Seksin määrä suhteessa
Tiedän, että jokaisella on omanlaisensa tarve ja mielipide.. mutta kuinka usein teillä peitto heiluu lapsiperheessä (meillä lapset 5v ja 3v) ja aiheuttaako asia riitaa välillänne? Onnistuuko teillä seksi spontaanisti vai laitatteko seksikertoja kalenteriin?
Mulla puolison kanssa on aiheen tiimoilta lähes viikottain riitaa. Mä itse miehenä kaipaan säännöllistä seksiä, hellyyttä ja kosketusta. Pidän seksiä tärkeänä asiana ja se on mulle sellainen asia mistä en olisi valmis joustamaan. Mulla henkilökohtaisesti seksihomma menee sillai, et haluja on vähintään kerta viikkoon, mieluusti parikin kertaa viikkoon ja lomien aikana, etenkin kesällä voisi ihan hyvin harrastella enemmänkin :)
Puolisolle puolestaan sopiva seksin määrä olisi kerran kahteen viikkoon. Nämä siis sellaisia mikä ois keskimäärin sopiva määrä. Ja itse näin suoraan sanottuna en tule tuollaisella seksimäärällä kuin vihaiseksi.. ja tämä siis aiheuttaa meillä riidan, kun halut ei kohtaa. Mitähän tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Pitääkö mun miehenä vaan alistua naisen tahtoon, vai onko kellään mitään hyvää ajatusta tähän? Eipä tuo puoliso ole antanut lupaa vieraissakaan käydä, enkä näe siinä itsekään mitään mieltä, koska miksi sitten olla parisuhteessa ylipäätään.. ja kyllä, eroakin olen miettinyt, koska en tunne itseäni rakastetuksi (lasten saannin jälkeen tullut muutos)
Meillä oli tämä asia aikoinaan hyvin, mutta lasten saannin jälkeen tilanne on muuttunut surkeaksi. Ja ennen kuin kukaan sanoo, että osallistunko kotitöihin ja lastenhoitoon, niin kyllä osallistun. Puoliso tekee kolmivuorotyötä, joten osallistumiseni kotihommiin on myös tavallaan "pakon sanelema" juttu.
Ja tosiaan tilanne on nyt se, että puoliso on ahdistunut siitä, kun minä ruinaan seksiä ja mä oon ahdistunut siitä, kun en sitä tarpeeksi saa. Onko tällaisen tilanteen takia mielestänne perusteltua erota vai mikä avuksi?
T. M38
Kommentit (72)
Meillä on seksiä vain siksi että vaimo haluaa syvää läheisyyttä samalla . Ja kun en yritä liikaa haluta niin seksi on ollut mahdollista noin 1krt viikko, ehkä joskus 2krt tai 5-6 krt kk. Tajusin viimein että on pakko antaa myös muuta läheisyyttä ja halauksia/ suukottelua koska aloin pelkäämään että mitä jos me ollaan kohta vain kavereita jotka asuu samassa taloudessa ja nukkuu samassa sängyssä .
Nyt myös jaksan paremmin huomioida vaimoa kun sain hoidettua leikkauspöydällä pahimmat elämää haittaavat kivut pois viimeisen 3v aikana . Elämänlaatuni ei olekaan ollut näin hyvä sitten 2015 jälkeen mikä onkin ollut syynä etten ole jaksanut hoitaa riittävästi suhdetta.
Jokainenhan saa itse päättää miten paljon seksiä harrastaa.
Oletko miettinyt että olisi helpompi olla kokonaan ilman?
Vituttaahan se kun olet todennäköisesti koko ajan saatavilla mutta käyttöä on vain kerran kahdessa viikossa.
Kulttuurissamme naiset ovat opetettuja tässä asiassa täydelliseen itsekkyyteen ja empatiakyvyttömyyteen.
Kannattaa ajatella lähinnä itseään tässä asiassa, muuten hoitaa parisuhteeseen ja perheeseen liittyvät asiat kunnialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös tuossa vaiheessa aika vähän seksiä. Olin vaan niin väsynyt. Toki meillä oli se eri, että hoidin lapset ja kodin pääsääntöisesti yksin. Nyt lapset teinejä, ja seksiä on taas paljon. Että ei kannata aina uskoa näitä kommentteja, että ei se siitä voisi vielä muuttua.
N40Niin, onhan joku voittanut päävoiton lotossakin. Todennäköisyys suunnilleen samaa tasoa.
Täällä sama. Lasten ollessa pienempiä (nyt koulussa ja nuorempi 5v) olin ylipäätään ihan pirun väsynyt, jossain vaiheessa selvisi myös, että olin suht pahasti raudanpuutteinen. Väsymys oli välillä sitä luokkaa, että itketti, ja ainoa asia mitä toivoi, oli yksi yö katkeamattomia unia. Lasten syntymän jälkeen olin totaalihaluton siihen asti, kun kierto taas käynnistyi, ja valitettavasti kohdallani siihen meni aika pitkään. Jälkikäteen olen sanonut miehelle, että olin ihan tietoinen siitä, että joku muu olisi todennäköisesti pettänyt, jättänyt tai molempia. Hän nyt onnistui kuitenkin sinnittelemään tuon ajan läpi. Nykyään seksiä on pääsääntöisesti silloin kun jompi kumpi sitä keksii haluta, tosin välillä on pakko laittaa nukkuminen etusijalle. Seksin määrään vaikuttaa lisäävästi se, että ollaan molemmat etätöissä ja joskus on mahdollista päiväsaikaankin touhuta, muuten ollaan lasten kanssa keskenämme kun ei tukiverkkoja käytännössä ole. Omalla kohdallani seksi on parantunut synnytysten jälkeen, tuntuma on paljon parempi.
N42
Elämän makuista, ja rehellistä puhetta. Tätä arvostan, ja tätä lukee paljon mieluummin kuin näitten vakio-öyhääjien ( mies- ja naispuolisten) paatosta.
Vaikka itse myönnän suhtautuvani pessimistisesti ajatukseen kerran menneitten seksihalujen kohenemisesta, niin kertomasi sai ajattelemaan että joillakin ihmisillä tämä on joskus tapahtunut.
Kiitos sinulle.
Kiitos itsellesi :) Luulen, etten ole mikään spesiaalitapaus, eiköhän täällä avaudu enemmän ne, joilla on asian kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onko suljettu pois mahdollisuus, että hormonaalinen ehkäisy on vienyt puolison halut?
Niinpä. Yleistä tämä. Jää ovulaatio pois eli ne kuuluisat panetuspäivät.
Mulla on 3 vuorotyö, työmatkaakin jonkin verran. Olen halukkaampi ja mies haluton.
Näin ei ole aina ollut, mies 10v vanhempi, päihdeongelmaa ja stressiä. Peitto heiluu kerran kuussa. Joskus 2. Oon koittanut puhua. Itsetunto on aika nollissa, vaikka ymmärrän häntä kyllä. Jotain silti tarttis tehdä. Hän ei tee mitään asialle.
Yhdessä reilu 20 vuotta ja joka vuosi seksiä 200 -250 kertaa.
Pariskunta 45 ja 39 ja kaksi aikuista lasta ja 1 lapsi ala-asteella
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta 45 ja 39 ja kaksi aikuista lasta ja 1 lapsi ala-asteella
Tuo jonkun antama miinus kuvaa vain tätä paikkaa kun joku kateellinen antoi miinuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta 45 ja 39 ja kaksi aikuista lasta ja 1 lapsi ala-asteellaTuo jonkun antama miinus kuvaa vain tätä paikkaa kun joku kateellinen antoi miinuksen.
Johtunee vaimostasi. Et tiiäkkään kuinka paljon jotkut naiset jaksaa vi ha ta ja halveksia nuoria äitejä ja että se ei ole joutunut eroamaankaan ja on seksiäkin. Jollekin mammalle tämä oli liikaa x 3 ja potenssiin tsiljoona.
Nainen päättää naama norsun veellä sen, että et saa. Siinä seksielämä. Naisen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Nainen päättää naama norsun veellä sen, että et saa. Siinä seksielämä. Naisen päätös.
Se toimii myös toisinpäin. Ainakin meillä.
Taas väärin. Vaimo saa huomiota ja kehuja ihan ilman seksiäkin. Mutta hän ei esim pidä mistään ylimääräisestä vihjailusta. Asiasta on myös käyty keskusteuja joissa vaimo sanoo että hänelle riittää vähempi seksin määrä. Ja ei haittaisi yhtään jos joku toinen mies antaisi huomiota mitä ei muka kotona saa.
Onko mielestäsi se tilanne ihan ok että toinen haluaa kerran kuussa ja loukkaantuu jos juuri sillä hetkellä ei satu onnistumaan? Mitä harvemmin seksiä on sitä vähemmän koko asia enää edes kiinnostaa. Seksi paranee vain sitä harrastamalla.