Miksi Suomessa soitetaan Finlandiaa kun muistellaan Ukrainan sotaa
Minusta outoa.
Ja jotenkin vastenmielistä.
Ei Ukraina mikään Suomi ole.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla enemmän sitä Euroviisut voittanutta Ukrainan kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en oikein tykkää. Onhan Ukrainalla nyt omakin kansallislaulu.
Ukrainan kauniita maisemia ennen kuin Venäjä alkoi tuhoamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä muistellaan. Muualla kuollut enempi ihmisiä kuka niitäkään muistelee. Miksi ukranailaiset ovat tärkeitä vaikka niillä ole edes käytöstapoja. Ylimielistä epäkunnioittavaa sakkia haukuttu kaikissa maissa missä näitä pyörii mut sokeat suomalaiset jaksaa uskoa tähän kuplaan.
Sellaista viestiä eri maiden putinistit pyrkivät levittämään. Mirkku ahkeroi Suomessa.
Varmasti muistellaan lämmöllä Raatteentien sankareita.
Itselleni Finlandia tuo mieleen Suomen taistelun itsenäisyydestä ja kyyneleet silmiin. Kuuntelen sen joka itsenäisyyspäivä. Joten miksi ei? Se muistuttaa siitä, että Suomi on ollut samassa tilanteessa.
Itse en oikein jaksa pitää jotain kynttilöitä ja laulutilaisuuksia kovinkaan merkityksellisenä tukena, mutta pääasia on, että Ukraina pysyy mielissä ja puheissa ja Ukrainaa tuetaan kaikin tavoin. Olen miettinyt etten itse osaa pitää juoksuhautakynttilöitäkään sellaisina, että niitä kannattaisi kuljettaa Suomesta asti, koska Ukrainassa on varmasti riittävästi vanhoja kynttilöitä, pahvia ja säilyketölkkejä omasta takaa. Olen miettinyt villasukkien neulomista ja lahjoittamista, mutta muut neulovat parempia sukkia. Jos rahat riittäisivät, kustantaisin niillä ammuksia.
Menee jo överiksi. Kyllä Fnladia on Suomen oma laulu. Kunnioitusta omalle maalle. Ja Suomen Sibeliukselle.
Koronapiikkiöyhöputinisti taas esitää parasta osaamistaan. Lampaiksi haukkumista.