Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon teillä menee rahaa itseenne TAI MENISI jos rahaa ei liiemmälti ole.

Vierailija
21.11.2006 |

Minulla menee kauheasti. Olen opiskelija ja haaveilen työpaikasta..kauhistelen vain summaa mitä se mahtaa olla kun saa vaihtaa lumenet ym laadukkaampiin tuotteisiin... Kosmetologista ja kynsistä saan vain haaveilla..

Kasvovedet, puhdistusaineet, meikinpoistoaineet jatkuvasti lopussa.

Shampoot, hoitoaineet kampaajalta

Kampaaja kerran kuussa (pakko)

Vaatteet olisi kiva ostaa kausittain... vaikka ostaa laatua, tuntuu että kaapissa ei ole ikinä päällepantavaa :(

Kengät kuluu käytössä kovasti ja muoti muuttuu..

Asusteet, sukkahousut, alusvaatteet, sukat, yöasut...

tuntuu että AINA olisi tarvetta jollekin :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 10 e kuussa jos sitäkään. Ylimääräinen raha menee säätöön. En vaan koe tarvitsevani kaikkea. Olen oppinut olemaan vähästäkin onnellinen.

Vierailija
2/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näytän tosiaan ihan per**** reväistyltä mikäli en käy kampaajalla ja huolla itseäni. lisäks meikit kaiken aikaa loppu. ai niin ja kuntosalikortit maksaa... :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kauhistele vaan jatka lumenen ostamista, ihan hyviä tuotteita nekin!!!

Vierailija
4/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ostin viimeksi reilu vuosi sitten, entiset hajosivat. Minulla on 3 parit kenkiä ja hyvin pärjännyt.

Vaatteita ostin...älä edes kysy :D

En tunne jääväni mistään paitsi! Kampaajalla kävin vuosi sitten ennen kuopuksen ristiäisiä, pitäsköhän mennä...:)

Vierailija
5/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

älä kauhistele vaan jatka lumenen ostamista, ihan hyviä tuotteita nekin!!!

mietin vain kun 2 euron tuubista niveaa vetäisin naamaani, että mitä jos joskus voisi ostaa jotain biothermin tai lancomen 60 euron yövoiteita.. tiedä sitten laadusta :)

ap

Vierailija
6/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkut/housut kerran, pari vuodessa 50-100 ¿, muutama paita vuodessa à 20- 40 ¿, sukkia ja alusvaatteita ehkä muutamalla kympillä, joskus repäsen ja ostan kunnon rintsikat mitkä taas kestää pitkään...

Eipä noista hirveitä tule...? Tukan pesen Linna-shampoolla (jos usein pesee, niin hyvä valinta) ja käytän kampaajan hoitoainetta päälle, naaman pesen Erisanilla ja pistän perusvoidetta päälle - iho kun ei kaipaa muuta kuin kosteutta.

Vierailija
7/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan kerran viikossa.. sillonki ihan halpismerkeillä... =) Parturissa en oo käynyt varmaan kymmeneen vuoteen.. Sisko sillon tällön tasoittaa latvoja.. Kerran kuussa tosin ostan kaupasta 7 euron värin ja lätkäsen päähän... =) Shampoot ja muut ostan vapiksesta ja nyt ostin muotovaahtopullon, ku vanha oli jo useamman vuoden vanha.. =) Vaatteita en osta koskaan normaalihintaisena vaan aina alesta... Niitäkin tosi harvoin.. Yleensä suosin kirppareita ja huutonettiä... =) Taidan olla melkoinen ilmestys... ;)

Vierailija
8/17 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa kenkiin ja vaatteisiin.

meikkaan silloin tällöin nyt kotiäitinä, eli niitä ostelen harvakseltaan.

parturissa en ole käynyt kun keväällä, siitä asti taas kasvattanut tukaani, värin laitan kerran parissa kuussa itse (nykyään).

Vierailija
9/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se naama ole yhtään sen paremman näköinen vaikka siihen tuuppaisi Lancoméa perusvoiteen sijaan. Mutta jos tahdot siihen uskoa ja siitä maksaa, niin be my guest...

Pitkät hiukseni käyn 3 X vuodessa tasoittamssa ja raidoittamassa kampaajalla - raidoituksesta ei pukkaa pahempaa juurikasvua, koska kampaaja laitttaa raidat vuoroin foliolla, vuoroin hupulla eikä ero muutoinkaan ole silmiinpistävä.

Vaatteeni - osa ns. merkkituotteita ja osa halpiskamaa - ovat aina puhtaat ja itse peseydyn päivittäin.

Niin että mikä se ongelma oli?

Vierailija
10/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai myös kenkiä tarvitaan, eli niihin ehkä 150 ¿/vuodessa.

Vierailija
11/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa ehkä 400-500 euroa. Joskus enemmän joskus vähemmän. Jos osuu kampaajalla käynti, kosmetologi, kosmetiikan osto jne samoihin aikoihin niin menee ja paljon. Käytän biothermin tuotteita, meikeissä lancomea ja kaneboa. Kuntokeskuksen jäsenyys menee joka kuukausi tililtä.

Vaatteita ostan säännöllisesti, ehkä nykyisin enemmän kyllä lapsille kuin itselle. Mutta en minäkään vanhoissa rytkyissä kulje :)

Vierailija
12/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseensä.

Tällä hetkellä menee paaaaljon vähemmän mutta kunhan tässä alkaa tienaamaan niin..

Lumenen tuotteet on ihan ok mutta tiettyihin kalliimpiin merkkeihin olen aikoinaan tutustunut enkä niistä halua luopua.

Vierailija
13/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin käytän meikkiä, vain juhlissa. Onnekseni kulmani ovat nätit, mitä nyt pari karvaa täytyy nyppiä toisinaan. Ripseni on pitkät ja tummat, ei niitäkään tarvitse arkena ehostaa. Huuleni ovat ns. pusuhuulet ja näyttävät hyvältä ilman meikkiäkin. Iho on puhdas ja kuulas ja tasainen, ei tarvitse peittää meikkivoiteen alle.

Hiuksia värjään noin kerran kahdessa kuussa. Hiukset ovat pitkät ja parturissa käyn kerran vuodessa. Paksut ja tuuheat, toimii ilman aineitakin.

Vaatteet ostan kirpparilta tai alesta.

Vierailija
14/17 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 400 euroa. Välillä ostan parilla tuhannella eurolla ja välillä taas vaan parilla kympillä, vaihtelee... Nyt marraskuussa mennyt paljon, olen ostanut 2 takkia, niihin on mennyt rahaa n. 800 e, meikkeihin ja ihonhoitotuotteisiin mennyt n. 200 e, kampaajaan 100 e (tämä menee joka kuukausi), pari puseroa ja housut sekä alusvaatteita n. 200 e, uusi laukku n. 150 e, kengät n. 100 e. Voi olla jotain pienempiä juttuja vielä mitä en muista.

Vierailija
15/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa-> hammasharja ja- tahna, hiusharja, dödö, samppoo, hoitoaine noin 50 €/vuosi.

Kosmetologit, kampaajat noin 200€/vuosi.

Gynekologi, hammaslääkärit jne noin 200 €/vuosi

Vaatteet joka toinen vuosi talvivaatteet ja joka toinen vuosi kesävaatteita n.1500€/vuosi. Olen iso, kokoa 54, joten yleensä ovat kalliimpia.

Samoin kengät noin kolme-neljä paria vuosi -> 350 €/ vuosi.

Sitten viihdeosasto

Leffat 200 €/vuosi

lehdet 200 €/vuosi

kirjat 300 €/ vuosi

Yhdistystoiminta jäsenmaksut jne 300 €/ vuosi

Ryyppääminen, ulkonasyöminen jne 2000 €/vuosi

Matkustelu n 1500 €/vuosi

Puutarhanhoito n 500 €/vuosi

sijoittaminen, säästäminen n 2400 €/vuosi

Eli yhteensä minuun menee, muita kuin pakollisia työmatka-, asumis- ja ruokakuluja noin

-terveys, kauneudenhoito 450 €

-vaatteet, kengät 1850 €

-harrastukset 5000 €

-vanhuuden varaksi/ harrastukseksi sijoittaminen/ säästöön 2400 €/vuosi

yhteensä ei aivan pakollisia menoja/ helpolla laitettavaksi muuhun noin

9700 € /vuosi eli 810 €/kk.

Käteen minulla jää noin 1800 / kk, joten miltei tonni menee pakollisiin.

-asuminen, sähköt, puhelin, vakuutukset jne 400 €/kk

-bensa/auto 200 €/kk (oikeasti 800 €/kk, mutta saan osan korvauksina takaisin)

-ruoka 300 €/kk

Niinkuin huomaatte kahden aikuisen taloudesa eletään ja kaikki mitä tienaan menee minuun :-)

Vierailija
16/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on pitkät ja suorat. Ei tarvitse kampaajaa ja minusta ovat helpot. Kosmetologillakaan ei tule käytyä, pitäisi varmaan. Meikkaan vähän ja huomaamattomasti lähinnä ruskein sävyin ja halvoin meikein. (Okei, omistan Kanebon 38 ripsarin enkä siitä luovu). Vaatteita ostan tosi harvoin. Omistan vain perusvaatteita jotka olen ostanut niin että kaikki sopii kaikkien kanssa joten trendivaatteita ja värejä minulla ei ole. Mielestäni kuitenkin näytän ihan siistiltä.

Vierailija
17/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamaan laitan pääasiassa rasvaa. Meikkejä käytän vain juhlatilaisuuksissa ja niitä on pienen lapsen äidillä HARVOIN.

Hiuksiin menee shampoota ja hoitoainetta, kampaajalla en ole käynyt kahteen vuoteen. Minulla on siis pitkät hiukset ja mies leikkaa latvat.

(naama&hiukset n. 10¿/kk)

Vaatteita ostan liian harvoin, nyt kun olen taas raskaana, ei paljon kannata vaateostoksia tehdäkään.

(vaatteet n. 10¿/kk)

Harrastukset maksaa tällä hetkellä eniten, maalauskurssi ja jumppa, kirjojakin ostelen aika paljon vaikken edes ehdi lukea niitä!

(harrastukset n. 40¿/kk)

Arvioisin kuukausittaiseksi summaksi näihin kaikkiin noin 60¿/kk