Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En matkusta enää Unkariin!

Vierailija
24.02.2023 |

Pettureita ovat

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut nähdä Budapestin ja Istanbulin, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt taitaa jäädä näkemättä lopuksi ikää.

Vierailija
2/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarilaiset vinkut voi jättää alkossa hyllyyn ja alko sitten voisi palauttaa ne vanhentuneenna Orbanille, saatteella: "From Finland with love."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalypsyllä unkarilaiset ovat vähän niin kuin keskustan tapaan.

Vierailija
4/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan leiriin ne kuuluu, Natoon ja länsimaihin vain onko ne vaan Puten perseennuolijoita?

Natomaiden kannattaa miettiä. Voiko tuollaiseen maahan luovuttaa tiedustelutietoja? Kertooko ne kaiken Putelle?

Vierailija
5/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaan leiriin ne kuuluu, Natoon ja länsimaihin vain onko ne vaan Puten perseennuolijoita?

Natomaiden kannattaa miettiä. Voiko tuollaiseen maahan luovuttaa tiedustelutietoja? Kertooko ne kaiken Putelle?

Haluavat kummastakin pullasta rusinat, Venäjältä halpaa kaasua ja öljyä ja EU:n alueelta luxusta ja elintasoa.

Vierailija
6/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistavat tytin purkaukset niin hyvin että tuskin suomi on natossa vielä vuoden lopullakaan.

Vierailija
7/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut slaavikieliä ja unkaria, asunut Venäjällä ja Itä-Euroopassa, ja joutunut nyt ruksimaan paljon maita pois elämästäni. Ei enää haaveita Venäjälle matkustamisesta katsomaan entistä kotikaupunkia, Baikal-järveä, ei mitään... vähän haikeaa kun se oli elämääni joskus mutta hei me ollaan vaan nyt kasvettu eri suuntiin ja on aika jatkaa eri teillä.

Vierailija
8/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta minäkään. Kerran olen Budapestissa käynyt, ja tarkoitus oli käydä joskus parempana vuodenaikana uudestaan. Ei tule tapahtumaan, Turkki ja Unkari on omalta osaltani ikuisessa ja mahdollisimman kattavassa pannassa.

Vierailija
9/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orban valehtelee, kuten kuvaan kuuluu. Fidesz-puolue on täysin hänen käsissään, joten on aivan totaalista hevonpaskaa tuollaiset "minä kyllä haluaisin, mutta puoluetoverit ei suostu&qupt;-hölinät.

Vierailija
10/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki EUn rahoitus pois tuolta diktatuurilta.

Vierailija
11/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä aika julmaa painostusta noita maita kohtaan tuollainen, mutta mitäpä sitä ei tekisi paremman maailman puolesta.

Vierailija
12/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soiitä voi vetää johtopäätökset. Unkari irtisanoi Nato-mielisiä upseereja.

Photo: facebook.com/magyarhonvedseg Multiple Hungarian media outlets reported that Hungary’s defence minister sacked hundreds of high-ranking military officers. The people concerned have two months to leave and will get 70 percent of their current salaries as a pension-like allowance even if they continue to work. The minister says the move served the rejuvenation and modernisation of the army. The opposition believes the government fired pro-NATO officers

https://dailynewshungary.com/hundreds-of-high-ranking-military-officers…

.

Hungary’s Sudden Army Purge: What’s Going On?

Something strange is happening to one of the most important institutions of the Hungarian state.

https://cepa.org/article/hungarys-sudden-army-purge-nato-asks-whats-goi…

Vierailija
13/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme varmaan antamaan joitakin sinänsä aika kestämättömiä myönnytyksiä vielä toisellekin diktatuurille ennen Nato-jäsenyyttämme. Se hinta on varmaan vain maksettava, mutta ratifioinnin jälkeen palaamme ilman muuta takaisin demokratiaa kunnioittavaksi sivistysvaltioksi.

Vierailija
14/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa erotettu satoja korkea-arvoisia sotilaita

Irtisanomisten tarkoituksena on puolustusministerin mukaan armeijan modernisointi. Kriittisten arvioiden mukaan Nato-myönteisistä sotilaista yritetään päästä eroon.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009343190.html

Vierailija
15/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orban valehtelee, kuten kuvaan kuuluu. Fidesz-puolue on täysin hänen käsissään, joten on aivan totaalista hevonpaskaa tuollaiset "minä kyllä haluaisin, mutta puoluetoverit ei suostu&qupt;-hölinät.

Aivan, poliittista jargonia. Puolueen kansanedustajat tekevät täsmälleen Orbanin tahdon mukaan, soraäänet tulevat suoraan presidentin käskystä.

Vierailija
16/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija: Unkari panttaa Nato-ratifiointeja, koska se odottaa Venäjän lopulta voittavan sodan

Katalin Miklóssyn mukaan jäsenyyskriteereillä ei ole väliä, sillä niiden perusteella Unkari ei kelpaisi Natoon itsekään. Suomen ja Ruotsin jäsenyyksien hyväksymisen aikataulu on täysi arvoitus, koska ”on vaikea tietää, mitä Orbánin päässä liikkuu”.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009377872.html

Vierailija
17/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan laittaa tämä keskustelu copyna unkarilaiselle medialle??? 🤔👌

Vierailija
18/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani reissasin ja olin vaihdossa Unkarissa. Siihen aikaan pitivät suomalaisia sukulaisinaan.

Tiesivät hyvin, unkarin ja suomen kielellä on yhteiset juuret, ja tapasin ihmisiä, jotka olivat koulussa opiskelleet suomea. Peruskoulussa yhtenä vaihtoehtona.

Niin ajat muuttuvat.

Vierailija
19/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minus taas ei kiinnosta matkustaa ollenkaan

Olen kotikissa ja en mielellani edes lomaile

Pidan tyostani ja jokapaivaisesta elämästani

Vierailija
20/40 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudessani reissasin ja olin vaihdossa Unkarissa. Siihen aikaan pitivät suomalaisia sukulaisinaan.

Tiesivät hyvin, unkarin ja suomen kielellä on yhteiset juuret, ja tapasin ihmisiä, jotka olivat koulussa opiskelleet suomea. Peruskoulussa yhtenä vaihtoehtona.

Niin ajat muuttuvat.

Olin Saksassa, jossa oli myös unkarilaisia. Muut sanoivat, että suomi ja unkari kuulostavat samanlaiselta. Minusta taas unkari kuulosti enemmän vaikka japanilta :D