Kuinka monta avio-/avoliittoa miehellä saa olla takana
Esimerkiksi 40 vuoden ikään mennessä? Paljonko on liikaa?
Kommentit (25)
2 on maksimi fiksu määrä omasta mielestäni, mutta sekin riippuu vähän siitä, miten kauan suhteet kesti. Jos koko suhteen pituus oli 2v sisältäen avioliiton, niin tuskin olemme samalla aaltopituudella avioliiton suhteen. Jos taas esim. 2x10v., niin paljon uskottavampaa, että avioliitto otetaan vakavasti.
Avoliitoissa vähän sama, jos mies ei ole kertaakaan asunut yksin vaan aina jonkun kanssa, niin siinä on jotain häikkää.
Iso kalu, paksu lompakko ja James Bondin ulkonäkö tasoittaa miehen luurangot kaapissa.
Minulle oli red flag se, kun kerran kävin treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, joka sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä. Hän siis kertoi, että hän itse on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa. Tuli vaan sellainen fiilis, että hän on jokaisen lyhytaikaiseksi kumppanin kanssa muuttanut yhteen.
Sitten kerran kävin Tinder- treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, josta tiesin , että hönellä on 3- ja 11-vuotiaat lapset. Minä tietenkin oletin, että lapsilla on sama äiti, mutta mies kertoikin, että lapsilla on eri äidit. Eli toisin sanoen hän on kahdesti eronnut lapsen ollessa pieni. Ei kauheasti herätä luottamusta sellainen. Kaiken lisäksi hän sanoi, että hän vielä toivoo saavansa lisää lapsia, että neljä lasta olisi optimaalinen lapsiluku. Vuosi treffien jälkeen hän tuli vastaan uudelleen Tinderin pinossa, jolloin hän oli iäkseen ilmoittanut 38. Eli hän valehteli iän kolme vuotta alemmaksi. Ihme tyyppi.
Tapailin hiljan yli nelikymppistä miestä, joka vasta nyt asui ensimmäistä kertaa yksin. Hänelle oli tullut yllätyksenä, miten paljon kaikki maksaa, esim. sähkölasku kun aina aikaisemmin joku muu oli kuulemma maksanut kaiken 😬
Kaksi lyhyehköä avioliittoa takana.
Christiiina kirjoitti:
Minulle oli red flag se, kun kerran kävin treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, joka sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä. Hän siis kertoi, että hän itse on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa. Tuli vaan sellainen fiilis, että hän on jokaisen lyhytaikaiseksi kumppanin kanssa muuttanut yhteen.
Sitten kerran kävin Tinder- treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, josta tiesin , että hönellä on 3- ja 11-vuotiaat lapset. Minä tietenkin oletin, että lapsilla on sama äiti, mutta mies kertoikin, että lapsilla on eri äidit. Eli toisin sanoen hän on kahdesti eronnut lapsen ollessa pieni. Ei kauheasti herätä luottamusta sellainen. Kaiken lisäksi hän sanoi, että hän vielä toivoo saavansa lisää lapsia, että neljä lasta olisi optimaalinen lapsiluku. Vuosi treffien jälkeen hän tuli vastaan uudelleen Tinderin pinossa, jolloin hän oli iäkseen ilmoittanut 38. Eli hän valehteli iän kolme vuotta alemmaksi. Ihme tyyppi.
Mä tapailin myös yli nelikymppistä, joka kertoi viimeisen 10 vuoden aikana muuttaneensa 9 kertaa. Ei antanut kuvaa tasapainoisesta, asiansa hoitavasta ihmisestä.
No ei ainuttakaan sellaista avo- saati sitten avioliittoa johon on ehditty parin vuoden suhteessa. Eikä kyllä kiinnosta sellainenkaan sarjaseurustelija jolla on takanaan max parin-kolmen vuoden suhteita joku 10 kappaletta.
Sen sijaan yksi tai vaikka kaksikin 10 vuoden suhdetta on ok. Samoin se, ettei ole avo-/avioliitossa elänyt.
Joillakin on kova hinku muuttaa yhteen jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Ehkä heillä on niin huono rahatilanne, että he ajattelevat, että säästävät rahaa, kun muuttavat puolison luokse, niin ei tarvitse maksaa asumiskuluja, ainakin jos kumppani asuu omassa omistusasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainuttakaan sellaista avo- saati sitten avioliittoa johon on ehditty parin vuoden suhteessa. Eikä kyllä kiinnosta sellainenkaan sarjaseurustelija jolla on takanaan max parin-kolmen vuoden suhteita joku 10 kappaletta.
Sen sijaan yksi tai vaikka kaksikin 10 vuoden suhdetta on ok. Samoin se, ettei ole avo-/avioliitossa elänyt.
Se näissä tietysti on että kaikki ei kerro kuin ne pidemmät suhteet. Joillakin on jo vuodenkin aikana parikymmentä eriasteista tapailusuhdetta. Niistähän ei usein hiiskahdeta.
Yksi. Minä ajattelen niin, että avo- tai avioliiton tarkoitus on kestää. Siihen sitoudutaan loppuelämäksi. Itsekin olen kerran eronnut, olin aivan liian nuori mennessäni ensimmäisen kerran naimisiin (24 v), mutta jos aikuisiällä on useita sitoutumisia ja eroja, niin mikään ei vakuuta minua siitä, että mies olisi minun kanssani yhtään sen enemmän vakavissaan. Liitto tuskin kestäisi.
Puolisoni on ollut naimisissa kerran ennen minua, sen jälkeen asunut yksin useita vuosia. Minä asuin avioeroni jälkeen yksin reilut 20 vuotta ennen kuin tapasin hänet. Nyt olemme avoliitossa, joka on siis molemmille toinen sitoutuminen.
(Parisuhteita ja seksisuhteita itselläni oli välissä paljonkin, varmaan niitä on ollut puolisollanikin.)
Samaa mieltä kun muutkin tässä ketjussa. Lyhyet liitot epäilyttäviä, ilmeisen impulsiivinen ihminen kyseessä jos haluaa nopeasti muuttaa yhteen, naimisiin ja lapsia ja sitten parin vuoden päästä ero. Sen ajan kun olisi voinut tutustua ihmiseen, sopivatko yhteen ja sitten miettiä noita jatkoaskelia. Tulee sellainen olo, että itse päätyy listan jatkeeksi hetken huumana, jos tuollaisen kanssa suhteeseen lähtee.
Max 1. Myös useammat kihlaukset taustalla on turn off, samoin jos lapsia on useamman eri naisen kanssa.
Onneksi pariuduin kaksikymppisenä.
Miksi ap esitit tämän kysymyksen vain naisille? Olisi kiva kuulla miestenkin mielipide, että montako Avio-/avoliittoa on ok olla naisella takana?
Jos ei ole kerrasta oppinut, niin ei varmasti erityisen viisas yksilö. Eli yksi sallittakoon.
Mä ajattelen omanikäisistä (35v) että jos on kahdesti eronnut vakavasta suhteesta (lapsia ja/tai avioliitto tai todella pitkä avoliitto) se on vielä ok, mutta kolme alkaa kuulostaa jo paljolta, enkä uskaltaisi oikein ryhtyä vakavaan suhteeseen sellaisen kanssa. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni
Christiiina kirjoitti:
Miksi ap esitit tämän kysymyksen vain naisille? Olisi kiva kuulla miestenkin mielipide, että montako Avio-/avoliittoa on ok olla naisella takana?
Hyvä pointti. Hyvä kysyä yleensä ihmisiltä, kuinka monta avio/ avoliittoa on ok ja kuinka monta mahdollisesti varoitusmerkki.
Naiset ja miehet saattavat olla aika eri mieltä asiasta tosin.
Naiset ehkä arvioivat kumppanin kykyä sitoutua suhteeseen ja ylipäätään kykyä olla suhteessa. Onko mies tuuliviiri, niin vaikea ettei kukaan kauaa jaksa, ei ole vain sattunut sopivia ihmisiä kohdalle vai on tehty hätiköityjä päätöksiä ilman realismia jne.
Miehillä tuo saattaa mennä body count- ajattelun puolelle, nainen on useamman parisuhteen jälkeen ns. käytetty ja hänellä on historiaa, epävarmat kuvittelevat että heitä verrataan historiaan vain huonossa valossa.
Välittömässä lähisuvussani on miehiä, jotka ovat arvostelleet ystäviensä tai muiden sukulaisten liittoja naisten kanssa, joilla on lapsi aiemmasta avioliitosta. Nämä naiset ovat kuulemma epäilyttäviä ja likaisia, koska heillä on ollut liitto ja siitä lapsi ennen uutta suhdetta. Valitettavasti osoittavat tämän halveksunnan käytöksellään myös näille naisille.
Twistinä se, että he itse ovat olleet suhteessa ja eronneet ja heillä itsellään on lapsia, he eivät ole likaisia omasta mielestään ja heidän vaatimuksensa uudelle kumppanille on se, että naisen on oltava lapseton.
Ehkä kaikkien suku ja lähipiiri ei ole näin pimeätä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näissä tietysti on että kaikki ei kerro kuin ne pidemmät suhteet. Joillakin on jo vuodenkin aikana parikymmentä eriasteista tapailusuhdetta. Niistähän ei usein hiiskahdeta.
Tuommoiset max parin kk tapailut ei ole mitään parisuhteita. Siinähän on vaan tutustuttu ja todettu, että edellytyksiä parisuhteelle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Iso kalu, paksu lompakko ja James Bondin ulkonäkö tasoittaa miehen luurangot kaapissa.
Jotenkin sitä aina unohtaa, että miestenkään ei enää pahemmin tarvitse salailla taipumuksiaan vaan hekin saavat olla avoimia omien miesmieltymystensä kanssa.
Ja kiva tietenkin, että monenlaisilla miehillä on kysyntää. Se vaan on harmi, jos nämä kriteerit täyttävä mies ei sitten olekaan yhtä lailla miesten perään.
Christiiina kirjoitti:
Joillakin on kova hinku muuttaa yhteen jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Ehkä heillä on niin huono rahatilanne, että he ajattelevat, että säästävät rahaa, kun muuttavat puolison luokse, niin ei tarvitse maksaa asumiskuluja, ainakin jos kumppani asuu omassa omistusasunnossa.
Miehet on yllättävänkin hanakoita avoliittoon jos naisella on omistusasunto ja itse asuvat vuokralla.
Ei kuulu minulle. Jokaisella "saa" olla juuri niin monta kuin hänellä on.