Miten joku voi hyvällä omatunnolla syödä Tapettua eläintä?
Itse en pysty syömään edes kananmunia tai maitotuotteita. Lehmäkin joutuu vuodesta toiseen väkisin raskaaksi vain, jotta voi tuottaa ihmiselle maitoa. Lehmä joutuu joka päivä olemaan lypsylaitteessa kiinni aamusta iltaan. Se on kärsimystä. Vapaa lehmä ei tee vasikoita joka vuosi, eikä maitoa turhaan. Lehmän maito kuuluu vasikalle ei ihmiselle. Eläinten pitäisi saada elää vapaana.
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin syön kuollutta eli tapettua eläintä kuin vielä elävää eläintä. Sehän se vasta kamalaa olisi sen eläimen kannalta syödä sitä kun se elää vielä. Eikä varmasti kovin terveellistäkään.
Se on ihan yhtä kamalaa syödä eläintä jonka kärsimystä et näe, koska se on tapettu jo ennen kuin ruoka on lautasellasi.
Ap
Suurin osa ihmisistä ovat vieraantuneita siitä mitä pistävät suuhunsa. Jotkut luulevat, että maito on onnellisen lehmän maitoa, vaikka se on rääkätyn eläimen maitoa, joka kuuluu vasikalle.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin vastustajat/vegaanit jäävät edelleen kiinni kysymykseen siitä mitä he syöttävät lemmikeilleen... jos syöttävät lihaa niin miten perustelevat asian? Ja jos eivät syötä niin vaarantavat lemmikin terveyden ja se on eläinsuojelun asia sitten jo?
Eli yhtä suurta huijausta koko lihansyönnin mustamaalaaminen...
Itselläni eläinrakkaana ihmisenä ei ole eläimiä vankina kodissani.
Ap
Minulla ei ole omatuntoa, eikä muutenkaan mitään tunteita. Näen eläimet vain ruokana, enkä minään muuna, eikä ole mitään toivoa siitä että voisin koskaan muuttua, sillä tämä on minun luontoni ja tällaiseksi olen syntynyt.
Minulla on esteettisen oikomishoidon takia kiinteät retentiolangat etuhampaiden takana, joten en pysty käyttämään voimaa elävään eläimeen tarrautumiseen.
Koska elävä eläin on sitkeää ja pistelee turhan paljon vastaan. Menee kattaus ihan sekaisin kun joku metsäkauris sätkii pöydällä syötävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ap voi syödä jotain elollista. Filosofisesti sinulla ei ole mitään oikeuttaa pistää suuhun eloperäistä ainesta: kasveillakin on oikeus elää siinä missä eläimilläkin.
Eli soraa suuhun vaan, ja täytteeksi tislattua vettä.
Kasvi ei ole eläin.
Ap
Eläimillä ja kasveilla on yllättävän vähän eroa.
Eläimet ja kasvit on samoista alkueliöistä lähtöisin ja ihmisellä ja kasveilla on noin 50% samoja geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sekopää syö eläintä elävältä paitsi jotkut elukat?
Kuka sekopää ylipäätään syö toista eläintä.
Itsekin olen eläin enkä syö eläintä, koska en tahdo että minua syötäisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin vastustajat/vegaanit jäävät edelleen kiinni kysymykseen siitä mitä he syöttävät lemmikeilleen... jos syöttävät lihaa niin miten perustelevat asian? Ja jos eivät syötä niin vaarantavat lemmikin terveyden ja se on eläinsuojelun asia sitten jo?
Eli yhtä suurta huijausta koko lihansyönnin mustamaalaaminen...
Itselläni eläinrakkaana ihmisenä ei ole eläimiä vankina kodissani.
Ap
Kun ajatellaan, että ihminenkin on vain eläin, onko oikein vangita ihminen kerrostalokoppiin?
Ei ihminen ole ainut joka syö lihaa. Myös moni eläin syö lihaa. On jopa lihansyöjäkasveja olemassa. Joten eiköhän sallita ihmiselle myös lihansyönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sekopää syö eläintä elävältä paitsi jotkut elukat?
Kuka sekopää ylipäätään syö toista eläintä.
Itsekin olen eläin enkä syö eläintä, koska en tahdo että minua syötäisiin.Ap
Et ole ravintoketjusta kuullut?
Mieti paljonko se ruohonpalko kiljuisi haarukaniskusta, jos sillä olisi suu?
Nythän on niin, että järjetön luontokato pitää lopettaa. Karhujen, susien, ilvesten ja yleensäkin kaikkien kotoperäisten eläinten on annettava elää rauhassa. Ei sillä ole niin väliä, pysyykö ihminen hengissä, elämämmehän on kuitenkin niin lyhyt, ettei sillä ole juuri mitään arvoa tai merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Joku laski, että jos koko maailmassa lopetettaisiin naudanlihantuotanto, niin noin 5700 erilaista hyönteislajia kuolisi sukupuuttoon sopivien elinympäristöjen kadotessa. Jollekin se lämmin lantakasa on maailman paras paikka elää ja lisääntyä. Tällä taas olisi vaikutusta hyönteissyöjien elämään.
Kun suomalaiset ryhtyvät vegaaneiksi, luonnon monimuotoisuus hupenee.
Oletko sattumoisin kuullut, mitä naudantuotanto tekee ilmastolle : D. Mutta tuotkin esiin vain sellaista tutkimusaineistoa, jolla voit puolustella itsellesi eläinten murhaamista.
Ap
On maistunut siitä lähtien kun laskeuduin alas puusta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti paljonko se ruohonpalko kiljuisi haarukaniskusta, jos sillä olisi suu?
Niin tai meillä ei olisi näin rajallista aisti- ja havaintomaailmaa.
Tarvitsee lihansyöjäbakteeritkin paikan jossa asua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ap voi syödä jotain elollista. Filosofisesti sinulla ei ole mitään oikeuttaa pistää suuhun eloperäistä ainesta: kasveillakin on oikeus elää siinä missä eläimilläkin.
Eli soraa suuhun vaan, ja täytteeksi tislattua vettä.
Kasvi ei ole eläin.
Ap
Eläimillä ja kasveilla on yllättävän vähän eroa.
Eläimet ja kasvit on samoista alkueliöistä lähtöisin ja ihmisellä ja kasveilla on noin 50% samoja geenejä.
Eläimet rakentuvat kasvien tavoin soluista. Eläinsolussa ei ole soluseinää eikä viherhiukkasia.
Eläimet ovat monisoluisia eliöitä, jotka pystyvät liikkumaan.
Kasveillakin on tunteet, tutkimuksissa todettu.
Tietenkin tuotannon olisi parasta olla luomua.
Kasvi ei ole eläin.
Ap