Tarvitseeko koirat oikeasti takkeja?
Onko teidän koirilla takkeja? Meidän vinttikoira hieman tutisi kun täällä etelässä oli -15 celsiusastetta pakkasta. Mutta tarviiko keskimäärin koirat takkia?
Kommentit (706)
Kyllä se koiran egolle tekee hyvää. Opelin vanhasta susi turkista tuuhean takin meidän pienelle villakoiralle ja kyllä sitä nyt muut koirat pelkää, kun haistavat suden, niin on häntä koipien välissä heti ja ulisten karkaavat.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.
Siis mikä tän ketjun idea nyt oikein on?
Käsittämätöntä. Onneksi satuin avaamaan suuni.
Taitaa olla voimavarat vähissä :-(.
Noi samat temput nähny monta kertaa
Opettele kirjoittamaan idiootti.
Olen lukenut koko ketjun meni aika... kauan.
Liiiiiiigaliiiiiiiiiiisooooooooiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaa pyhäää kaaaannnabiiiiis
Lyhytkarvaiset tai karvattomat koirat, etenkin pienikokoiset, voivat hyvin tarvita kovimmilla pakkasilla talvitakkia. Karvaisilla koirilla taas sadetakki on hyödyllinen, koska turkin kuivuminen kestää, tulee kuraiseksi ja on riskinä hotspotin kehittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin tarvitsee! Tuohan on eläinrääkkäystä pitää koiraa ilman takkia pakkasessa.
No sehän riippuu ihan koirasta. Ei ole mitään järkeä pukea takkia vaikka huskylle.
Katsokaa kilpahuskyja ja alaskan huskyja kyllä niilläkin on takit oikein viimassa/kylmässä tai kun kilpajuoksun jälkeen nukkuvat heinissä.
Yksinkertaisesti riippuen karvasta, eläimen käyttötarkoituksesta,iästä ja eläimestä itsestään riippuen näkee kyllä tarviiko takin. Varmasti jokin vanha karvakorva on kiitollinen lisälämmöstä vaikka onkin takapihan kopissa. Itselläni on tuplaturkki koira, joka takitetaan jo alle -10 astetta koska palelee etutassuja.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisessa on joka toisessa pihassa karhukoiria kesät talvet, eikä niitä pueta.
Kestävät elossa ei ole sama asia kuin se että onko niillä koirilla hyvä ja lämmin olla. Onhan niitä kodittomia ihmisiäkin ulkona kaduilla nukkumassa, mutta se ei tarkoita että he nauttisivat siitä.
Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.
Höpsis