Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergisen huomioon ottaminen kutsuilla

Vierailija
22.11.2006 |

Minkä verran on teidän mielestänne kohtuullista ottaa huomioon sellaisia lapsia ja aikuisia lastenkutsuilla eli synttäreillä joilla on esim vehnä ja maitoallergia? Leipoisitteko esim kakun tällaisia vieraita varten? Mikä on riittävästi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos allergia on kovin hankala, sovimme yleensä, että allergikko tai hänen vanhempansa tuovat omat eväät mukanaan.

Itselläni on allergikkolapsi, ja tiedän kyllä, miten mukavalta tuntuu, kun se on tarjoiluissa otettu huomioon.

Vierailija
2/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tulevat perheineen meille esim lapseni synttäreille, niin mulla on makeissa aina kaksi erilaista kakkua tarjolla joista toinen gluteeniton. Samoin jos on vaikka 5-6 suolaista tarjolla niin teen niistä 1-2 gluteenittomaksi vaihtoehdoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä katson, että kaikki tarjottavani ovat koko porukalle mieleisiä. Siinä säästää paljon vaivaa!!! Ostan sopivia tikkareita tai karkkeja (jotka sopivat myös meidän perheen vilja/maito/muna-allergikolle). Varaan aina poppareita ja maustamattomia tavallisia sipsejä. Jos kyse on vain maito/muna-allergikosta varaan carnevalekeksejä ja/tai muumikeksejä (kelpaavat varmasti kaikille) ja vilja/muna/maitodieetikolle varaan semperin keksejä erikseen. Ja sitten se tavallinen kakku muille vieraille. Siinäpä se.

Vierailija
4/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itään kun menee synttäreille. On niin innoissaan vieraista leluista, ettei malta syödä.

Vierailija
5/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaveripiirissä yksi, joka kuolee, jos joutuu raan kalan kanssa kosketuksiin (=henkitorvi turpoaa umpeen, jos koskeekin). Hänen kyläillessään ei ole koskaan kalaa koko kämpässä.

Sitten nämä " voiiii, kun mä en OLLENKAAN voi syödä maitotuotteita/lihaa/yms yms." kun mulle tulee NIIIIN paha olo" saa sittten olla mun puolesta omilla eväillään liikenteessä.

Ja itsellä on siis kanammuna- vehnäjauhoallerginen lapsi, jolle on aina jotain löytynyt ja aina on ollut vähän omia varuiksi mukana.

Vierailija
6/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan iisibiisi tehdä vaikka koko serviisi laktoosittomilla tai Hyla-tuotteilla. Yleensä allergiat on sellaisia, että aika helpoilla ratkaisuilla voi tyydyttää suurta osaa vieraista.

Keliaatikkosukulaiselle olen monena vuonna tehnyt kakun kääretorttulevyistä Kääretortunhan voi valmistaa perunajauhoista, joka on paljon helpompi käsitellä, kuin Ohrakkaasta valmistettu kääris (tahtoo hajota, ainakin mulla).

Erityisesti lastenkutsuilla olen sitä mieltä, että kovin pahaa mieltä seuraa, jos ei ruoka-ainerajoitteita ota huomioon. Vaikka oma lapseni onkin allergioilta välttynyt. Kop, kop.

Vierailija
7/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se tietty vaikeata, kun yhdellä on yhtä ja toisella toista. Mutta yritän miettiä asiat mahdollisimman pitkälle. Eli tekisin kakun perunajauhoista ja jostain sellaisesta täytteestä, missä ei ole maitoa.

Minulla on aikuinen ystävä, jolla on vilja-allergioita. Hän aina valittaa sitä, että kukaan ei huomioi häntä... kutsutaan päivälliselle ja todetaan, että sinähän sitten otat varmaan omat ruoat mukaan. Siksi, kun tämä ystävä tulee kylään, niin teen parhaani, että huomioin hänet. Se on sitä toisen ihmisen huomioimista ja toisesta välittämistä.

Vierailija
8/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta onhan se tietty vaikeata, kun yhdellä on yhtä ja toisella toista. Mutta yritän miettiä asiat mahdollisimman pitkälle. Eli tekisin kakun perunajauhoista ja jostain sellaisesta täytteestä, missä ei ole maitoa.

Minulla on aikuinen ystävä, jolla on vilja-allergioita. Hän aina valittaa sitä, että kukaan ei huomioi häntä... kutsutaan päivälliselle ja todetaan, että sinähän sitten otat varmaan omat ruoat mukaan. Siksi, kun tämä ystävä tulee kylään, niin teen parhaani, että huomioin hänet. Se on sitä toisen ihmisen huomioimista ja toisesta välittämistä.

Vierailija
9/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan semmoiset tarjottavat mitä kaikki voi syödä.

Jos on kovin hankala allergia, tyyliin voi syödä vain 5 eri ruoka-ainetta laitan hänelle omat syötävät

Vierailija
10/10 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama sortti joka sitten käy myös tälle lapselle.

esim muuten kakun sijaan olen hankkinut maito ja vehnäallergisille vaikka sopivan mehujään ja sitten on paljon juttuja jotka sopivat kaikille, esim pop cornit jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi