Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 21-22 vuotiaat teidän mielestä lapsia?

Jaska695877
23.02.2023 |

Kyselen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria

Vierailija
2/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys, ei tietenkään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kenenkään mielipiteestä, sillä aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti.

Vierailija
4/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti kyllä. Silti panisin.

Vierailija
5/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria aikuisia, vaikka tietysti myös jonkun lapsia.

Vierailija
6/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olin 21v naimisissa ja äiti. Oma 22v poikani on opiskellut kaksi ammattia, vakitöissä, vastuullinen aikuinen.

Vierailija
7/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on mun, niin ne on mun lapsia, Aina.

Vierailija
8/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen itse nyt 48, mutta en muista olleeni mitenkään erityisen lapsellinen itse tuossa iässä. Opiskelin yliopistolla, minulla oli koira ja harrastin sen kanssa agilityä, vietin rauhallista elämää. En ole koskaan ollut sen luonteinen, että nuorten menot olisi kiinnostaneet, biletys ja sen sellainen. Eikä nekään ihmiset välttämättä olleet lapsellisia, joita ne kiinnosti, voi toki juhlia ja käydä festareilla ja silti olla myös asiansa tunnollisesti hoitava, järkevästi ajatteleva aikuinen ihminen.

Vierailija
9/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi täyttää tänä vuonna 22. Kyllä sen ajatuksissaan näkee vielä(kin) hätinä yläasteikäisenä hontelona hujoppina, lapsena se tulee mulle aina pysymään mielessä, mutta nuori mies se oikeasti on. Sitä vaan toivoo, että pääkoppa pysyy selkeänä, ei iske mitkään muistisairaudet, niin osaa kohdella sitä ikäisenään, eikä taannu pitämään sitä kirjaimellisesti lapsena, kuten kävi mulle mun isoisän kanssa.

10/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo.

Vierailija
11/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on lapsellisia nuoria aikuisia, osa vähemmän lapsellisia. Niin ja tietty osa aivan holhottavia, joilla koko elämän ennuste heikko, mutta sentään vähemmistö.

Vierailija
12/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olin 21v naimisissa ja äiti. Oma 22v poikani on opiskellut kaksi ammattia, vakitöissä, vastuullinen aikuinen.

Sama mut kieltämättä kaikki, varsinkaan nykynuoret, ei pysty ottamaan vastuuta itsestään ja elämästään saati lapsesta välttämättä missään iässä.

Vierailija
13/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos äidiltä kysyttäisi niin ovathan he aina hänen lapsiaan.

Mutta meille muille tuon ikäiset ihmiset ovat aikuisia. Käytän itse jo 14-vuotiaasta sanaa nuori. Koen sen olevan jotenkin kunnioittavampaa kuin lapsi. Lapsesta tulee mielikuva että on sellainen pieni eikä tiedä mistään mitään. Nuoret sentään jo vähän tietävät maailmasta.

Vierailija
14/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Juuri kahden lapsen 22-vuotias äiti poisti minut Instagram-seuraajistaan kun en tykännyt hänen kuvistaan :D 

Vierailija
15/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Juuri kahden lapsen 22-vuotias äiti poisti minut Instagram-seuraajistaan kun en tykännyt hänen kuvistaan :D 

No voi hyvä tavaton... kuulostatkin sellaiselta sellaiselta vihaajatädiltä jonka ei välttämättä tahdo stalkkaavan ja ruotivan negatiivisesti tekemisiään. Olisiko ollut aikuisempaa ilmoittaa erikseen että esti sinut koska olet kiusaaja?

Vierailija
16/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen itse nyt 48, mutta en muista olleeni mitenkään erityisen lapsellinen itse tuossa iässä. Opiskelin yliopistolla, minulla oli koira ja harrastin sen kanssa agilityä, vietin rauhallista elämää. En ole koskaan ollut sen luonteinen, että nuorten menot olisi kiinnostaneet, biletys ja sen sellainen. Eikä nekään ihmiset välttämättä olleet lapsellisia, joita ne kiinnosti, voi toki juhlia ja käydä festareilla ja silti olla myös asiansa tunnollisesti hoitava, järkevästi ajatteleva aikuinen ihminen.

Niin ja joitain kiinnostaa tuollaiset menot läpi elämän, tai ainakin paljon pidempään kuin nuoruuden ajan.

Ärsyttää sellaiset asenteet, että parikymppisenä pitäisi olla aivan pentu ja bilettää monta kertaa viikossa, ja sitten kolmikymppisenä pitäisi "rauhoittua" ja lopettaa kaikki meneminen. Suomessa on jonkin verran tuollaista kulttuuria, että parikymppisenä pitää sekoilla (kännissä) täysillä menemään, ja sitten sen jälkeen elämä on ohi ja loppuelämä ollaan tylsiä. 

Vierailija
17/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskeski-ikäisiä

Vierailija
18/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on ja toiset ei. Kehitymme eri tahtia. Itse olin lapsellinen tuossa iässä. Tieteellinen totuus kuitenkin on,että aivot voivat kehittyä valmiiksi n.25-27 vuotiaana vasta.

Vierailija
19/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille se 30v on se raja, että nyt rauhoitu kun olet jo kulunut. Autoilijatkin tietävät (tai pitäisi tietää), että kuluneet renkaat eivät mahdollista yhtä kovaa menoa kuin tuoreet.

Vierailija
20/27 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia. Mutta omat lapset ovat lapsia viisikymppisinäkin.