Pesukone jossa hintalaatusuhde kunnossa?
18 vuotta vanha zanussi pyykinpesukone päätti päivänsä. Tähän asti toiminut pelkästään perus puhdistuksilla eli noin 300 euron kone on todellakin ollut hintansa arvoinen.
Nyt hankaluutta teettää uuden koneen valinta. Kaikki tuntuu olevan niin kehnoa laatua. Paria merkkiä kävin katsomassa kaupassa ja luukutkin niin hepposen oloisia, saranat näyttää heikolta valetulta metallilta ja muovi tuntuu käteen ohuelta ja rapsakalta. Vanha zanussi tuntuu paljon jämäkämmältä.
Suositelkaa konetta joka vaikuttaa kovassakin käytössä hyvältä eikä ole hajonnut heti takuuajan umpeuduttua. Mitä vähemmän ominaisuuksia sen parempi. Ei tarvitse olla mitään näyttöjä, ajastuksia tai pyykin punnituksia ym.
Kommentit (34)
Meillä on nyt toiminut useita vuosia Samsung. Edellinen, helvetin kallis Electrolux lasahti neljässä vuodessa.
Candy toiminu jo 10 vuotta. Kuivausrumpu samassa. Lyhyin ohjelma 15min. Löytyy ajastin, farkkuohjelma, villa, silkki, tekokuitu, puuvilla yms.
Aikuisen 1 hengen talos. 19 vuotta kesti halpis konen gigantista Whiripool 5kg/ A. Ilman dikitaalisia toimintoja.Samanlaisen ostin 4 vuotta sitten.Ydin itselleni ei ajastimia, ei mitään digitalista toimintaa.Hajoavat silloin nopeammin. Eli 4 v.On ok.Ollut. Sama asia mikron kohdalla ei keloja,ei mitään näytöjä.Kestä paremmin.Mutta mikrossa sai etsiä ,mikroa jossa ei näyttöä ja kun löytyi Prisma maksoi ,enemän kuin mikrot joissa näyttö kelo,ymm . Sama on kahvinkeitin ei mitään ajastimia. Kestävät paremmin.Mutta vain minun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Valitettavasti ei ole vaimoa. 😄 Eikä miestäkään jonka vaimoa mieluummin ottaisin arkea jakamaan.
Vierailija kirjoitti:
Candy toiminu jo 10 vuotta. Kuivausrumpu samassa. Lyhyin ohjelma 15min. Löytyy ajastin, farkkuohjelma, villa, silkki, tekokuitu, puuvilla yms.
Samaa mietä.Candy oli .Annoin sen aikuiselle nuorelle lapseleni ensi asuntoon.Jonka vanhempi laseni oli minulle ostanut aikoinaan.Päätin ostan myöhemin itselle saman.Rahani puhui ,ostin halvan Whiripool.Toimi 18v. Saman päädyin ostos ja toiminut merki hyvin nyt 4vuotta jo käytössä.
Olisiko ehdotuksia isommista pyykinpesukoneista joissa ei ole ylimääräisiä näyttöjä ym elektroniikkaa? Löydän itse vain 4-5kg koneita.
Vierailija kirjoitti:
Mites Grundig?
Tv-toimi minulla .Kun vuosikymenien jäkeen, vaihdoin sen halpaan taulu TV.Uskon on ok.pesukonen merkinäkin.Kunhan ei paljoa dikitalisia toimintoja olis?
Miele.
Mielen toimtusjohtajalta kysyttiin, miksi Miele ei ole pörssissä. Vastaus oli koska silloin joutuisimme tekemään paskaa.
Laadukkain ja pitkällä aikavälillä halvin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Miele.
Mielen toimtusjohtajalta kysyttiin, miksi Miele ei ole pörssissä. Vastaus oli koska silloin joutuisimme tekemään paskaa.
Mielelläkään ei taida olla riisuttua mallia ilman turhaa elektroniikkaa?
Monet kertovat, että kone on kestänyt 15 tai jopa 20 vuotta. Kannattaa huomioida, että koneet olivat aikaisemmin suhteessa muuhun hintatasoin selvästi kalliimpia. Ne olivat laadukkaampia. Niitä kannatti jopa korjauttaa. Nyttemmin koneita on halpuutettu sekä hinnassa että laadussa. Ovat siis lyhytikäisiä. Kunnollisia pesukoneita on mm. Itsepalvelupesuloissa. Ovat kalliita, mutta kestävät jatkuvassa käytössä pitkään ja ovat tarkoitettu korjattavaksikin.
Tarvitseeko pesukoneen kestääkään niin kovin pitkään? Edullisillakin sähkön hinnoilla sähkö tulee maksamaan pesukoneen käyttöiän aikana enemmän kuin pesukone itsessään. Vanhempiinkin pesukoneisiin löytyy varaosia, joko alkuperäisiä tai korvaavia varaosia. Omatoiminen korjaus kannattaa, kun vaan tietää, mitä tekee. Väärin korjattu pesukone voi olla hengenvaarallinen.
Mulla on kotona ja mökillä päältätäytettävä halpa Elektrolux 6 kg.
Toinen ollut n 15 v toinen vähän uudempi.
Electrolux, 7kg kone maksoi n. 350€. Pesen pyykkiä päivittäin ja hyvin on kestänyt nyt 4vuotta.
Nainen pesee nyrkkipyykkiä. Miksi maksaisin mistään koneesta.
Miele, siitä ei ole kahta sanaa
Kaikki mahdolliset ohjelmat ja tehokas linkous, 1600 kierrosta. Hiljainen, ei edes linkous kuulu olohuoneeseen kodinhoitohuoneesta
+Maksaa enemmän kuin muut, mutta kannattaa ostaa
Aiemmin oli 2 Upoa, molemmat meni todella nopeasti, toisesta kärähti sähkölaitteet alle 2 v ikäisenä. Onneksi ei tullut tulipaloa
Vierailija kirjoitti:
Miele.
Tämä. Jokainen kodinkone on Miele ja jokaisen olen ostanut tasan yhden kerran.
Imuri
Astianpesukone
Mikro
Pesukone
Kuivausrumpu
Kaikki ovat toimineet hyvin yli 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miele.
Mielelläkään ei taida olla riisuttua mallia ilman turhaa elektroniikkaa?
Ei minulla ole Mielessä mitään turhaa . On niissä valittavissa ainakin 2-3 erilaista mallia. Tuskin kukaan oikeasti tarvitsee kännykällä ohjattavaa pesukonetta
Mites Grundig?