Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhriutumisesta puhuvat

Vierailija
23.02.2023 |

Vain empatia kyvyttömät puhuvat uhriutujista.
Jos ihmisellä on ongelmia, älä ala häntä nimittämään saati syyttämään. Kuuntele, ole läsnä, tarjoa kätesi avuksi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sana tuo uhriutuminen. Siinä syytetään ongelmaista ihmistä.

Vierailija
2/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa nää uhriutujat. Anoppini on sellainen. Aina jos asiat ei mene kuten hän on haaveissaan miettinyt, niin uhriutuu ja kaikilla on päivä pilalla.

Viimeksi sanoin puolisolle, että seuraavasta uhriutumisesta en enää tapaa anoppia koskaan. Ilmeisesti viesti meni perille kun ei ole sanaakaan sanonut minulle tämän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen on heikoille. Mä en ole koskaan uhriutunut vaikka olen asunut lähiöissä, omannut väkivaltaiset vanhemmat, uinut päihdeongelmissa ja MT ongelmissa. 

Mä otan kaiken vastaan hymyillen ja kehittymisen kannalta hyvänä asiana. Mä olen nähnyt huonon puolen, nyt mä voin myös nähdä sen hyvän. Mä en oo koskaan syyttänyt sitä mistä mä lähin. Päinvastoin mä kiitän sitä. 

Vierailija
4/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaa nää uhriutujat. Anoppini on sellainen. Aina jos asiat ei mene kuten hän on haaveissaan miettinyt, niin uhriutuu ja kaikilla on päivä pilalla.

Viimeksi sanoin puolisolle, että seuraavasta uhriutumisesta en enää tapaa anoppia koskaan. Ilmeisesti viesti meni perille kun ei ole sanaakaan sanonut minulle tämän jälkeen.

Oliko sun tapasi nyt jotenkin parempi?

Vierailija
5/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi muotisana.

Vierailija
6/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuja on raskas henkilö ja karkottaa ihmiset ympäriltään. Kyllä ystävää mäessä tuetaan, mutta ruikuttamisella ei voita mitään. 

Vierailija
7/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen on tyypillistä piilonarsistille. Uhriutumalla halutaan kaikki huomio itselle. 

Vierailija
8/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei uhriudu omista, todellisista ongelmistaan vaan potee jonkinlaista maailmantuskaa. Ahdistaa vaikka ilmastonmuutos, Ukrainan sota tai joku muu asia, mille ei voi itse tehdä mitään ja mikä ei edes suoranaisesti kosketa kyseistä uhriutujaa.

Vierailija
9/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuja on yleensä maailman etuoikeutetuimmassa asemassa. Usein se myös on seuraus siitä, ettei nainen ole saanut Tinderistä seksiä miehiltä. 

Vierailija
10/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitterissä on just tällanen uhriutuja, joka näkee joka puolella rasismia tai syrjintää. Kun ihmiset yrittävät asiallisesti korjata, ettei hän ole ihan faktoista tietoinen ja levittää virheellistä tietoa, hän ei oikaise mitään. Oma lapsensa käyttäytyy todella huonosti, ei noudata sääntöjä. Mutta kun kaikki on rasismin syytä, niin eipä sitä lasta tarvitse kasvattaa. Katsoo vierestä vaan, ei puutu asiattomuuksiin. Sääliksi käy tuon puoliso. Varmaan haluaisi vaan elää normaalia elämä taustastaan huolimatta, mutta puoliso käyttää jatkuvasti omana keppihevosenaan...

Vierailija
11/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuvastaa kuinka tunteettomia ihmiset nykyisin on. Ei välitetä yhtään muista ihmisistä.

Vierailija
12/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin mitä sillä tarkoitetaan. Kyse on ilmiöstä. Uhriutuminen on erityisesti politiikassa käytetty vaikuttamiskeino. Myös ihmisryhmät, kuten nuoret, saattavat omaksua uhriutumisen mentaliteetin ja keinot, koska uhriutuminen on trendannut yhteiskunnallisella tasolla jo jonkun aikaa. Se on epäreilu ja osittain valheellinen keino saada tahtonsa läpi.

Vierailija
13/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twitterissä on just tällanen uhriutuja, joka näkee joka puolella rasismia tai syrjintää. Kun ihmiset yrittävät asiallisesti korjata, ettei hän ole ihan faktoista tietoinen ja levittää virheellistä tietoa, hän ei oikaise mitään. Oma lapsensa käyttäytyy todella huonosti, ei noudata sääntöjä. Mutta kun kaikki on rasismin syytä, niin eipä sitä lasta tarvitse kasvattaa. Katsoo vierestä vaan, ei puutu asiattomuuksiin. Sääliksi käy tuon puoliso. Varmaan haluaisi vaan elää normaalia elämä taustastaan huolimatta, mutta puoliso käyttää jatkuvasti omana keppihevosenaan...

Loistava esimerkki siitä, miten uhriutumisilmiö voi ilmetä.

Vierailija
14/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla tämmöinen uhriutuja. Äitini on sellainen ja mittani on täynnä, en kestä enää. En halua enää olla tekemisissä.

Vinkkinä uhriutujille, jos et tunnista omaa käytöstäsi:

-Jos puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa ("älä syytä äitiäs", "ei äitis luona enää kelpaa käydä" yms)

- Syyllistät toista, no vaikkapa siitä, ettei toinen käy enää luonasi kylässä, ja kun toinen sanoo, ettei enää jaksa kuunnella sitä samaa syyllistystä vuodesta toiseen, sitten käyt itkemään, että ethän sinä ketään syyllistä, toisen pitäisi ymmärtää, kun sinulla on niin rankkaa ja sitten vielä pyydät anteeksi itkien, syyttäen samalla toista kylmyydestä ja tunteettomuudesta

Niin tuossa esimerkiksi on kaksi esimerkkiä uhriutumisesta, mutta eihän uhriutuja itse näe itsessään vikaa. Hän on vain väärin ymmärretty ja kaltoinkohdeltu uhri.

Vierailija
15/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen jolle sattuu ja tapahtuu kaikkea ikävää on oikeasti ihan myötätunnon arvoinen. Uhriutujat taas ulkoistavat aina omien tekojensa ja ongelmiensa syyt muihin asioihin ja välttelevät vastuuta, ja samalla yrittävät saada muita säälimään heitä ja tekemään esimerkiksi palveluksia. He itse käyttävät tätä lapsellista manipulaatiokeinoa luoviakseen elämässä eivätkä kykene tai uskalla katsoa elämää siitä kulmasta, että hallitsisivat itse asioitaan ja elämäänsä. Uhriutuja löytää aina ulkopuolisen syyn, miksi hänen itsensä ei tarvitse tehdä mitään jotta oma tilanne tai elämä paranisi. 

Vierailija
16/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten empatiaa vaativat ansaitsevat sitä vähiten.

Vierailija
17/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri-identiteetti on ihan mielenkiintoinen. Rasittava piirre toki, kun joutuu uhriutumisen kohteeksi, mutta mistä se ihmisessä kumpuaa. Koen itse kärsiväni uhri-identiteetistä enkä osaa sanoa, mistä se on saanut alkunsa. Vaikka kuinka järkeistän, että vastaan itse käytöksestäni, ajatuksistani ja toiminnastani ihan joka tilanteessa missä olen, niin joskus ristiriitatilanteessa sitä taantuu ja kokee olevansa olosuhteiden tai tilanteen tai jonkun itsestä ulkopuolisen asian uhri. En ole tehnyt mitään väärin ja kärsin avuttomana toisen toiminnan takia. Sitä on vaikea hyväksyä ja päästä siitä yli, vaikka omasta ajattelustahan se kaikki lähtee.

Vierailija
18/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen on nykyään jopa elinkeino monelle, sen varjolla ajetaan itselle etuja ja kerätään rahaa.

Esimerkkinä vaikka jenkkien BLM-liikkeen perustajat, jotka katosivat julkisuudesta vähin äänin kun olivat saaneet itselleen ostettua miljoonatalot.

Arkipäivän uhriutuminenkin on monesti ympäröiville läheisille raskasta. Toki ihmisillä on aitoja ongelmia ja vaikeitakin sellaisia, mutta niihin voi suhtautua monella tavalla ja asenteella.

Vierailija
19/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen on heikoille. Mä en ole koskaan uhriutunut vaikka olen asunut lähiöissä, omannut väkivaltaiset vanhemmat, uinut päihdeongelmissa ja MT ongelmissa. 

Mä otan kaiken vastaan hymyillen ja kehittymisen kannalta hyvänä asiana. Mä olen nähnyt huonon puolen, nyt mä voin myös nähdä sen hyvän. Mä en oo koskaan syyttänyt sitä mistä mä lähin. Päinvastoin mä kiitän sitä. 

No suuri osa suomalaisista asuu lähiöissä, eivät ne täällä mitään slummeja ole. Päihdeongelma voidaan katsoa omaksi syyksi, kukaan ei pakottanut käyttämään. Mt-ongelmia nykyisin joka toisella.

Ainoa, mistä perustellusti voisi uhriutua, on väkivaltaiset vanhemmat. Mikä on ikävää. Mutta ei aito voittaja luettele omia sössimisiä merkiksi vahvuudesta, että kestää sitä ja tätä.

Sori, normaalisti en ole epäempaattinen, mutta olen silloin jos vahvuutta käytetään siihen, että nostetaan itseä ja väheksytään muita. Se on silloin vain näennäistä.

Vierailija
20/28 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava esimerkki siitä, miten uhriutumisilmiö voi ilmetä.

Juu ja uhriutuja on helppo erottaa normaalista tervejärkisestä ihmisestä. Kun joku valittaa epäkohdasta X ja toinen tulee korjaamaan asian, että hei tuo ei pidä paikkansa. Et ole huomannut, että faktat A B ja C

Normaali oikeasti epäkohdista huolissaan oleva olisi tyytyväinen, ettei asia ollutkaan niin ikävästi oletti. Tärkeintä ei ole se oma ego ja agenda. Kaikki hyvin. Elämä jatkuu.

Uhriutujaa alkaakin vituttamaan. Hän keksii heti jonkun uuden niimutkuentässittää-lillukanvarren tai jättää toisen asiapitoiset kommentit täysin huomiotta.

Helppo tapa erottaa minkä tyyppinen ihminen reagointitapoineen on kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi