Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin tapetit helpoimmin revittyä seinistä?

Vierailija
23.02.2023 |

Edesmennyt kissani aloitti sen ja nyt minun pitäisi jatkaa sitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryttämällä.

Vierailija
2/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on aineita. Suihkuta ja putoavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

irroitus riippuu vähän siitä mihin ne on kiinnitetty, maalattu/maalaamaton, kipsilevy, lastulevy yms

Vierailija
4/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irrotin edellisestä asunnosta tapetit ihan sumuttamalla vähän vettä ja annoin imeytyä ja sitten nitkutin vaan irti. Vink vink, vanhat muovikortit (esim. kaikenmaaiman jäsenkortit ja vanhetuneet kanta-asiakaskortit) on tosi hyviä tapetin irrotukseen. Riippuu vähän tapettityypistä, että miten hyvin vesi ottaa. Joskus siitä tapetista saa irrotettua sitkeämmän päällikerroksen ja loppu lähtee vedellä ja kortilla.

Jos veden kanssa lotraa, niin jalkalistojen päälle kannattaa laittaa jotain räsyä, ettei kaikki valumavesi imeydy sinne lattianrakoon. 

Vierailija
5/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini-piialla kostutat parikolme kertaa. Älä kastele lattiaa.

Vierailija
6/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypesurilla. Tapetit irtoaa kokonaisena, eikä tarvitse repiä seinää pilalle.

Vierailija
7/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkaise mun kommenttia.

Vierailija
8/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en ikinä joudu tämmöiseen savottaan. Osaan kuvitella, ettei oo mikään herkku homma. Jotenkin myös epäilyttää nämä konstit joilla pitäisi irrota.

Vierailija
9/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus, kun joku rakennusalan ammattilainen oli maalannut paperitapetit ja ne täytyi poistaa. Postimerkin kokoisina paloina lähti.

Vierailija
10/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tapetista. Mä olen irrottanut yhden seinän tapetit ihan vain vedellä kostuttamalla, irtosivat kokonaisina vuotina yhdellä vedolla, mutta osa ei lähde kuin millin paloina höyrytyksenkään jälkeen.

Vierailija
11/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on helpompi ihan vaan vetää uutta levyä päälle. Tasainen hyvä pohja uudelle tapetille.

Vierailija
12/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus, kun joku rakennusalan ammattilainen oli maalannut paperitapetit ja ne täytyi poistaa. Postimerkin kokoisina paloina lähti.

Oliko joku bugi kun ei julkaissut tota kommenttia vaan herjasi jostain myöhemmin julkaisusta ;)

Vierailija
13/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tapettien höyryttäjällä, jos ne eivät irtoa helposti. Asuntoni seinissä oli maalattuja kohtia, joista tapetit irtosivat todella helposti. Sitten taas osaa samasta tapetista ei meinannut millään saada irti, kun tausta oli maalaamatta. Irrottamisessa höyrytin oli ehdottomasti pelastus. Todellakin maalautin kaikki seinät ennen tapetointia siltä varalta, että tapetoidaan joskus uudestaan. 

Vierailija
14/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi irroitin lastulevystä kostuttamalla ja tapettikaavinta käyttämällä.

Vierailija
15/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google auttaa hakusanoilla tapetin poisto.

Vierailija
16/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryllä lähtee tosiaan helposti. Yhden seinän kyllä irrottelin vaan kostuttamalla märällä rätillä. Lähti mutta hitaasti. Höyryllä lähtee isoja paloja kerralla.

Vierailija
17/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en ikinä joudu tämmöiseen savottaan. Osaan kuvitella, ettei oo mikään herkku homma. Jotenkin myös epäilyttää nämä konstit joilla pitäisi irrota.

On ihan hiton vaikeaa, kun ei joskus ole tehty pohjamaalausta.

- ap

Vierailija
18/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu taidan ostaa uuden asunnon ja jätän tapettien repimisen jollekin toiselle.

* tupakkitauko nyt*

- ap

Vierailija
19/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko muihin kuin paperitapettiin, mutta paperitapetti lähtee helposti sivelemällä sen tapettiliisterillä.

Vierailija
20/24 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tapeteista mieleen Pekka ja Pätkä elokuva missä Pätkä tapisseerasi laittamalla nauloilla kiinni. Muutenkaan ramppa ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi