Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputon väsymys, kohtalotovereita?

Vierailija
24.02.2023 |

Olen ollut jo pitkään todella väsynyt, pitkistä yöunista huolimatta en saa mitään aikaiseksi kuin väkisin. Teen töitä, mutta jälki on huonoa ja joudun korjaamaan tekemisiäni jatkuvasti, en jaksa siivota, en huolehtia siitä mitä syön ja liikkuminenkin on käynyt satunnaiseksi. Oletteko kokeneet samaa ja miten olette lähteneet asiaa korjaamaan? Olen sinkku ja siksi pakkoa esimerkiksi kodin siisteydestä huolehtimiseen ei ole, mutta en halua tällaista elämää, jossa kaikki vapaa-aika kuluu sohvalla makaillen. Sinänsä en ole huonokuntoinen, mutta koko ajan niin väsynyt, että nukahdan kun vaan pistän pään tyynyyn. Jaksan liikkua viikonloppuisin, kun olen nukkunut kellon ympäri, mutta saatan silti nukahtaa sohvalle. Olen 46, joten voisiko johtua alkavista vaihdevuosista? Tilanne on pahentunut viimeisten kuukausien aikana huomattavasti.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nukun n 11 tuntia päivässä ja olen väsynyt. Haittaa sosiaalista elämää, työtä ja harrastuksia paljon.

Vierailija
2/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uniapnean mahdollisuus tutkittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ferritiinitutkimusta. Matalan ferritiinin oire on mm. kova väsymys ja nukahtelu.

Vierailija
4/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä verikokeet sanoivat? Rauta, kilpirauhanen, tulehdusarvot jne? Kai olet ne ensimmäisenä tutkittanut?

Vierailija
5/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ferritiiniarvoni olivat hyvin alhaiset, nukahdin aina heti, kun pää osui tyynyyn. Palelin. En ollut hengästynyt tms. ja hemoglobiininoli ihan ok.

Vierailija
6/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä ferritiinitutkimusta. Matalan ferritiinin oire on mm. kova väsymys ja nukahtelu.

Oli 60,7. Pitäisi ilmeisesti olla ihan ok?

Vierailija
7/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, ulos ja lenkille. tv. rouva 51v.

Vierailija
8/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uniapnean mahdollisuus tutkittu?

Ei. Tietysti kun yksin nukkuu, kukaan ei ole asiasta maininnutkaan, jos hengityskatkoja ilmenee. Tuo voisi olla kyllä yksi mahdollisuus, kiitos.

Vierailija
9/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ikää 45. En jaksa yhtään mitään. Nukun paljon, mutten ole koskaan pirteä ja levännyt.

Vierailija
10/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa?

Vierailija
11/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille. tv. rouva 51v.

Ei auta koko päivän jatkuvaan väsymykseen, vaikka hyvää tekeekin omalla tavallaan. Tosin kun olen oikein väsynyt, tuntuu että nukahdan vaikka kävellessä. En ole perinteisesti sohvaperuna vaan autottomana tulee jo hyötyliikuntaa monesti se 10000 askelta tai ylikin.

Vierailija
12/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielekkyyttä elämässä, kiinnostuksen kohteita, ihmissuhteita?

Vierailija
13/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tutkittu uniapnea, mutta ferritiinin voisi tarkistaa. Sitä ei kai julkisen pvk:ssa oteta? Hemoglobiini on ollut hyvä. Kuukautisten kanssa on ollut ongelmia, vaikka en ole vielä vaihdevuosi-iässä ne ovat poissa välillä useita kuukausia. -1

Vierailija
14/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipainoa?

Lievä ylipaino. Samanlainen olen ollut koko aikuisikäni eli en ole lihonut vuosikymmeniin mutten toisaalta laihtunutkaan. En syö makeaa enkä juurikaan käytä alkoholia, tosin juominen väsyttää niin paljon, etten edes enää halua kokeilla. Tiedän, että laihtuminen tekisi hyvää, mutta väsyneenä sekin vie energiaa liikaa ja nälkäisenä nukun vielä huonommin.

Vierailija
15/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielekkyyttä elämässä, kiinnostuksen kohteita, ihmissuhteita?

Olisi kyllä kavereita, mutta en yleensä jaksa lähteä mihinkään, koska se veisi aikaa levolta. En ole masentunut, tykkään esimerkiksi lukea ja kuunnella musiikkia.

Vierailija
16/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymysoireyhtymä.

Vierailija
17/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkituttaa. Ja myös ihan perus D-vitamiinitasot, varastorauta, B12 jne.

Vierailija
18/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tutkittu uniapnea, mutta ferritiinin voisi tarkistaa. Sitä ei kai julkisen pvk:ssa oteta? Hemoglobiini on ollut hyvä. Kuukautisten kanssa on ollut ongelmia, vaikka en ole vielä vaihdevuosi-iässä ne ovat poissa välillä useita kuukausia. -1

Miten helposti pääsit uniapneatutkimuksiin? Oliko raskas kokemus? Meillä työterveydessä saa verikokeet suht helposti, myös d-vitamiinin, ferritiinin yms. joihin välillä suhtaudutaan nihkeästi.

Ap

Vierailija
19/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihtari-iässä on jo vaikka minkälaista tuntemusta ja vaivaa.

Vierailija
20/34 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettå yleiskuntosi on huono. Hakeudu lääkäriin ja verikokeisiin; perusverenkuva, kilpirauhasarvot, pitkä sokeri jne...

Millaista työtä teet? Viekö se voimasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi