Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on supistellut toisessa raskaudessa säännöllisesti:

Vierailija
21.11.2006 |

Milloin supistelut alkoivat ja mikä oli kohdunsuun tilanne ennenkuin synnytys käynnistyi?

Supisteliko useampaan kertaan päivässä?

Mietin vain, kun itsellä supistukset alkoi 30 viikolla ja tulee ihan useampi päivään, joskus vaikka kymmenenkin, niin onkohan näillä vaikutusta?

Rv 28 oli lääkäri, jossa kohdunsuu on kiinteä ja kiinni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan lyhentänyt avautumisvaihetta mitenkään tuo, että kohdunkaulaa ei ollut juurikaan jäljellä ja paikat oli pehmeät.

Eka synnytys kesti 3 h 45 min ja toinen 7 tuntia, joten melkein tuplaten meni aikaa. Ja avautumisvaihe oli paljon kivuliaampi, vaikka periaatteessa avautumista ei kauheasti edes ollut...

Vierailija:

Niin, siis ekassa raskaudessa minulla oli sama tilanne rv 28, kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa jäljellä alle 3cm, sitten 38+6 pehmeä, auki 1cm, kaulaa 2cm jäljellä. Lapsi syntyi 39+5, raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettiin ja silloin olin 3cm auki ennen käynnistystä.

Mietin vain, kun silloin ei muistaakseni supistellut näin paljon ja siltikin oli " hyvässä mallissa" tuo kohdunsuun tilanne.

Elättelen toivoa, että nytkin synnyttämään mennessä olisi jotain tapahtunut, lyhentää varmasti avautumisvaihetta? Eka synnytys kesti reilun 4h.

Se minua ei haittaa, jos menee yli lasketun ajan... :)

Vierailija
2/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suppaili kanssa viikolta 28 alkaen. Muutaman viikon suunnilleen aina, kun teki jotain vähänkin rasittavampaa. Sitten semmoista silloin-tällöin-tyyppistä n. vkolle 36 asti. Sitten ei tietenkään enää mitään.

Vauva syntyi 41+6 ja 1½ vrk käynnistettiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olin auki 3cm itse sitä tietämättä. Ja tosiaan supistelut oli säännöllisiä ja joka päiväisiä. Viikolla 26 oli paikat kiinni ja pehmenneet. Vkolla 34 oli kohdunkaulaa 1.5cm.

Vierailija
4/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi supistelut raskausviikolla 16. Supisteli jatkuvasti jos kävelin ja usein jopa istueltaan. Sairaslomalle jouduin/pääsin raskausviikolla 27 (olisi varmaan kannattanut jäädä jo aikaisemmin) ja sain määräyksen pysytellä suurimman osan ajasta vaakatasossa. Viikolla 29 paikat oli pehmenneet ja kohdun sisäsuu alkanut avautumaan. Raskausviikolla 30 paikat oli vielä enemmän auki. Aukenemista oli sekä ulko-että sisäsuulla. Jouduin vuodelepoon sairaalaan makaamaan lantio ylhäällä. Nousta sain vain vessaan ja suihkuun. Makasin täysin raskausviikot 30 - 35. Sitten sain luvan liikkua, kun sisäsuu on mennyt vähän kiinni ja vauva todettiin kypsäksi syntymään.

Vauva syntyi loppujen lopuksi vasta raskausviikolla 39 + 3. Synnytys kesti seitsemän tuntia ja oli PALJON rankempi kuin ensimmäinen synnytys.

Vierailija:

Milloin supistelut alkoivat ja mikä oli kohdunsuun tilanne ennenkuin synnytys käynnistyi?

Supisteliko useampaan kertaan päivässä?

Mietin vain, kun itsellä supistukset alkoi 30 viikolla ja tulee ihan useampi päivään, joskus vaikka kymmenenkin, niin onkohan näillä vaikutusta?

Rv 28 oli lääkäri, jossa kohdunsuu on kiinteä ja kiinni.

Vierailija
5/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis ekassa raskaudessa minulla oli sama tilanne rv 28, kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa jäljellä alle 3cm, sitten 38+6 pehmeä, auki 1cm, kaulaa 2cm jäljellä. Lapsi syntyi 39+5, raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettiin ja silloin olin 3cm auki ennen käynnistystä.

Mietin vain, kun silloin ei muistaakseni supistellut näin paljon ja siltikin oli " hyvässä mallissa" tuo kohdunsuun tilanne.

Elättelen toivoa, että nytkin synnyttämään mennessä olisi jotain tapahtunut, lyhentää varmasti avautumisvaihetta? Eka synnytys kesti reilun 4h.

Se minua ei haittaa, jos menee yli lasketun ajan... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi