Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä kun avoimia paikkoja ei lopulta täytetä

Vierailija
23.02.2023 |

Kymmeniä hakijoita, haastatteluja ja silti lopputuloksena on, että ketään ei palkattu.

On raju työvoimapula...

Tuossakin paikassa oli koulutettuja ihmisiä hakijoina.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. En ole koskaan hakenut paikkaa, josta olisin jälkeenpäin kuullut, ettei ketään palkattu. Missä tuollaisia on?

Vierailija
2/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kukaan ei suostu tekemään niin pienellä palkalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Outoa. En ole koskaan hakenut paikkaa, josta olisin jälkeenpäin kuullut, ettei ketään palkattu. Missä tuollaisia on?

Useammassa kunnassa on jätetty palkkaamatta, samoin esim. opettajia.

Vierailija
4/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Julkisella sektorilla vissiin kaikki on mahdollista. Olen ollut useamman kerran palkkaavana esimiehenä, eikä minulla koskaan ole ollut niin paljon luppoaikaa, että olisin turhia rekryjä viitsinyt tehdä.

5/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus kun olen hakenut jotain työpaikkaa, on tullut ilmoitus, että hakuaikaa jatketaan hakijoiden vähyyden vuoksi. Sitten kun kysyin rekrytointiyksiköstä lisätietoja, että montako työpaikkaa oli auki ja montako hakemusta niihin tuli, sain vastauksen, että viisi avointa työpaikkaa ja niihin tuli yht, 50 hakemusta. Mutta ilmeisesti noista viidestäkymmenestä ei löytynyt tarpeeksi hyvää työntekijää.

Vierailija
6/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ja joskus kun olen hakenut jotain työpaikkaa, on tullut ilmoitus, että hakuaikaa jatketaan hakijoiden vähyyden vuoksi. Sitten kun kysyin rekrytointiyksiköstä lisätietoja, että montako työpaikkaa oli auki ja montako hakemusta niihin tuli, sain vastauksen, että viisi avointa työpaikkaa ja niihin tuli yht, 50 hakemusta. Mutta ilmeisesti noista viidestäkymmenestä ei löytynyt tarpeeksi hyvää työntekijää.

Sekin on jännää, että tietävät sen ilman haastatteluja. Nimenkö perusteella päättävät? Marja Korhonen on huono hakija ja Elina Pitkänen on hyvä... Nyt kun yhtään Elina Pitkänen -nimistä hakijaa ei ollut, niin emme palkkaa ketään.

Vierailija
7/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Tämä on peruskikka. Valitaan virkaan ja varalle ne tyypit, jotka varmasti haluavat ja työllistyvät muualle. Sitten kun kukaan valituista ei otakaan virkaa vastaan, voidaan jatkaa halvalla epäpätevällä määräaikaisella seuraavakin vuosi.

t. rekryjä seurannut opettaja

Vierailija
8/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Sekin on jännää, että tietävät sen ilman haastatteluja. Nimenkö perusteella päättävät? Marja Korhonen on huono hakija ja Elina Pitkänen on hyvä... Nyt kun yhtään Elina Pitkänen -nimistä hakijaa ei ollut, niin emme palkkaa ketään.

Työkkärin velvoitteesta johtuen moni ilmeisesti hakee paikkoja, joihin ei ole kelpoisuutta. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun esimerkiksi sähkömiehen paikkaa on hakenut ihminen, jolla ei ole alan koulutusta. 

Vierailija
9/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Niillä on jo tyyppi valmiina, mutta pitää odottaa, että saa paperit ulos.

Vierailija
10/10 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Toinen, mihin olen nyt työtä etsiessä monesti törmännyt julkisella puolella, on:

"Hakuaikaa on päätetty jatkaa, hakemuksen aiemmin laittaneet huomioidaan".

Mutta mitään ei koskaan kuulu. Ollaanko me hakemuksinemme niin paskoja vai?:D Vaikka on tehtävään sopiva koulutus ja kokemustakin löytyy.