Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduitteko lasten hankintaa?

Vierailija
23.02.2023 |

Onko täällä ketään joka olisi pettynyt saatuaan lapsia eikä olisi koskaan pitänyt hankkia niitä?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hiukan sekaisin, jos katuu omia lapsiaan.

Vierailija
42/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta harrastusvertauksesta tuli mieleen, että suhtautuvatko jotkut siis lisääntymiseen suoritettavana projektina? No ei ihme jos kyllästyttää ja alkaa kaduttamaan, kun jopa omiin lapsiin suhtaudutaan tuolla tavoin. Kovaa, pinnallista ja sielutonta. Yhteydetöntä. Tosiaankin vain suorittamista, ei ihme jos ei maistu.

No mehän ei tiedetä mitä kelläkin on siellä taustalla, kaikki eivät kommenteissaan avaa asiaa enempää.

Tähän mennessä kahdeksan (8) yläpeukkua tuolle projektiluontoista innostusta ja suoritusta kuvaavalle harrastusviestille, joten kertoohan se jotain. Aidosti hieman järkyttynyt, mutta lisää kyllä ymmärrystä jos tuolta tasolta ponnistetaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla hiukan sekaisin, jos katuu omia lapsiaan.

Jos ei osaa luoda suhdetta niihin lapsiin, vaan suhtautuu jotenkin äärimmäisen käytännöllisesti projektina josta luetaan kaikki tieto etukäteen ja lähdetään suorittamaan kaavaa nimeltä vanhemmuus, niin en tiedä onko se sitten edes ihmeellistä, jos ei niin mukavasti menekään?

Vierailija
44/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ehkäsypillereitä ei saanut ollenkaan, ei ainakaan helposti. Raskaus ei ollut hyvä asia vaan se oli painajainen, eikä mua siitä ikinä  kukaan onnitellut., vaan sitä paheksuttiin.

Niinpä mä koin raskaudet häpeänä. Puolisoni ei suostunut"miesten ehkäsyyn" ja niitä painajaisia sitten tapahtui. Kyllähän niihin lapsiin kiintyi, ja omistautui, yhdessä elettiin kunnes olivat täysi-ikäsiä.

Sen jälkeen jokainen heistä pikkuhiljaa katkaisi välit eivätkä muista tai hoida yhteyksiä mitenkään.

Jos kadulla vastaan tulisi eivät minua tuntisi, enkä minäkään heitä, siitä on jo aikoja kun olemme viimeksi nähneet.  

Jos olisin nyt nuori en mistään hinnasta hankkisi lapsia, siinä menee terveys, nuoruus ja vanhuus pilalle.

Vierailija
45/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka ei ole nähnyt kun oma lapsi syntyy ei ole oikeastaan mies ollenkaan.

Vierailija
46/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kadun kun on tosi raskasta ja kova huoli lapsen hyvinvoinnista, mutta lapseni on oikeasti minun koko elämä.

Vierailija
47/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta harrastusvertauksesta tuli mieleen, että suhtautuvatko jotkut siis lisääntymiseen suoritettavana projektina? No ei ihme jos kyllästyttää ja alkaa kaduttamaan, kun jopa omiin lapsiin suhtaudutaan tuolla tavoin. Kovaa, pinnallista ja sielutonta. Yhteydetöntä. Tosiaankin vain suorittamista, ei ihme jos ei maistu.

No mehän ei tiedetä mitä kelläkin on siellä taustalla, kaikki eivät kommenteissaan avaa asiaa enempää.

Tähän mennessä kahdeksan (8) yläpeukkua tuolle projektiluontoista innostusta ja suoritusta kuvaavalle harrastusviestille, joten kertoohan se jotain. Aidosti hieman järkyttynyt, mutta lisää kyllä ymmärrystä jos tuolta tasolta ponnistetaan :D

Nyt yhdeksän yläpeukkua. Ei hitto, todella toivon ettei noilla ihmisillä ole lapsia? Miten kenellekään voi tulla edes mieleen verrata lasten hankkimista ja harrastuksesta innostumista?! Todella kehittymätöntä ajattelua.

Vierailija
48/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa, etten tehnyt enemmän. Varmaan elämäni suurin virhe.

Vierailija
49/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt yhdeksän yläpeukkua. Ei hitto, todella toivon ettei noilla ihmisillä ole lapsia? Miten kenellekään voi tulla edes mieleen verrata lasten hankkimista ja harrastuksesta innostumista?! Todella kehittymätöntä ajattelua.

Lopeta peukkujen laskeminen ja projekteista jankkaaminen.

Vierailija
50/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun, tein lapsen lähinnä yhteiskunnan painostuksen takia koska olen nuori nainen ja joka paikassa paasattiin kuinka tarvitaan synnytystalkoot ja kuinka nuoret naiset ei enää lisäänny. En koskaan saanut kunnollista tunnesidettä vaivaan kun olin raskaana, enkä hänen syntymänsä jälkeen. Nyt on hieman helpottamassa mutta kadun silti.

Vierailija
51/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta että jätin lapset tekemättä mutta olisin katunut jos olisin tahtomattani tehnyt lapsen. Vauvat huutavat kurkku suorana ja vaativat jatkuvaa lässyttämistä, taaperot ja kouluikäiset vasta rasittavia ovatkin teineistä puhumattakaan. Kummilapsia ei ole eikä tule.

Vierailija
52/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu ainakaan toistaiseksi, lapsia 3 kpl.

Mitä mä tänään/viikonloppuna tekisin, jos ei olisi lapsia? Menisin teatteriin, klupille, ravintolaan, katsoisin netflixiä, lähtisin matkalle, tekisin töitä... Who cares, kuulostaa tylsältä, oon tehnyt nuo kaikki jutut jo sataan kertaan.

Mutta lapset kasvavat, oppivat, kehittyvät ja tekevät joka päivä uusia juttuja, joita on mahtavaa seurata olla osallisena.

M39

Helppoahan se on miehen pistellä menemään, kun naisen rooli on vaativampi. Raskaus pilaa vartalon ja lapsi vie kaiken ajan ja rahat unohtamatta että joudut unohtamaan itsesi kokonaan lapsen takia.

Vierailija
53/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä tänään/viikonloppuna tekisin, jos ei olisi lapsia? Menisin teatteriin, klupille, ravintolaan, katsoisin netflixiä, lähtisin matkalle, tekisin töitä... Who cares, kuulostaa tylsältä, oon tehnyt nuo kaikki jutut jo sataan kertaan.

Mutta lapset kasvavat, oppivat, kehittyvät ja tekevät joka päivä uusia juttuja, joita on mahtavaa seurata olla osallisena.

M39

Helppoahan se on miehen pistellä menemään, kun naisen rooli on vaativampi. Raskaus pilaa vartalon ja lapsi vie kaiken ajan ja rahat unohtamatta että joudut unohtamaan itsesi kokonaan lapsen takia.

Siis miksi pitäisi unohtaa itsensä? Raskaus voi tosiaan jättää jälkiä vartaloon ja monesti jättääkin, mutta ei se nyt mitenkään pilalle silti mene. Huonot elintavat ja luonnollinen ikääntyminen sitä yleensä enemmän muuttaa.

Aikamoista märinää muutenkin viestisi, hyvä esimerkki huonosta asenteesta. 

Vierailija
54/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Siis miksi pitäisi unohtaa itsensä? Raskaus voi tosiaan jättää jälkiä vartaloon ja monesti jättääkin, mutta ei se nyt mitenkään pilalle silti mene. Huonot elintavat ja luonnollinen ikääntyminen sitä yleensä enemmän muuttaa.

Ihan yleisestikin ja palstalla myös sanotaan, että pitää unohtaa itsensä ja nyt on juoksut juostu kun saa lapsen eli joudut unohtamaan itsesi ja laittamaan lapsen kaiken edelle. Kun sinulla on lapsi olet täysin vastuussa aivan kaikesta lapsessa ja lapseen liittyvissä asioissa etkä voi tulla ja mennä oman mielen mukaan. Tämä on totta eikä mitään märinää.

Vierailija
55/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadutti ensimmäisen kerran jo laitoksella kun lapsi aloitti rääkymisen kaukalossa.

Sinähän et koskaan rääkynyt, mutta kysyppä omilta vanhemmiltas, jos mahdollista.

Vierailija
56/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Juu tulee niitä raskauskiloja, eikä ole muuten turhaan mainostettu, että niitä mielekkin voi tulla, itse lihoin yli 30kg. Että, niin.

Vierailija
57/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Ihan yleisestikin ja palstalla myös sanotaan, että pitää unohtaa itsensä ja nyt on juoksut juostu kun saa lapsen eli joudut unohtamaan itsesi ja laittamaan lapsen kaiken edelle. Kun sinulla on lapsi olet täysin vastuussa aivan kaikesta lapsessa ja lapseen liittyvissä asioissa etkä voi tulla ja mennä oman mielen mukaan. Tämä on totta eikä mitään märinää.

On tuo säälittävää märinää ja jos palstan katkeroiden jutut on sinulle totuus, niin voi voi..

Itseään ei pidä eikä saa unohtaa, jos haluaa hyvä vanhempi olla. Katkera marttyyri on raskas äiti ja huono esimerkki. 

Vierailija
58/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kadu. Minulla on yksi parikymppinen tytär.

Parastmitä olen saanut aikaan, upea tyyppi.

Harmittaa vain se, etten ehtinyt saada toistakin lasta, kun tämä kenen kanssa tein lapsen, pakeni jo vauvan ollessa puolivuotias. Oisin vielä voinu toisen pyöräyttää ja, sit ois saanu mennä. Mutta toisaalta, en olisi pystynyt kahden pienen lapsen yh olemaankaan, joten turha semmosta haikailla.

Vierailija
59/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu lapsiani. Ovat oikeasti parasta mitä elämässäni on tapahtunut. Sitä kadun, että tein lapset väärän ihmisen kanssa. Olisin halunnut lisääkin, mutta mies niin itsekäs ja vastuuton, että en olisi yksin jaksanut enempää hoitaa. Nyt jo ikä tulee vastaan, enkä halua kuitenkaan vauvaa hankkia yksin...

Vierailija
60/69 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

On tuo säälittävää märinää ja jos palstan katkeroiden jutut on sinulle totuus, niin voi voi..

Itseään ei pidä eikä saa unohtaa, jos haluaa hyvä vanhempi olla. Katkera marttyyri on raskas äiti ja huono esimerkki. 

Pahempaa on esittää täydellistä esimerkkiä lapselle koska sellaista ei ole. En ole lapselle mikään esikuva tai esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän