Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidiksi 54-vuotiaana

Vierailija
25.02.2023 |

Uudestaan äidiksi https://www.is.fi/perhe/art-2000009302132.html

Mielestäni on todella ITSEKÄSTÄ tulla äidiksi yli 50 vuotiaana LAPSEN tulevaisuuden ajateltuna. Lisäksi jos äiti tarvitsee vanhuudessaan apua, avun tarve osuu lapsen oman elämän ns. ruuhkavuosiin. No, on tietysti orpoja lapsia nuoremmistakin vanhemmista tai ei kaikki lapset auta vanhenevia vanhempiaan muutenkaan.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia perusteluja. Ihan niinkuin 45 tai 75 vuotiaalla olisi yhtä suuri sairastumisen tai kuoleman riski. Jälkimmäisellä on todennäköisesti vain muutama elinvuosi jälkellä. Ja silloin tuon naisen lapsi on vasta just ja just aikuinen. Kiva tehdä lapsi joka joutuu erittäin suurella todennäköisyydellä käsittelemään äitinsä kuoleman opintojen alkuvaiheessa. Turha vetää jotain yksittäisiä esimerkkejä kun on fakta että mitä vanhempi, sitä todennäköisemmin tulee jokin vakava sairaus tai kuolema kun lapsi on hyvin nuori.

75v on vielä jäljellä noin 13v. Ihmisillä on mielenkiintoinen tapa muuttaa tosiasioita tukemaan omia näkemyksiään.

Tosin 88v ei ole enää avuksi lapsenhoidossa, mutta voi olla ihana isovanhempi lapselle.

Sinua ei ainakaan logiikka liikaa ahdista.

Vierailija
42/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Aamupaskalle 40-vuotiaana :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia perusteluja. Ihan niinkuin 45 tai 75 vuotiaalla olisi yhtä suuri sairastumisen tai kuoleman riski. Jälkimmäisellä on todennäköisesti vain muutama elinvuosi jälkellä. Ja silloin tuon naisen lapsi on vasta just ja just aikuinen. Kiva tehdä lapsi joka joutuu erittäin suurella todennäköisyydellä käsittelemään äitinsä kuoleman opintojen alkuvaiheessa. Turha vetää jotain yksittäisiä esimerkkejä kun on fakta että mitä vanhempi, sitä todennäköisemmin tulee jokin vakava sairaus tai kuolema kun lapsi on hyvin nuori.

75v on vielä jäljellä noin 13v. Ihmisillä on mielenkiintoinen tapa muuttaa tosiasioita tukemaan omia näkemyksiään.

Tosin 88v ei ole enää avuksi lapsenhoidossa, mutta voi olla ihana isovanhempi lapselle.

Eli et ymmärrä todennäköisyyden käsitettä. Onneksi olkoon, olet heikkolahjainen.

Todennäköisyyden ymmärtäminen ei tarkoita älykkyyttä. Ja älykkyyskään ei ole synonyymi viisaudelle.

t. korkea ÄO

Vierailija
44/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla on ok tehdä lapsi omaksi seksiorjaksi, koska parempi sekin kuin ei elämää ollenkaan?

Mitä höriset? Lapsi seksiorjaksi?

Taidat olla hyvin sekaisin!

Vierailija
45/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luomuna saa lapsen, niin asia on ok, oli se missä iässä tahansa.

Yli viisikymppisellä todennäköisyydet ovat todella pienet.

Moni tyttö on sukukypsä 12 vuotiaana. Oletko tosissasi sitä mieltä, että biologinen kyky tulla raskaaksi on ainoa merkitsevä tekijä?

Mielestäni hedelmällisen iän loppupäässä on. Yli 50-vuotiaiden keinotekoinen raskautuminen on melko itsekästä ( kun minulla on oikeus ja ennenkaikkea rahaa), luomunahan se ei onnistukaan, jos ei ole ollut raskaana useampaa kertaa. Olen länsimainen ihminen ja mielestäni lasten ei tule tehdä lapsia, varmaan ymmärsitkin, mutta tahallasi väärin. Kai sillä on jokin tarkoitus on, että raskautuminen vaikeutuu, kun ikää tulee lisää.

Vierailija
46/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tyttö on sukukypsä 12 vuotiaana. Oletko tosissasi sitä mieltä, että biologinen kyky tulla raskaaksi on ainoa merkitsevä tekijä?

Mielestäni hedelmällisen iän loppupäässä on. Yli 50-vuotiaiden keinotekoinen raskautuminen on melko itsekästä ( kun minulla on oikeus ja ennenkaikkea rahaa), luomunahan se ei onnistukaan, jos ei ole ollut raskaana useampaa kertaa. Olen länsimainen ihminen ja mielestäni lasten ei tule tehdä lapsia, varmaan ymmärsitkin, mutta tahallasi väärin. Kai sillä on jokin tarkoitus on, että raskautuminen vaikeutuu, kun ikää tulee lisää.

Minun kuopukseni syntyessä huonetoverina oli yli 50v nainen, ensisynnyttäjä. Hän oli mennyt gynekologilta pyytämään hormonikorvaushoitoa vaikeisiin vaihdevuosiin, mutta lääkäri oli ollut sitä mieltä, että hoito kannattaa aloittaa vasta synnytyksen jälkeen. Nyt lapsemme ovat jo nuoria miehiä.

Vierailija
47/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että lapsi ei saa elämää ollenkaan, jos 54 vuotias ei häntä synnytä? Ei voi vaihtaa nuorempaan äitiin.

Samalla logiikalla on ok tehdä lapsi omaksi seksiorjaksi, koska parempi sekin kuin ei elämää ollenkaan?

Aika mahtava olkiukko sulla.

Vierailija
48/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kakaralle. Saa isoäidin jo syntyessään.

Vierailija
49/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 vuotias ei raskaudu omilla munasoluilla, kyse on luovutetusta munasolusta.

Vaikka olisikin 50+ vuotiaana kuukautiset, ovat muutamat jäljellä olevat munasolut kuiteinkin kelvottomia tai jopa loppu kokonaan.

Suomessa nainen saa viimeiset kuukautiset keskimäärin 51 vuotiaana. Hedelmällisyys päättyy vuosia ennen sitä.

Vierailija
50/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kaija Stormbom tuli raskaaksi luovutetulla munasolulla, on itse kertonut sen. Eli lapsi ei ole biologisesti hänen.

Vierailija
51/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee vielä säännöllisesti kuukautiset, ikää 50+. Mutta en voisi kuvitellakaan raskautta enää tässä iässä.

Tykkäisit jos siementäisin sinut.

Eilän lerppamulkku siihen pysty.

Oletko niin luotaantyöntävä ja epseksikäs?

Vierailija
52/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuopukseni syntyessä huonetoverina oli yli 50v nainen, ensisynnyttäjä. Hän oli mennyt gynekologilta pyytämään hormonikorvaushoitoa vaikeisiin vaihdevuosiin, mutta lääkäri oli ollut sitä mieltä, että hoito kannattaa aloittaa vasta synnytyksen jälkeen. Nyt lapsemme ovat jo nuoria miehiä.

Varmaan ainoa tapaus laatuaan ja onko tapahtunut luomuna?

Vierailija
53/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen vain sitä, että missä tämä pariskunta on saanut lapsettomuushoitoja (ja luultavasti vielä lahjamunasolulla) koska ainakaan Suomessa ei edes privassa anneta hoitoja yli 47-vuotiaille?

Vierailija
54/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen vain sitä, että missä tämä pariskunta on saanut lapsettomuushoitoja (ja luultavasti vielä lahjamunasolulla) koska ainakaan Suomessa ei edes privassa anneta hoitoja yli 47-vuotiaille?

Esim Virossa annetaan hoitoja myös 50+ naisille.

Vierailija
55/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Kaija Stormbom tuli raskaaksi luovutetulla munasolulla, on itse kertonut sen. Eli lapsi ei ole biologisesti hänen.

Ei luovutetuilla munasoluilla vaan omilla jäädytetyillä.

Vierailija
56/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luovutetuilla munasoluilla vaan omilla jäädytetyillä.

Aijaa en tiennyt että on myöntänyt tämän. Minä luulin että ihan vaan yks kantaan on puhunut vain onnellisesta raskaudestaan, vaikka kaikki tietävätkin ettei se tuossa iässä ole enää luomuna mahdollista.

Rahalla ovat ulkomailla käyneet hoidoissa. Tosin mikäs siinä kun mies on niin paljon nuorempi ja myös biologisesti lapsen isä, varmasti huolehtii lapsesta vaikka äidistä aika jättäisikin.

Vierailija
57/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei voi ratkaista kuin asianosaiset. Ei kuulu muille missä iässä lapsen hankkii. Yrittäkää tajuta.

Eikä varsinkaan nykyään kun ikääkin on vaikea arvioida ulospäin usean kohdalla, eikä numero ei kerro missä kunnossa ihminen on ja mikä on kenenkin eliniän ennuste. Antakaa ihmisten elää omaa elämää.

Vierailija
58/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee vielä säännöllisesti kuukautiset, ikää 50+. Mutta en voisi kuvitellakaan raskautta enää tässä iässä.

Tykkäisit jos siementäisin sinut.

Eilän lerppamulkku siihen pysty.

Kyse oli keinosiemennyksestä LOL :D

Vierailija
59/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihanaa että vielä 54-vuotiaskin haluaa tulla äidiksi, varmasti tulee olemaan parempi äiti kuin täällä nuoret ekasta pikku vastoinkäymisestä eronneet ja karanneet pettäjät ja arvostelijat.

Tuskinpa menopassu ja vaihdevuodet aivan varmasti hänen elämässä synytyksen jälkeen kolkutta ja nei ei helpoja ole.Itseläni menopaussi alkoi 52vuotiaana ja kukautiset loppui 53vuotiaana.Hormoonikorvaushoitoa. Siti li totalisesti uupunut kun koko viikonlopun vauvaikäinen ja 3v.hoidossa. Luojan kiitos tuli sununtai ilta,häipyivät ja sitä hoitovastuuta oli todella paljon.Vaikka rakasti nitä lapsen lapsia pieniä.Mutta vaihdevuosissa jotka olivat rankat olin totalisesti uupunut.Lapset pitää tehdä nuorina.

Vierailija
60/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 vuotias ei raskaudu omilla munasoluilla, kyse on luovutetusta munasolusta.

Vaikka olisikin 50+ vuotiaana kuukautiset, ovat muutamat jäljellä olevat munasolut kuiteinkin kelvottomia tai jopa loppu kokonaan.

Suomessa nainen saa viimeiset kuukautiset keskimäärin 51 vuotiaana. Hedelmällisyys päättyy vuosia ennen sitä.

Mulle gyne sanoi, että niin kauan kun on kuukautiset voi tulla raskaaksi.

N. 50+