Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidiksi 54-vuotiaana

Vierailija
25.02.2023 |

Uudestaan äidiksi https://www.is.fi/perhe/art-2000009302132.html

Mielestäni on todella ITSEKÄSTÄ tulla äidiksi yli 50 vuotiaana LAPSEN tulevaisuuden ajateltuna. Lisäksi jos äiti tarvitsee vanhuudessaan apua, avun tarve osuu lapsen oman elämän ns. ruuhkavuosiin. No, on tietysti orpoja lapsia nuoremmistakin vanhemmista tai ei kaikki lapset auta vanhenevia vanhempiaan muutenkaan.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että lapsi ei saa elämää ollenkaan, jos 54 vuotias ei häntä synnytä? Ei voi vaihtaa nuorempaan äitiin.

Vierailija
2/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Äiti voi menehtyä vaikka syöpään, auto-onnettomuudessa tai rikoksen uhrina nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen lapsen elämässä on äitiä huomattavasti nuorempi isä, joten se tasoittaa tilannetta.

Lisäksi yli 50-vuotias äiti voi olla fyysisesti ja psyykkisesti paremmassa kunnossa kuin 30-vuotias äiti.

Elämänkokemusta yleensä ainakin on enemmän.

Asioilla on monta puolta.

Vierailija
4/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspoliisi taas vauhdissa. Vaikka monella on tähänkin asiaan mielipide, totuus on se, ettei asia kuuluu muille millään tavalla.

Vierailija
5/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on itsekästä lapsen tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
6/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap:lla murheet ja valitukset, mun äidin työkaveri oli 51 kun synnytti terveen tytön, vanhempi hänen lapsistaan oli 20:D ja tämä siis toinen lapsi, lääkäri sanoi että on harvinaista muttei mahdotonta että yli 50 vuotias voi synnyttää jos vielä kuukautiset. Ja mun äiti oli 44 kun synnytti mun nuorimman sisarukset, ja molemmat oli paremmassa fyysisessä kunnossa kuin esim mua 2 vuotta nuorempi sisko joka on huomattavasti ylipainoinen 28 vuotiaana.

Vierailija
7/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä on tulla myös isäksi niin kypsällä iällä.

Vierailija
8/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä vielä napanuora kiinni äidissä? Koska sen voi katkaista? Mikä on oikea ikä alkaa elää omaa elämää?

Vierailija
9/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee vielä säännöllisesti kuukautiset, ikää 50+. Mutta en voisi kuvitellakaan raskautta enää tässä iässä.

Vierailija
10/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan lapsi pointin. Itselläni on hyvin iäkkäänä vanhemmiksi tulleet vanhemmat ja varsinkin teini-iässä huomasin heidän erilaisuutensa verrattuna kaverien perheisiin. Töiden jälkeen olivat hyvin väsyneitä eikä meillä tehty niin paljon juttuja kuin nuorempien vanhempien kotona. Kun jäivät eläkkeelle tahti vain hidastui. Koen etten "saanut" niin paljon kuin muiden perheen lapset. Vanhempani ovat terveitä, joten siitä se ei johtunut, mielestäni ikä oli asia. Rakastettu yms. olen kyllä. Rahaakin aina ollut ettei siitäkään ollut kiinni. Ikä, sillä on merkitystä tietyssä lapsen kehitysvaiheessa. Tätini on äitiäni yli 10v nuorempi, heidän perheeseekin verrattuna meno on erilaista.

Vierailija
11/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset kadottaneet ja muuttaneet sanan "itsekäs" merkityksen?

Synonyymit: itsekäs. alhainen, halpamainen, egoistinen, minäkeskinen, itsekeskeinen, narsistinen, itserakas, omaa etua tavoitteleva.

Mitään näistä tuskin lasta haluava on lapselleen.

Vierailija
12/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 47 kun sai minut. Kärsin ja häpesin vanhoja vanhempiani kouluiässä (en enää) ja päätin että omat lapseni haluaisin nuorena. Nyt olen 20v ja äiti eläkkeellä 67v. Oma lapseni n. vuoden. Harmittaa ettei lapseni tn saa kovin pitkäikäistä mummo/pappasuhdetta (isäni jo 72v) Mieheni vanhemmat ovat vasta reilu nelikymppisiä, joten edes siltä puolelta oletus pidempi kestoista isovanhemmuutta sekä tukea ja apua.

Vierailija
13/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuon 54-vuotiaan äidin lapsen isä oli lapsen syntyessä kuitenkin vasta 35. Minusta se on lohdullinen tekijä. Hän ei menetä molempia vanhempiaan yhtä varhain.

Yli nelikymppisiä ensikertalaisia isiähän on todella paljon suhteessa äiteihin. (Ja näissä tapauksisisa äiti on sitten se nuorempi.)

Vierailija
14/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee vielä säännöllisesti kuukautiset, ikää 50+. Mutta en voisi kuvitellakaan raskautta enää tässä iässä.

Minulla myös ja lisäksi on hirveä vauvakuume. Tyydyn kuitenkin olemaan vain tuon 15v ainokaisen äiti.

Vierailija
15/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kun puolisoni menetti vanhempansa jo alle nelikymppisenä. Vanhempani tekivät minut nuorena niin sitten saamme nauttia vain minun vanhemmistani. 

Vierailija
16/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa kun puolisoni menetti vanhempansa jo alle nelikymppisenä. Vanhempani tekivät minut nuorena niin sitten saamme nauttia vain minun vanhemmistani. 

Puolisosi vanhemmat varmaan kuolivat aika nuorina?

Vierailija
17/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin samaa mieltä ap:n kanssa. En enää. Minulla on sekä nuorena saatuja lapsia että "vanhana" (45) Nuorempana halusin enemmän omaa aikaa. Nyt teen enemmän asioita lasten kanssa.

Tuosta isovanhemmuudesta... Itsellä oli vanhat isovanhemmat jotka ehti viettää aikaa kanssani kun olivat eläkkeellä. Miehen isovanhemmat ei ehtineet, olivat aina töissä tai muissa menoissaan, nuorempia kuin omani.

Vierailija
18/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että lapsi ei saa elämää ollenkaan, jos 54 vuotias ei häntä synnytä? Ei voi vaihtaa nuorempaan äitiin.

Samalla logiikalla on ok tehdä lapsi omaksi seksiorjaksi, koska parempi sekin kuin ei elämää ollenkaan?

Vierailija
19/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. 54 on todellakin liian vanha vauvan äidiksi.

Vierailija
20/75 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyspoliisi taas vauhdissa. Vaikka monella on tähänkin asiaan mielipide, totuus on se, ettei asia kuuluu muille millään tavalla.

Kuuluuhan muukin lasten kaltoinkohtelu muille. Sanotko samalla lailla äidistä joka ryyppää rankasti raskauden aikana? Ei kuulu muille, hänen lapsensahan siinä vain kärsii.