Pesukone jossa hintalaatusuhde kunnossa?
18 vuotta vanha zanussi pyykinpesukone päätti päivänsä. Tähän asti toiminut pelkästään perus puhdistuksilla eli noin 300 euron kone on todellakin ollut hintansa arvoinen.
Nyt hankaluutta teettää uuden koneen valinta. Kaikki tuntuu olevan niin kehnoa laatua. Paria merkkiä kävin katsomassa kaupassa ja luukutkin niin hepposen oloisia, saranat näyttää heikolta valetulta metallilta ja muovi tuntuu käteen ohuelta ja rapsakalta. Vanha zanussi tuntuu paljon jämäkämmältä.
Suositelkaa konetta joka vaikuttaa kovassakin käytössä hyvältä eikä ole hajonnut heti takuuajan umpeuduttua. Mitä vähemmän ominaisuuksia sen parempi. Ei tarvitse olla mitään näyttöjä, ajastuksia tai pyykin punnituksia ym.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Hinta-/laatusuhde.
Vinoviivaa (eli kauttaviivaa) ei suositella rinnasteisten osien erottimeksi, vaan osien välillä käytetään yhdysmerkkiä ja rakenteen jälkiosa (suhde) kirjoitetaan kiinni alkuosaan (hinta-laatusuhde). Toinen tapa on erottaa rinnasteiset osat ajatusviivalla ja liittää jälkiosa alkuun yhdysmerkillä (hintalaatu-suhde).
Sivustolta kielikello.
Koska epäkontoon menevä nainen tulee kalliimmaksi kuin epäkuntoinen pesukone.
Ei enää kovin hyvää hinta-laatusuhdetta ole tarjolla, käytettynä voi löytää vielä sellaisia super kauan kestäviä ja lisäksi halvallakin.
Ex kone kesti 10 vuotta ja maksoi 10 euroa, nykyinen maksoi 20e, se on nyt muutaman vuoden tuossa pyörinyt ilman vikoja.
Mulla Whirlpool nyt kestänyt 23 vuotta, vieläkin toimii, mutta nyt olen tilannut uuden samanlaisen kun tuntuu ettei pyykki olen enää raikasta. Ja kyllä, nukkasihti on putsattu säännöllisesti. Mutta ajattelin että kai se joskus loppuu tämänkin koneen aika.
Alku ei nyt kuitenkaan vaikuta lupaavalta, kun koneen piti tulla jo eilen ja päivystin kotona koko päivän, tänään taas tässä odottelemassa. No se ei ole koneen vika mutta ärsyttää nämä lupaukset, jotka harvoin pitää paikkansa. Olisi muutakin tekemistä kuin käkkiä kotona odottamassa.
Sain ilmaiseksi elektroluxin päältä täytettävän 3vuotta sitten,nolla euroa ja toimii moitteetta.
Keskihintaisetkin pesukoneet tekee reikiä vaatteisiin nykyään.
Kone pyörii omaa elämäänsä yön aikana aamulla vaatteissa ei ole sotkua
3000€ ylöspäin on nykyään kunno pesukoneiden hinnat, valitettavasti.
Löytyy torista joltain varakkaalta omakotitaloalueelta, jossa myynnin syy on usein joku muu kuin se, että kone olisi vanha tai huono.
Viimeksi hain hienosta talosta, jonka pihassa oli useita arvoautoja, uudenveroinen pesukone lähti 20e.
Pyykkilauta ja mykkä akka ja voi pallitkin tyhjentää "koneen" toimiessa.
T. Severi Suhonen
Ostin 6v sitten alesta "perus"Boschin jossa ei ole mitään älytoimintoja ja ohjelmat ovat järkevät (ei mitään typeriä ekokitkutuksia.) Maksoin 250 € ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pyykkiä pesen n. kerran viikossa yleensä 60C ohjelmalla.
Kello