Ideoita minne kesälomalla lapsen kanssa näillä reunaehdoilla?
Lähtöpaikka Pk-seutu. Lapsi (5,5 vuotta kesällä) on todella huono nukkumaan, herkkä kaikenlaisille muutoksille ja rutiinien pienikin rikkoontuminen voi aiheuttaa sen, että mikään ei onnistu ja lapsi itkee tunteja. On huono syömään, mikään mäkkäri-tyyppinen ruoka ei kelpaa ollenkaan, eikä ne perinteiset nakit ja muusi tai makaronilaatikko, mutta esim hotellin aamupalalta sopivia syötäviä löytyisi kyllä useampikin. Toisaalta oma keittiö tekisi syömisestä helppoa lapsen kannalta, mutta tällöin ruokakauppa pitäisi olla ihan vieressä. Olen autoton ja matkustaisin kaksin lapseni kanssa. Arvostaisin helppoutta matkan suhteen. Emme viihdy ihmispaljoudessa, huvipuistoja paremmin lapselle taitaa sopia vaikkapa luontokohteet, koska hän ei oikein kestä ihmisvilinää.
Tulisiko kellään mieleen kotimaasta sopivaa kohdetta meille?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit että sinulla on sukulaisia, ystäviä ja lapsen isäkin asuu samalla seudulla mutta silti sinulla ei ole ketään joka huolehtisi lapsesta yli tunnin?
Onko se niin vaikea ymmärtää, että kaikilla ei sukulaiset auta lastenhoidossa tai että isä ei välttämättä halua juuri osallistua?
Aivan. Ja kai sitä nyt haluaa viettää lomaa lapsensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierumäki voisi olla yksi vaihtoehto? Hotellimajoitus, paljon harrastusmahdollisuuksia ja luonto lähellä.
Ap on autoton.
Vierumäelle pääsee bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierumäki voisi olla yksi vaihtoehto? Hotellimajoitus, paljon harrastusmahdollisuuksia ja luonto lähellä.
Ap on autoton.
Onko siellä ruokakauppa paikan päällä?
Olen "maalta" enkä osaa antaa täsmäohjeita, mutta ajattele lähiseutuasi/paikkoja jonne on helpot yhteydet vieraana paikkakuntana ja leiki turistia: varaa teille majoituspaikka yhdeksi yöksi jonkun kivan kohteen tuntumasta. Lapsesi pääsee totuttelemaan hotellilomaan, mutta ei kestä niin kauaa että tulisi kohtuuton stressi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on autoton.
On ainakin ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on autoton.
On ainakin ravintola.
Ei taida lohduttaa ravintola, kun AP sanoi että lapsi ei syö hampurilaisia, nakkeja ja muusseja ja sellaisia mitä ravintolasta yleensä saa.
No vaikkapa laivalla Tallinnaan, junalla/bussilla pärnuun ja sieltä vuokralle asunto rannan läheltä.
Rauhallinen ranta, puistoja jne. Ja voi valita haluaako syödä ulkona vai laitella itse. Hintataso edullisempi kuin Suomessa.
Mun piti ehdottaa myös tuota Pärnua. Aika edullisesti saa kivan asunnon vanhasta puutalosta. Pyöriä voi vuokrata rannalta ja ajella. Ranta on tosi kiva. Asuntojen varustetaso aika hyvä, itse pystyy tekemään siellä hyvin ruokaa. Kaupoista saa kaikkea, mitä Suomestakin. Ei ole kauheita ruuhkia, välimatkat on aika pieniä. Bussit kulkee. Olimme siellä melkein joka kesä, kun lapset oli pieniä, oltiin kyllä autolla liikkellä, sai hyvin kuljetettua lastenhoitovälineet siinä. Pärnu on kiva pieni kaupunki, uskon, että lapsi viihtyy siellä hyvin ja sinä itsekin.
Porvoo on kesällä ihan paras. Sitä en osaa sanoa, missä kannattaisi majoittua. Ehkä joku airbnb asunto, niin on oma rauha ja voi itse kokata.