Mitä ajattelet siitä, että minulla on kotona lyhyen- ja pitkänaikavälin ruokavarasto, joiden turvin tällä hetkellä pärjäisin pari vuotta
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Min första tanke är att du måste skaffa dig en ny hobby. Sista bruksdagarna kommer emot om du fortsätter uppköpen i dagens takt.
Ei kiertävässä kotivarassa kyllä mikään vanhene. Meillä käytetään nyt suurelta osin toissa vuonna ja sitä edellisenä ostettua noissa kuivatavaroissa. Kellarin ruokakomerossa hyllyt on merkitty vuoden mukaan. Jokin aika sit toin juuri keittiön ruokakomeroon kaiken, missä päiväys tulee tänä vuonna. Sinne jäi hyllyt vuosille 2024-2027 ja perustettiin uusi, 2028 joka alkaa vähitellen täyttyä.
En ole aloittaja, mulla on kahden vuoden varasto vain tärkeimmistä ruokatarvikkeista. Noin yhteensä energiamäärältä meillä kyllä pärjäisi puoli vuotta sillä, mitä kotona on nyt, mutta normaalielämässä tietysti painottuu tuoreet, vihannekset sun muut.
Ajattelen, että asut varmaan maalla, etkä ainakaan kerrostalossa.
Mulla ei ole edes tavoitteena parin vuoden ruokavarasto. Ihan normaali noin 3-6kk kotivara on koko ajan, ollut jo kymmenisen vuotta (sitä ennen ei ollut säilytystiloja), ideana on se, että pärjään syksystä kevääseen ja uuteen satokauteen, jos yht'äkkiä ei olisikaan enää mahdollisuus hankkia ruokaa mistään ulkopuolelta. Elintason kanssa sillä ei ole mitään tekemistä - tosin lasten mielestä vuoden varasto popcornia on ihan ehdoton edellytys 72 tunnin kotivaraan sisällytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että osaa ajatella kuin fiksut 1800-luvulla. Osa selvisi nälkävuosista ilman ongelmia, osa kuoli hankeen.
Varakkuus ei ole fiksuutta.
Kyllä se muuten vain on. Samoin se että osaa varautua kriisien varalle.
Onko sinulla ase? Kun ruoka loppuu, niin ruuat ovat pian sellaisen hallussa, jolla on ase.