Onko sairaanhoitajilla sotatilanteessa maastapoistumiskielto?
Onko? Vai katsotaanko perhe-yms. syiden mukaan, päästetäänkö lähtemään tai määrätäänkö ulkomailta takaisin Suomeen?
Kommentit (27)
Mä ymmärrän kyllä niitä åitejä, jotka haluavqt viedä alaikäiset lapset ja tytöt turvaan.
Sen sijaan en pysty ymmärtämään niitä vanhempia, jotka pelastautuisivat itse jonnekin aurinkorannalle, kun oma poika olisi rintamalla taistelemassa ja hänen henkensä olisi vaarassa koko ajan. Eihän lasta voisi hylätä niin.
Yrittåisin silloin vaikka auttaa ruokajakelussa tai kutoa niitä naamioitumisverkkoja, mitä ukrainalaiset naiset tekivät tms. Tosin nykyisessä työssäni mulle on määrätty sijainti sodan oloissa eli olisin niissä hommissa, mutta jos sitä työtä ei olisi, niin liittyisin sitten johonkin kotirintamatoimintaan.
Itse ainakin lähden maasta heti kun alkaa näyttämään siltä. En jää tänne tapettavaksi ja rais***vaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella on maanpuolustusvelvollisuus, hoitajalla yhtä lailla kuin bussikuskilla ja juristillakin.
Tämä. Joten maasta ei pääse pois kuin lapset ja vanhukset.
Kaksoiskansalaiset pääsee myös.
Omaan kotimaahan on aina oikeus mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä niitä åitejä, jotka haluavqt viedä alaikäiset lapset ja tytöt turvaan.
Sen sijaan en pysty ymmärtämään niitä vanhempia, jotka pelastautuisivat itse jonnekin aurinkorannalle, kun oma poika olisi rintamalla taistelemassa ja hänen henkensä olisi vaarassa koko ajan. Eihän lasta voisi hylätä niin.
Yrittåisin silloin vaikka auttaa ruokajakelussa tai kutoa niitä naamioitumisverkkoja, mitä ukrainalaiset naiset tekivät tms. Tosin nykyisessä työssäni mulle on määrätty sijainti sodan oloissa eli olisin niissä hommissa, mutta jos sitä työtä ei olisi, niin liittyisin sitten johonkin kotirintamatoimintaan.
No koko aloitus on typerä sillä lähtökohtaisesti kenenkään Suomesta ei tulisi päästä pakoon sodan syttyessä. Luuleeko joku ihan tosissaan, että voi tuosta vain hypätä lomalentokoneella teneriffalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella on maanpuolustusvelvollisuus, hoitajalla yhtä lailla kuin bussikuskilla ja juristillakin.
Miksi kaksoiskansalaiset pääsisivät Suomesta pois? Vähän nyt niitä valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaksoiskansalaiset pääsisivät Suomesta pois? Vähän nyt niitä valoja päälle.
Toinen maa ei voi kieltää kansalaista menemästä kotimaahansa, eli siis tässä tapauksessa siihen toiseen kotimaahan. Suomi ei siis "omista" niitä kaksoiskansalaisia samalla tavalla kuin suomalaisia.
Ruotsin puolella olisin nopeasti ja tarvittaessa siitä eteenpäin. Asuinpaikka mahdollistaa asian ja työssäkin käyn Ruotsin puolella. Tarvittaessa Norjaan jne.