Tiedän noin viisikymppisen naisen joka on ollut koko ikänsä työtön
On neljän lapsen yh-äiti. Yksi lapsista enää alaikäinen. Miten ihmeessä jaksaa elää tuollaista elämää?
Kommentit (32)
Kyllä mä itsekseni muutamantutun kohdalla olen sitä miettinyt kun on kuintekin opsikeltu jotain ja sitten jääty kotiin lasten kanssa ja lapsetkin ovat olleet omillaan jo vuosia. Mies on edelleen työelämässä ja on vielä vuosia.. miten ihmeessä saa päivänsä kulumaan?
Tiedän myös nelikymppisen, joka ei pysty pitämään kauaa mitään työtä. Joko saa lähteä tai ei vain jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itsekseni muutamantutun kohdalla olen sitä miettinyt kun on kuintekin opsikeltu jotain ja sitten jääty kotiin lasten kanssa ja lapsetkin ovat olleet omillaan jo vuosia. Mies on edelleen työelämässä ja on vielä vuosia.. miten ihmeessä saa päivänsä kulumaan?
Päivät saa kyllä kulumaan, jos on itseohjautuva tai paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kela sukupolven lapsi itsekin tämä äiti.
Hänen vanhempansa kyllä olivat töissä ja lapset ovat ahkeria. Kaikki ovat opiskelleet ammatin ja työllistyneet. Ei ole tuota periyttänyt lapsilleen.
Jos ei one periytyvää niin ei sitten ilmeisesti ole kansallispukuinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiiän 35-vuotiaan joka ei oo ollu missään kunnolla töissä. Se on nyt alottanu sen 4.tutkinnon opiskelemisen ammatti- ja ammattikorkeissa. Yhen niistä neljästä se on loppuun asti käyny.
Millä rahalla hän opiskelee? Eihän nykyään saa opintotukea kuin oliko 7 vuoden ajan?
Tunnen yhden viisikymppisen akateemisesti koulutetun vuoroviikkoisän, jolla ei ole kertynyt melkein yhtään työkokemusta elämänsä aikana, eikä hän enää sitten oikein minnekään kelpaakaan. Valittaa aina, kuinka kaikki muut saa kaiken niin helpolla ja suhteiden avulla, kaikki on kovin epäreilua. Itse saa kaiken tekemättä mitään.
Mitä jos keskittyisit omiin asioihin. Ehkä hän on silti tehnyt asioita, elänyt ja ajatellut. Mahdollisuuksien mukaan siis mennyt. Joillakin voi olla perussairaus tai haluaa säädellä päivän pituutta, ettei uuvu.
Neljän lapsen kasvattamisessa YKSIN sitä työtä vasta riittääkin. Nostan hattua!
Minä tiedän paljon yrittäjiä jotka ovat saaneet koko ikänsä yritystukeja.
Siis missä ongelma?
Jokaisella on omat syyt tilanteeseen.
Minä 59 vuotias en kelpaa enää työelämään vaikka ammattitaito ja työkokemus on vahva.
Työ ei määritä minua ihmisenä. Tämän olen oppinut ja näillä vapauttavilla ajatuksilla tulen nauttimaan ansioon sidonnaista päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta pitää lakkauttaa lapsilisät ettei voi paeta työelämää lasten tekemisellä
Koko ajan saa lukea, että Suomessa syntyy liian vähän vauvoja. Eikö ole hyvä, että edes joku synnyttää.
Olen 35-vuotias, töitä tehnyt yhteensä 10 vuotta eikä ole mitään omaisuutta kertynyt. Välillä ollut työttömyysjaksoja ja opiskelua, siihen säästöt menneet.
Että ei se työnteko aina hyödytä.