ei tarvitse

siihen lääkitystä saadakseen unta.

Vierailija
6/72 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda omat toiveesi. Olet itsekäs sika. Älä vaadi mitään, tuo vaan rahaa kotiin, remontoi, siivoa, pidä auto kunnossa ja sitä rataa. Ihan turhaan mitään muuta kannattaa odottaa. Yritä löytää sisältöä elämään jostain muualta.

Vierailija
7/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lannistu, meilläkin oli alkuun vähän seksiä, mutta tilanne muuttui jostain syystä, ja nyt seksiä miltei päivittäin. Vaimosi voi olla väsynyt, en yhtään ihmettelis jos kolivuorotyö ja usht pienet lapsetkin. Puhuminen onmyös tärkeää, kerro  miten paljon kaipaat seksiä! Ehkä vaimosi ei tiedosa  sitä.

Vierailija
8/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää olla kunnioitusta puolisoa kohtaan, että pyrkii hakemaan tilanteeseen ratkaisua puhuen eikä luiki selän takana pettämään. Monia vaihtoehtoja on: esim. terapia, avoin suhde ja se oman suhteen parantaminen.

Vierailija
9/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös tuossa vaiheessa aika vähän seksiä. Olin vaan niin väsynyt. Toki meillä oli se eri, että hoidin lapset ja kodin pääsääntöisesti yksin. Nyt lapset teinejä, ja seksiä on taas paljon. Että ei kannata aina uskoa näitä kommentteja, että ei se siitä voisi vielä muuttua.

N40

Vierailija
10/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pariterapiaa voisi ajatella. Ulkopuolisen läsnäollessa ei tule niin helposti riitaa. Mutta älkää valitko mitään itseoppinutta seksineuvojaa, vaan ihan psykologi tms.

Minusta tuo tilanne ei vaikuta täysin epätoivoiselta, jos kerta viikkoon olisi sulle ok, ja vaimolle kerta kahteen viikkoon. Tuossa voisi hyvin löytyä joku kompromissi, kun pääsette rauhalliseen keskusteluun. Ja se keskustelun tuoma läheisyys voi itsessään lisätä halua.

Voisitteko ehkä sopia jostain ns. hellyyskerrasta viikossa, eli ei seksiä, mutta kaikkea muuta läheisyyttä? Se voisi lisätä rakastetuksi tulemisen kokemusta molemmilla.

Erosta vielä... toki jokainen päättää siitä itse. Mutta lapset ovat vielä tosi pieniä, joten jos muuten teillä menee hyvin, kääntäisin kyllä kaikki kivet vielä.

Vierailija
11/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että pitkässä suhteessa on vaiheita jolloin seksiä on vähemmän. Kolmivuorotyö ja kaksi lasta kuulostaa näin lapsettoman korviin todella raskaalta yhtälöltä. Muutenkin on hyvin epätodennäköistä, että esim. 30 vuoden parisuhteessa molemmat haluaisivat aina yhtä usein.

Kannatan muiden lailla puhumista, vonkaamisen lopettamista (mikään ei vähennä haluja yhtä tehokkaasti kuin vonkaava kumppani) ja tuota läheisyyden lisäämistä (ilman painostusta/vonkaamista seksiin). Yleensä suhteen alussa on läheisyyttä paljon enemmän kuin kiireisessä perhearjessa ja se näkyy monen haluissa. 

Vierailija
12/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin myös haluton siinä vaiheessa, kun lapset oli sen ikäisiä kuin teillä. Olin vaan niin väsynyt ja stressaantunut, että oli vaikea olla miettimättä niitä kauppalistoja ja muita kodin askareita tai sitä, miten vähän ehtii nukkua. Monet keskustelut käytiin kotiaskareiden jaosta, siitä mitä toivoisin (ja toki myös mies) seksiltä ja tilanne korjaantui vielä paremmaksi kuin ennen lapsia. Nykyään seksi on säännöllistä (2-3 krt/vk) ja sellaista, että todellakin nautitaan. Kannatti siis käydä keskustelut. N34

Vierailija
13/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös tuossa vaiheessa aika vähän seksiä. Olin vaan niin väsynyt. Toki meillä oli se eri, että hoidin lapset ja kodin pääsääntöisesti yksin. Nyt lapset teinejä, ja seksiä on taas paljon. Että ei kannata aina uskoa näitä kommentteja, että ei se siitä voisi vielä muuttua.

N40

Niin, onhan joku voittanut päävoiton lotossakin. Todennäköisyys suunnilleen samaa tasoa.

Vierailija
14/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Niin, onhan joku voittanut päävoiton lotossakin. Todennäköisyys suunnilleen samaa tasoa.

On tietenkin täysin selvää, että tuolla asenteella kumppani muuttuu haluttomaksi eikä tilanne parane ennen kuin hän löytää eron jälkeen uuden miehen. 

Vierailija
15/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suljettu pois mahdollisuus, että hormonaalinen ehkäisy on vienyt puolison halut?

Vierailija
16/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

On tietenkin täysin selvää, että tuolla asenteella kumppani muuttuu haluttomaksi eikä tilanne parane ennen kuin hän löytää eron jälkeen uuden miehen. 

Seksin suhteen lopputulos on aivan sama. Ollako seksittömässä suhteessa, vai eron jälkeen sinkkuna. Sinkkuna on edes teoreettinen mahdollisuus seksiin, seksittömässä parisuhteessa ei edes sitä.

Mutta, kaikki te vähäseksisessä tai seksittömässä suhteessa kärvistelevät, sittenhän sen näette kun kokeilette kuinka käy: Eroamisen sijaan sinnitelkää nykyisessä parisuhteessa 10- 15 vuotta, ja katsokaa minkälainen seksin mylläkkä se alkaa kun lapset on muuttaneet pois kotoa. Mutu- tuntumalla väitän että yhdeksän tai kahdeksan kymmenestä runsaampaa seksiä toivovista joutuu toteamaan että se vähäinenkin seksi nuupahti kokonaan näitten vuosien mittaan.

Mutta, kuten sanoin, kokeilkaa. Voinhan olla, ja mielelläni olisinkin väärässä.

Vierailija
17/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Seksin suhteen lopputulos on aivan sama. Ollako seksittömässä suhteessa, vai eron jälkeen sinkkuna. Sinkkuna on edes teoreettinen mahdollisuus seksiin, seksittömässä parisuhteessa ei edes sitä.

Mutta, kaikki te vähäseksisessä tai seksittömässä suhteessa kärvistelevät, sittenhän sen näette kun kokeilette kuinka käy: Eroamisen sijaan sinnitelkää nykyisessä parisuhteessa 10- 15 vuotta, ja katsokaa minkälainen seksin mylläkkä se alkaa kun lapset on muuttaneet pois kotoa. Mutu- tuntumalla väitän että yhdeksän tai kahdeksan kymmenestä runsaampaa seksiä toivovista joutuu toteamaan että se vähäinenkin seksi nuupahti kokonaan näitten vuosien mittaan.

Omia happamia kokemuksia ei kannata yleistää. Väärässä olet. 

Vierailija
18/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Omia happamia kokemuksia ei kannata yleistää. Väärässä olet. 

Omia hyviäkään kokemuksia ei kannata yleistää.

Vierailija
19/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo läheisyyden palauttaminen suhteeseen ilman seksipakkoa on kokeilemisen arvoinen ehdotus. Ainakin meillä se miehen läheisyys on aina sitä, että vonkaa seksiä, muutoin sitä ei ole koskaan.

Vierailija
20/72 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo läheisyyden palauttaminen suhteeseen ilman seksipakkoa on kokeilemisen arvoinen ehdotus. Ainakin meillä se miehen läheisyys on aina sitä, että vonkaa seksiä, muutoin sitä ei ole koskaan.

Miehen vika siis taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi