Miten joku voi hyvällä omatunnolla syödä Tapettua eläintä?
Itse en pysty syömään edes kananmunia tai maitotuotteita. Lehmäkin joutuu vuodesta toiseen väkisin raskaaksi vain, jotta voi tuottaa ihmiselle maitoa. Lehmä joutuu joka päivä olemaan lypsylaitteessa kiinni aamusta iltaan. Se on kärsimystä. Vapaa lehmä ei tee vasikoita joka vuosi, eikä maitoa turhaan. Lehmän maito kuuluu vasikalle ei ihmiselle. Eläinten pitäisi saada elää vapaana.
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Kasveillakin on tunteet, tutkimuksissa todettu.
Tietenkin tuotannon olisi parasta olla luomua.
Lihaluomutuotteet harvoin ovat oikeasti luonnonmukaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Lehmäkin joutuu vuodesta toiseen väkisin raskaaksi vain, jotta voi tuottaa ihmiselle maitoa."
Suosittelen, että lopetat biologian tuntien skippaamisen ja osallistut jo huomenna taas opetukseen. Lehmä kyllä tuottaa maitoa vaikka ei olisikaan tullut "raskaaksi".
Ei pidä paikkaansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ole ainut joka syö lihaa. Myös moni eläin syö lihaa. On jopa lihansyöjäkasveja olemassa. Joten eiköhän sallita ihmiselle myös lihansyönti.
Muut eläimet eivät vangitse toisia eläimiä, pakota raskaaksi, jalosta eläintä sellaiseksi että eläin joutuu kärsimään ...
Ap
Miksi, oi miksi, vanhempasi tekivät sinut tänne kärsimään? Ulostat ja virtsaat enemmän kuin yksikään nauta elämänsä aikana, ja syöt salaa eläinperäistäkin ravintoa, josta jollakin hyväsydämisellä ihmisellä olisi paljon iloa. - Olet saasta.
ihminen on lihansyöjä. elimistö ei kestä nurmikon syöntiä, ja sellaiset henkilöt on aneemisia ja heikkoja.
Minulla ei ole omaatuntoa, minusta on mukava olla eläinten kävelevä hautausmaa. Voisin syödä ihmistäkin. Tärkeintä on oma makunautinto ja minun nautinto, muiden kärsimyksestä viis. Itseasiassa kuulema kärsimys tekee lihasta maukkaampaa.
Kerrottakoon vielä että tämän mielipiteen tarkastusnumeroksi tuli kuusi kuusi kuusi, häh hää hyvesignaloijat. Pahuus voittakoon.
Vierailija kirjoitti:
"Lehmäkin joutuu vuodesta toiseen väkisin raskaaksi vain, jotta voi tuottaa ihmiselle maitoa."
Suosittelen, että lopetat biologian tuntien skippaamisen ja osallistut jo huomenna taas opetukseen. Lehmä kyllä tuottaa maitoa vaikka ei olisikaan tullut "raskaaksi".
Lehmät, eivätkä muutkaan nisäkkäät tuota maitoa jos eivät ole raskaana. Mene itse takaisin biologian tunnille.
Ja tämän linkin takaa ihan maitotuottajat itse vastaavat kysymykseesi:
https://www.dairy.com.au/dairy-matters/you-ask-we-answer/is-it-true-tha…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ole ainut joka syö lihaa. Myös moni eläin syö lihaa. On jopa lihansyöjäkasveja olemassa. Joten eiköhän sallita ihmiselle myös lihansyönti.
Muut eläimet eivät vangitse toisia eläimiä, pakota raskaaksi, jalosta eläintä sellaiseksi että eläin joutuu kärsimään ...
Ap
Takuuvarmasti tekisivät niin jos osaisivat.
Parhaimmalta se liha maistuu kun tappaa sen eläimen itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole omaatuntoa, minusta on mukava olla eläinten kävelevä hautausmaa. Voisin syödä ihmistäkin. Tärkeintä on oma makunautinto ja minun nautinto, muiden kärsimyksestä viis. Itseasiassa kuulema kärsimys tekee lihasta maukkaampaa.
Kerrottakoon vielä että tämän mielipiteen tarkastusnumeroksi tuli kuusi kuusi kuusi, häh hää hyvesignaloijat. Pahuus voittakoon.
Olet totaalisen sairas yksilö.
Vierailija kirjoitti:
ihminen on lihansyöjä. elimistö ei kestä nurmikon syöntiä, ja sellaiset henkilöt on aneemisia ja heikkoja.
On olemassa oikein hyvää ja ravitsevaa kasvisruokaa.
Ap
Ihminen on alunperin lihansyöjä näin ollut tuhansia vuosia ja tulee olemaan jatkossa.
Munkin siskosta tuli ärsyttävä paasaaja joka haukkuu murhaan osalliseksi kun rupesi itse vegaaniksi. Olen vain nauranut,jokainen syököön mitä haluaa.
Luonnossa monet eläimet syövät tai nielevät saaliinsa elävältä eli tappamatta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien pitäisi ryhtyä vegaaneiksi.
Ap
Höpönlöpö
On se nyt kuitenkin hel ve tis ti eettisempää kuin elävän eläimen syöminen
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on alunperin lihansyöjä näin ollut tuhansia vuosia ja tulee olemaan jatkossa.
Munkin siskosta tuli ärsyttävä paasaaja joka haukkuu murhaan osalliseksi kun rupesi itse vegaaniksi. Olen vain nauranut,jokainen syököön mitä haluaa.
: D Ei pidä paikkaansa! Ihmisten ravinto on alunperin koostunut pääasiassa kasvikunnantuotteista ja lihaa on ollut saatavilla vain harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehmät, eivätkä muutkaan nisäkkäät tuota maitoa jos eivät ole raskaana. Mene itse takaisin biologian tunnille.
Ja tämän linkin takaa ihan maitotuottajat itse vastaavat kysymykseesi:
https://www.dairy.com.au/dairy-matters/you-ask-we-answer/is-it-true-tha…
Eläimet eivät ole raskaana vaan tiineenä. Opetelkaa edes oikeat termit, niin teidät voi ehkä ottaa vakavammin.
Vierailija kirjoitti:
On se nyt kuitenkin hel ve tis ti eettisempää kuin elävän eläimen syöminen
Onko se? Eläimet tapetaan usein niin, että eläin joutuu pitkään kärsimään ja kitumaan.
Ap
Kun kasveja viljellään tapetaan samalla valtavia määriä hyönteisiä "kasvinsuojeluaineilla"-
Oikein hyvin pystyn hyvällä omatunnolla syömään. Jos kaupasta ei enään saisi niin sitten hankkisin itse lihani luonnosta :)
En syö hyvällä omallatunnolla vaan haarukalla ja veitsellä