Nukahtaminen ja nukkuminen vaikeaa (6kk) -kohtalotovereita? Vinkkejä?
Vihdoin ja viimein tyttö nukahti! Mihin aikaan teidän puolivuotiaat nukahtavat? Miten? Olen yrittänyt kirjojen ja neuvolan ohjeiden mukaan pitää samat iltarutiinit, mutta vaikka hän olisi kuinka väsynyt, niin sängyssä tulee huuto. Nykyään hän nukahtaakin parhaiten meidän vanhempien sänkyyn niin, että me tai ainakin toinen meistä on vieressä ja pitää kädestä kiinni. Vanhempien kahdenkeskinen aika on aika kortilla...
Yöllä ongelmana on välillä tutti, välillä harjoitellaan konttausasentoa, välillä joku muu tuntematon ongelma. Syö vielä kolme kertaa yössä. Miten teillä? Neuvolassa sanottiin että voisi alkaa vieroittamaan jo, kun syö 5 ateriaa päivässä -ei kyllä onnistu vielä millään!
Koskahan sitä saa taas nukkua kunnolla =sikeästi ja koko yön? Nykyään olen kiitollinen siitä, että saan nukkua kolme tuntia yhteen pötköön.
No, joka ilta toivon, että tämä yö olisi parempi kuin edellinen. Ehkä jo tämä yö?
Kertokaa hyviä vinkkejä yöelämään (eli sen hiljentämiseen) ja nukahtamisvinkkejä!
Tsemppiä kaikille yövalvojille!!
Kommentit (3)
plääh! kuulostaa niin tutulta, meillä ei ole tutti käytössä joten tissi ajaisi sen asiaa. saan tytön nukkuun jo klo 21 mut viimestään tunnin päästä herää ekan kerran. syliin vaan nukahtaa ja sänkyyn jos hereillä laittaa alkaa hysteerinen huuto joka pahimmassa tapauksessa loppuu oksentamiseen....
yöllä syödään kaksi-kolme kertaa. päivisin ei juuri tissiä enää saa joten luulen että vaan opittu tapa eikä nälkä.
mitkään tassuttelut sun muut eivät auta!
meppe ja siiri 6kk ja vähän päälle
Meillä yölliset levottomuudet lisääntyivät huimasti kun poika oppi kääntymään vatsallee. Heräili monta kertaa yössä ja halusi syödä 3 tunnin välein. Sänkyyn ei muuten rauhoittunut takaisin. Viime viikonloppuna mies sitten sanoi hoitavansa yöheräilyt ja kas kummaa; tissittely unohtui kokonaan. Ensimmäisenä yönä sai rintaa 6 maissa aamulla, sitten mentiinkin jo yli kahdeksaan. Tosin yöt vaihtelevat vielä paljon. Joinakin öinä herää vain 3 kertaa mutta joinakin sitten taas 10. Mutta onneksi rauhoittuu tutilla ja tassuttelulla. 6 kuukauden vaiheilla kuulemma unet huononevat kun päivän tapahtumat, liikkeelle lähteminen ym. tulevat uniin. Parannusta toivotaan täälläkin. Meillä onneksi illat menevät kohtalaisen hyvin, enää ei valvota puolille öin...
Mutta voimia Meille kaikille!
Rietu
Juu tuttua on 5,5kk tytön kanssa... meillä on kyllä viimeistään yhdeltätoista nukahtanu. Ja nykyään vaan oikeestaan tissille... ennen omaan sänkyyn ihan ongelmitta. Nyt kun laittaa sänkyyn niin alkaa hirvee peuhaaminen, pupun kanssa painitaan vaikka unihiekat on jo silmissä. Ja sitten huudetaan ja syliin on otettava, mutta ei taho oikein siihenkään rauhottua tai ehkä sitten jos jaksais pari tuntia kävellä ympäri kämppää. Mutta sitä kun äitiäkin alkaa siinä vaiheessa väsyttää niin olen luovuttanut ja laittanut tissille niin hyvin on nukahtanut. Meillä kanssa illalla samat rutiinit ja joka ilta lauleskelen jonkun unilaulun, mutta vaikiaa on!
Teillekin jaksamista... Täällä kanssa kaivataan hyviä neuvoja!!!