Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen vauvasi oli, kun lähdit ensimmäisen kerran bilettämään?

Vierailija
23.02.2023 |

Antoiko isä pullosta maidon?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk, ristiäisten jatkot. Lastenhoitaja hoiti.

Vierailija
62/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mietin, että mitä alkoholisteja av-mammat on jos bilettäminen on yhtä kuin kamala känni päälle ja kotiin joskus aamuyöstä. Mulle bilettäminen on sitä, että menen tanssiravintolaan/clubille tanssimaan ja tapaamaan ystäviä. Alkoholia en alkoholistina pahemmin käytä, mutta silti sanon käyväni bilettämässä. 

Lapsellani on isä ja isovanhemmat ja meillä on lastenhoitaja ja aupair. Kai mä voin muutaman viikkoisen lapsen jättää jollekin näistä turvallisista aikuisista? Miten te käytte töissä jos teidän lapsi on niin kiinni kasvanut teihin, että ei voi olla edes vuoden ikäisenä erossa? Ei herran jumala jos mun pitäisi olla kiinni jatkuvasti jossain, jonka olen onnistunut pusertamaan paikoistani ulos. Mitä enemmän vastasyntyneellä ja alle yksi vuotiaalla on turvallisia aikuisia ympärillään niin sen tasapainoisempi lapsi siitä tulee. Olisi aivan kamala tilanne jos minulle tapahtuisi jotain ja lapsi olisi elämänsä ensimmäiset vuodet kiinni mussa ja isässään. En voisi sellaista antaa itselleni anteeksi. 

Ihmeellistä lasten kasvatusta Suomessa. Ei siis asuta Suomessa ja en ole pahemmin seuraillut, mitä suosituksia teillä siellä on. Kuulostaa vain omaan korvaan aivan kamalalta elämältä. 

Suomimammojen elämä ON kamalaa, ainakin mitä palstaa lukee. En haluaisi ikinä äidiksi, jos vanhemmuuden pitäisi olla sellaista kuin näiden elämä ja äitiys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mietin, että mitä alkoholisteja av-mammat on jos bilettäminen on yhtä kuin kamala känni päälle ja kotiin joskus aamuyöstä. Mulle bilettäminen on sitä, että menen tanssiravintolaan/clubille tanssimaan ja tapaamaan ystäviä. Alkoholia en alkoholistina pahemmin käytä, mutta silti sanon käyväni bilettämässä. 

Lapsellani on isä ja isovanhemmat ja meillä on lastenhoitaja ja aupair. Kai mä voin muutaman viikkoisen lapsen jättää jollekin näistä turvallisista aikuisista? Miten te käytte töissä jos teidän lapsi on niin kiinni kasvanut teihin, että ei voi olla edes vuoden ikäisenä erossa? Ei herran jumala jos mun pitäisi olla kiinni jatkuvasti jossain, jonka olen onnistunut pusertamaan paikoistani ulos. Mitä enemmän vastasyntyneellä ja alle yksi vuotiaalla on turvallisia aikuisia ympärillään niin sen tasapainoisempi lapsi siitä tulee. Olisi aivan kamala tilanne jos minulle tapahtuisi jotain ja lapsi olisi elämänsä ensimmäiset vuodet kiinni mussa ja isässään. En voisi sellaista antaa itselleni anteeksi. 

Ihmeellistä lasten kasvatusta Suomessa. Ei siis asuta Suomessa ja en ole pahemmin seuraillut, mitä suosituksia teillä siellä on. Kuulostaa vain omaan korvaan aivan kamalalta elämältä. 

Et kuulosta kovin tasapainoiselta vanhemmalta. Lapsen kuuluu olla kiinni vanhemmissaan vauvana. Se kiintymyssuhde on kaikkien tulevien ihmissuhteiden perusta. Sääli lastasi, kun äitiään noin ahdistaa.

Vierailija
64/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole bilettänyt sitten opsikeluvuosien. Kyllä, olen ollut esim. työpaikan pikkujouluissa, mutta ei tyyliin teatteriesitys ja ravintolaillallinen mitään biletystä ole. Mun mielestä bilettämiseen sanana nimenomaan liittyy vahvasti humalahakuinen juominen ja yökerhot.

Vierailija
65/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiäisten jatkot? Okei.. eipä tullut itsellä mieleen. Ristiäiset oli päivällä muistaakseni noin 13-16 välisenä aikana. Vieraina isovanhemmat, pari sisarusta ja kummit. Hassu ajatuskin pitää jatkot :D

Jatkoille tulee paljon kavereita, ristiäiset on yleensä pienempi tilaisuus juurikin lähisuvulle ja kummeille.

Okei. En tosiaan ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Suvussa ja kaveripiirissä kuitenkin jatkuvasti lapsia kastetaan. Ketähän meille olisi tullut jatkoille sunnuntai-iltana, kun kaverit on itsekin perheellisiä ja työssäkäyviä ihmisiä...

Vierailija
66/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään ikäinen. Baletin viimeksi joskus fuksina ja sitten jätettyäni gradun neljä vuotta myöhemmin. En ole kokenut tarvetta bilettäjä sen jälkeen.

Lisäksi en käytä lainkaan alkoholia, mistä syystä minua luullaan 30-vuotiaaksi, vaikka olen 45. Toki terveet elämäntavat myös, eli nukkumaan klo 21-22 välillä ja ei auringonottoa. Paljon kasviksia ja vettä, sopivasti lihaa, kalaa ja maitotuotteita.

Vierailija
67/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minkään ikäinen. Baletin viimeksi joskus fuksina ja sitten jätettyäni gradun neljä vuotta myöhemmin. En ole kokenut tarvetta bilettäjä sen jälkeen.

Lisäksi en käytä lainkaan alkoholia, mistä syystä minua luullaan 30-vuotiaaksi, vaikka olen 45. Toki terveet elämäntavat myös, eli nukkumaan klo 21-22 välillä ja ei auringonottoa. Paljon kasviksia ja vettä, sopivasti lihaa, kalaa ja maitotuotteita.

Biletin, vaikka balettiakin tullut tanssittua joskus.

Vierailija
68/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpajaisiin suoraan synnytyssairaalasta.

Vierailija
69/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös eräs nimeltä mainitsematon Seiska julkku lähtenyt bilettämään 3 viikkoa synnytyksestä. Lapsi on nykyään huostaanotettu.

Vierailija
70/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo aikuisia. Vielä ei oo tullu tarvetta "bilettää".

Vierailija
71/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin täysin vapaasti saanut mennä teinistä kolmekymppiseksi kunnes vauva syntyi. Ei ollut mikään hinku päästä bilettämään, taisi olla lapsista nuorinkin jo muutaman vuoden ikäinen kun lähdin omiin iltamenoihin.

Vierailija
72/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiäisten jatkot? Okei.. eipä tullut itsellä mieleen. Ristiäiset oli päivällä muistaakseni noin 13-16 välisenä aikana. Vieraina isovanhemmat, pari sisarusta ja kummit. Hassu ajatuskin pitää jatkot :D

Jatkoille tulee paljon kavereita, ristiäiset on yleensä pienempi tilaisuus juurikin lähisuvulle ja kummeille.

Okei. En tosiaan ole koskaan kuullutkaan tällaisesta. Suvussa ja kaveripiirissä kuitenkin jatkuvasti lapsia kastetaan. Ketähän meille olisi tullut jatkoille sunnuntai-iltana, kun kaverit on itsekin perheellisiä ja työssäkäyviä ihmisiä...

Eihän niitä tietenkään sunnuntai-iltana pidetä, kuten juhlia harvemmin muutenkaan.

Vierailija
73/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt oikeasti että noita ristiäisten jatkoja harrastaa vaan jotkut teinivanhemmat xD

Vierailija
74/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut n.4-5 kk.

Vierailija
75/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole bilettänyt sitten opsikeluvuosien. Kyllä, olen ollut esim. työpaikan pikkujouluissa, mutta ei tyyliin teatteriesitys ja ravintolaillallinen mitään biletystä ole. Mun mielestä bilettämiseen sanana nimenomaan liittyy vahvasti humalahakuinen juominen ja yökerhot.

Yökerhot usein kyllä, ja niissä tanssiminen, mutta en tiedä miksi pitäisi olla humalassa? Bilettää voi ilman humalaakin, vaikka on humalassakin hauskaa (kunhan ei ole liian humalassa).

Vierailija
76/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tarvitse selittää, kyllä me kaikki av-mammat tiedetään miltä tuntuu kun kaikki luulee 15-20 vuotta nuoremmaksi.

Vierailija
77/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt oikeasti että noita ristiäisten jatkoja harrastaa vaan jotkut teinivanhemmat xD

Ei mun tutuista kukaan ristiäisten jatkoja pitänyt ole ollut teini.

Sano sinä, että kai niitä varpajaisia on pitänyt vaan jotkut päihdeongelmaiset teini-isät? 

Vierailija
78/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken ikäiset elämänkallut vai luuletko että wt:t pystyy lisääntymään vain teineinä?

Vierailija
79/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli varmaankin yli 3 v!

Silti huostaanotettu nyt sillä kilttejä ja hyviksiähän täällä kiusataan.

Vierailija
80/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tarvitse selittää, kyllä me kaikki av-mammat tiedetään miltä tuntuu kun kaikki luulee 15-20 vuotta nuoremmaksi.

Joitain luulee oikeasti :) Olen oikeasti hyvännäköinen, koska en ole läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä