Miten joku voi hyvällä omatunnolla syödä Tapettua eläintä?
Itse en pysty syömään edes kananmunia tai maitotuotteita. Lehmäkin joutuu vuodesta toiseen väkisin raskaaksi vain, jotta voi tuottaa ihmiselle maitoa. Lehmä joutuu joka päivä olemaan lypsylaitteessa kiinni aamusta iltaan. Se on kärsimystä. Vapaa lehmä ei tee vasikoita joka vuosi, eikä maitoa turhaan. Lehmän maito kuuluu vasikalle ei ihmiselle. Eläinten pitäisi saada elää vapaana.
Kommentit (387)
HElposti onnisttu, sen kun mussuttaa menemään
Onko tuo Tapettu jotain sukua Tapiirille? Ja jos yhtä harvinainen, niin en söisi. Mutta nautaa ja sikaa (toivottavasti kuolleina leikattuja) laitan mielelläni paistinpannulle, sekaan vähän sieniä ja basilikaa, kermaa ja voita, hyvää suolaa ja pippuria sekä tujaus chiliä ja jalopenoa. Mutta omatuntoni ei ole täysin puhdas, koska äänestin kerran nuoruudessani Virheitä. Se annettakoon minulle anteeksi, nuorethan nyt tekevät muutenkin hölmöyksiä. Anteeksi vielä kerran.
Lypsylaitteessa kiinni aamusta iltaan?
😂😂😂
Miksi ihmiset jotka ei ymmärrä mistään mitään yrittää päteä.
Ihminen tietenkin onnistuu puolustelemaan itselleen eläinten tappamisen ruuaksi samalla tavalla kuin orjuuden puolustajat ovat pitäneet sitä aivan luonnollisena asiana, ihmisuhrien tekijät ja katsoja ovat pitäneet uhrausta luonnollisena ja tarpeellisena, keskitysleirin vartijat ovat tehneet mielestään tarpeellista työtä maailman parantamiseksi, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sekopää syö eläintä elävältä paitsi jotkut elukat?
Kuka sekopää ylipäätään syö toista eläintä.
Itsekin olen eläin enkä syö eläintä, koska en tahdo että minua syötäisiin.Ap
Siihenhän koko elämän kiertokulku perustuu, tapetaan toisia ja syödään.
Onko ap joku typerä trolli.
Lässynlässyn. Lihan syöminen ei lopu koskaan. Kohta,meen kauppaan ja ostan erilaisia herkullisia lihoja. Ei voisi vähempää ap:n kitinä kiinnostaa :D
En tunne mitään tuollaista kun syön lihaa, hyvää se vaan on.
Tänään söin jauhettua naudanliha.
Sitä paitsi en syö sitä eläintä vaan sen lihaa.
Toisekseen, se on kuolleen eläimen lihaa, ei siis elävän eläimen.
Miksi pitäisi heittää kuolleen eläimen lihaa hukkaan kun sen voi syödä?
Sinä tosin syöt kasviksia elävältä, jos kuulisit miten ne kirkuu kun rouskutat menemään..
Syön metsästämääni peuraa, kaurista ja hirveä. En juurikaan muita lihoja. Mielestäni lihansyönti ok, mutta eläinten turha kärsimys ei. Nopea kuolema on hyvä. Riistalla ollut vapaa ja onnellinen elämä, ja nopea kuolema. En näe ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on alunperin lihansyöjä näin ollut tuhansia vuosia ja tulee olemaan jatkossa.
Munkin siskosta tuli ärsyttävä paasaaja joka haukkuu murhaan osalliseksi kun rupesi itse vegaaniksi. Olen vain nauranut,jokainen syököön mitä haluaa.
: D Ei pidä paikkaansa! Ihmisten ravinto on alunperin koostunut pääasiassa kasvikunnantuotteista ja lihaa on ollut saatavilla vain harvoin.
Jaahas, miksi kivikauden luolamaalauksissa sitten kerta toisensa jälkeen metsästetään kauriita ja muita sorkkaeläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Lypsylaitteessa kiinni aamusta iltaan?
😂😂😂
Miksi ihmiset jotka ei ymmärrä mistään mitään yrittää päteä.
Sanopa se. Kovimmin huutavat aina ne, jotka eivät tiedä asioista mitään. Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella
Ihmisten ravinto on alunperin koostunut pääasiassa kasvikunnantuotteista ja lihaa on ollut saatavilla vain harvoin.
Piti paikkansa vain niin kauan kuin liha juoksi ja puri kovempaa kuin ihminen.
Keihään ja jousen keksiminen muokkasi kummasti ravintoympyrää.
Ihan samalla tavalla kun syön tapettuja vihanneksia.
Moraalia ei voi perustella logiikalla.
Ihmisvauvojen syöntiä tai syömättömyyttä ei voi perustella logiikalla sen enempää kuin eläinten syömistä tai syömistä jättämistä.
Joku päivä kenties yleinen mielipide tuomitsee eläinten syömisen samoin kuin nykyään tuomitaan orjuus.
No kun en tykkää syödä eläimiä elävältä.
Tapettavahan ne ensin on. Ei kuitenkaan halal-metodilla.
liha on just parasta ja terveellistä.
Koska ihminen on sekasyöjä ja liha on hyvää. Tyhmä kysymys. Next.
Tämän aiheen herättämä keskustelu kertoo, että lihansyöjät jollain tasolla pitävät eläinten tappamista ruoaksi arveluttavana. Muuten he eivät puolustelisi asiaa näin kömpelösti ja epä-älyllisesti.
Ihminen on sekasyöjä mutta pelkillä kasviksillakin tulee toimeen kunhan huomioi proteiinin tarpeen ruokavaliossa. Muuten minulle on ihan sama miten sen kukakin ratkaisee.
Kuvitteletko ap, ettei kasveilla olisi tuntoa tai tunteita? Niitä ihmisen on vain vaikeampi lukea.
Ihminen on myös eläin, joten samoja termejä voi hyvin käyttää myös muista eläimistä.
Ap