Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen vauvasi oli, kun lähdit ensimmäisen kerran bilettämään?

Vierailija
23.02.2023 |

Antoiko isä pullosta maidon?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti moni kyseenalaista, jos isä lähtee vaikka pitkän kaavan mukaan katsomaan jääkiekkopeliä tai ihan vaikka omiin varpajaisiinsa. Miksi se olisi erikoista, jos vaikka 4 kk ikäisen vauvan äiti lähtee kaverinsa polttareihin ja isä syöttää pullosta?

Vierailija
42/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Provohan tämä on, mutta vastaan silti, että jos on vielä biletysvaihe päällä, niin kannattaa käyttää ehkäisyä ja unohtaa vauvat.

Kyllä mun elinpiirissä ainakin useimmat käy välillä bilettämässä, vaikka olisikin pieniä lapsia. Ristiäisten jatkot on yleisiä, vauvan vanhemmat myös menossa mukana.

Ristiäisten jatkot? Jossain wt juoppopiireissä varmaan tavallista.

Ihan tavallisista ihmisistä kyse, ei mitenkään huono-osaisia tai päihdeongelmaisia.

Ei ole tavallista, että parikuisen vauvan vanhemmat lähtevät kaupungille juopottelemaan.

Eiköhän se toinen ole hoitamassa vauvaa.

Me ainakin oltiin molemmat juhlimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 13v. Menin Iskelmäfestareille.

Vierailija
44/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mutta lähipiirissä äidit ovat palanneet töihin kun synnytyksestä kulunut 6-12 viikkoa. Ei asuta Suomessa.

Vierailija
45/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk mentiin isänsä kanssa hienoihin juhliin. Tätinsä antoi tuttipullosta maitoa.

Vierailija
46/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En bilettänyt pitkään aikaan ennen lastakaan, joten en lapsen syntymän jälkeen ole bileissä käynyt. Kaikkialla muualla kylläkin varmaan siitä lähtien kun vauva oli parin viikon ikäinen. En voinut imettää ollenkaan joten ruokailut hoitui isän kanssa pullosta.

Vierailija
47/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti moni kyseenalaista, jos isä lähtee vaikka pitkän kaavan mukaan katsomaan jääkiekkopeliä tai ihan vaikka omiin varpajaisiinsa. Miksi se olisi erikoista, jos vaikka 4 kk ikäisen vauvan äiti lähtee kaverinsa polttareihin ja isä syöttää pullosta?

Meillä miehellä oli esikoisen vauva-aikana jatkuvasti menoa, useammat kavereiden polttarit ja tietysti pikkutunneille menneet häät. Omat varpajaiset tietysti. Sitten kun minä lähdin kaverin synttäreille, niin sekä äiti että anoppi taivastelivat, kuinka voin jättää puolivuotiaan vauvan hoitoon. Siis hoitoon, omalle isälleen?

Vierailija
48/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut puolivuotias. Isä antoi maitoa pullosta.

Alkoholia en ole juonut sitten teinivuosien enkä käytä muitakaan päihteitä, kotona olin tuonakin iltana 22.30. eli ei varmaan täytä palstan "bilettämisen" kriteereitä. Vaikka suunnattoman kivaa minulla oli.

N38

Vierailija
49/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo ristiäisten jatkot on oikeasti joku juttu. Luulin vitsiksi, kun kuulin ekaa kertaa..

Vierailija
50/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taida tiedä ketään kenellä olisi ollut varpajaiset, mutta ristiäisten jatkot on yleisiä. Niihin siis osallistuu sekä isä että äiti, ja heidän kaverinsa. 

En ole livenä törmännyt äitien bilettämisen paheksumiseen, vaikka ei sitä tiedä tietenkään ajatteleeko joku hiljaa mielessään jotain. 

Vierailija
51/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 4kk. Tuttujen isovanhempien luona yökylässä. Ja kaikki meni hyvin. Vauva alkoi nukkua täydet yöt jo 3kk joten tuskin ehti tajuta että äiti ja isä oli yön Poissa. Vauva nukkui siis 21-09. Aamu 10 olimme jo mummolassa ja siellä tyytyväinen Vauveli köllötteli peiton päällä olkkarin lattialla.

Vierailija
52/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taida tiedä ketään kenellä olisi ollut varpajaiset, mutta ristiäisten jatkot on yleisiä. Niihin siis osallistuu sekä isä että äiti, ja heidän kaverinsa. 

En ole livenä törmännyt äitien bilettämisen paheksumiseen, vaikka ei sitä tiedä tietenkään ajatteleeko joku hiljaa mielessään jotain. 

Mieheni kavereista suurimmalla osalla on ollut varpajaiset, myös veljelläni oli. Ristiäisten jatkoista en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Vierailija
53/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisten jatkot? Okei.. eipä tullut itsellä mieleen. Ristiäiset oli päivällä muistaakseni noin 13-16 välisenä aikana. Vieraina isovanhemmat, pari sisarusta ja kummit. Hassu ajatuskin pitää jatkot :D

Vierailija
54/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kavereista suurimmalla osalla on ollut varpajaiset, myös veljelläni oli. Ristiäisten jatkoista en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Okei, erilaisia tapoja, kun itselleni nuo varpajaiset on nimenomaan vieras ilmiö. Jännä kyllä, että miesten varpajaiset ovat sitten joillekin ok, mutta ristiäisten jatkot ei. 

Vierailija
55/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiäisten jatkot? Okei.. eipä tullut itsellä mieleen. Ristiäiset oli päivällä muistaakseni noin 13-16 välisenä aikana. Vieraina isovanhemmat, pari sisarusta ja kummit. Hassu ajatuskin pitää jatkot :D

Jatkoille tulee paljon kavereita, ristiäiset on yleensä pienempi tilaisuus juurikin lähisuvulle ja kummeille.

Vierailija
56/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mietin, että mitä alkoholisteja av-mammat on jos bilettäminen on yhtä kuin kamala känni päälle ja kotiin joskus aamuyöstä. Mulle bilettäminen on sitä, että menen tanssiravintolaan/clubille tanssimaan ja tapaamaan ystäviä. Alkoholia en alkoholistina pahemmin käytä, mutta silti sanon käyväni bilettämässä. 

Lapsellani on isä ja isovanhemmat ja meillä on lastenhoitaja ja aupair. Kai mä voin muutaman viikkoisen lapsen jättää jollekin näistä turvallisista aikuisista? Miten te käytte töissä jos teidän lapsi on niin kiinni kasvanut teihin, että ei voi olla edes vuoden ikäisenä erossa? Ei herran jumala jos mun pitäisi olla kiinni jatkuvasti jossain, jonka olen onnistunut pusertamaan paikoistani ulos. Mitä enemmän vastasyntyneellä ja alle yksi vuotiaalla on turvallisia aikuisia ympärillään niin sen tasapainoisempi lapsi siitä tulee. Olisi aivan kamala tilanne jos minulle tapahtuisi jotain ja lapsi olisi elämänsä ensimmäiset vuodet kiinni mussa ja isässään. En voisi sellaista antaa itselleni anteeksi. 

Ihmeellistä lasten kasvatusta Suomessa. Ei siis asuta Suomessa ja en ole pahemmin seuraillut, mitä suosituksia teillä siellä on. Kuulostaa vain omaan korvaan aivan kamalalta elämältä. 

Vierailija
57/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä oli esikoisen vauva-aikana jatkuvasti menoa, useammat kavereiden polttarit ja tietysti pikkutunneille menneet häät. Omat varpajaiset tietysti. Sitten kun minä lähdin kaverin synttäreille, niin sekä äiti että anoppi taivastelivat, kuinka voin jättää puolivuotiaan vauvan hoitoon. Siis hoitoon, omalle isälleen?

Taivastelkoot rauhassa. Meilläkin anoppi ja äitini on paasannut, että muista sitten ottaa omaa aikaa blaablaa. Heille se on tarkoittanut tyyliin kauppaan yksin menemistä ja kampaajaa. Minä lähdin pe-la kaverin mökille (kyllä, yksi yö), kun vauva oli 4 kk ja se meinasi olla ihan hulluutta näiden kahden rouvan mielestä. Pakkasessa oli hyvin pumpattua maitoa ja vauva söi tyytyväisenä pullosta, kun isä syötti. Ei siis mitään ongelmia. Tyhjensin tissejä mökkireissulla.

Vierailija
58/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on nyt 23 v enkä ole vielä käynyt bilettämässä.

Vierailija
59/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl bilettänyt vauvavuosina vaan jätin just nuoruuden väliin kuulema :D

Vierailija
60/120 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivastelkoot rauhassa. Meilläkin anoppi ja äitini on paasannut, että muista sitten ottaa omaa aikaa blaablaa. Heille se on tarkoittanut tyyliin kauppaan yksin menemistä ja kampaajaa. Minä lähdin pe-la kaverin mökille (kyllä, yksi yö), kun vauva oli 4 kk ja se meinasi olla ihan hulluutta näiden kahden rouvan mielestä. Pakkasessa oli hyvin pumpattua maitoa ja vauva söi tyytyväisenä pullosta, kun isä syötti. Ei siis mitään ongelmia. Tyhjensin tissejä mökkireissulla.

Millä tavoin hyvin pumpattu maito eroaa huonosti pumpatusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan