Sähköautokiimassa vielä unohtuu
että kaikki kokemukset surkeista toimintamatkoista etenkin talvella ovat UUSISTA autoista ja akuista.
Akun normaaliin kulumiseen kuuluu että sen suorituskyky pienenee jokaisessa latauksessa, eli puolittuu muutamassa vuodessa.
Uusi akku maksaa sitten "vain" puolet auton hinnasta ;-)
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka omistaa kännykän, tietää, että sen akkukapasiteetti putoaa oleellisesti jo parissa vuodessa. Riippuen tietysti käytöstä. Näin se vaan vielä nykymaailmassa menee eli kuka ihme kuvittelee, että auton akut kestävät kuitenkin loputtomasti? Noin 8 vuotta ja akkupaketti menee autossa vaihtoon ja hinta on kallis. No entäs se akkujäte sitten, joita miljoonista sähköautoista tulee vuosien saatossa? Eikö se ole ongelmajätettä? Tekopyhää touhua koko viherpiiperrys. Ja ne uudet akut tuhlaa lisää luonnonvaroja. Onpa todella ekologista.
Kännykän akussa ei ole paljoakaan samaa, kuin sähköauton akussa.
EV:n bsm on huomattavasti kehittyneepi, kuin kännykän... Ja jos lataat kännykkääsi, kuten sähköautoja ohjeistetaan akkusi kestäisi huomattavasti pitempään...
Olet tyhmä!
Pakkanen ainakin vaikuttaa pahemmin sähköauton akkuun kuin kännykän. Tämä on oma huomio. Ajomatka lyhenee selvästi mikä tarkoittaa tiheämpää latailua, mikä taas lyhempää käyttöikää akulle.
No tuota. On vähän mahdoton ostaa sähköautoa, kun ei ole mahdollisuutta ladata kotona, eikä töissä. Menisinkö joka päivä lataamaan jonnekin kauppakeskukseen? No en todellakaan. Tätä asiaa ei tunnu kukaan miettivän, kun pakolla nostetaan bensan ja dieselin hintaa. Kun ei ole mahdollisuutta vaihtaa sitä autoa sähköversioon, niin ei ole ja sillä selvä. Miksi sitten siitä rangaistaan niin kovasti? Eikö mulla ole kohta enää mitään merkitystä tässä maailmassa? Töihin en kulje, jos siitä ei jää käteen kuin hiluja. Harrastus se ei missään nimessä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mineraalit ei riitä sähköautoihin. Jonkun aikaa niitä vielä värkätään mutta todellisuus tulee vastaan. Bensa-autojen tilalle tulee kaasu-autot kunhan realismi iskee ja sehän iskee ennemmin tai myöhemmin.
Miten ihminen voi olla noin pihalla?
Tällä hetkellä on uusia akkutegnologioita tulossa joissa ei tarvita enää noita harvinaisia mineraaleja, otappa selvää ja elä nykyajassa hevosmies.
Myös saasteettomia polttoaineita on tulossa ja lisää kehitteillä. Painavat luonnonvaroja tuhlaavat akkuromut jäänee vähitellen pois.
Itse luulen, ettei sähköauto bisnes tule olemaan viimeinen vastaus koskien tulevaisuuden teknologiaa. Ajattelen, että jokin bioetanolin tapainen tai muu polttomoottoreihin soveltuva neste tulee keksityksi. Tai ainakin niin että pienillä muutostöillä saadaan sopimaan. Maailmassa on niin paljon kulkuneuvoja, että niiden korvaaminen sähkökäyttöisillä taitaa olla mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalit ei riitä sähköautoihin. Jonkun aikaa niitä vielä värkätään mutta todellisuus tulee vastaan. Bensa-autojen tilalle tulee kaasu-autot kunhan realismi iskee ja sehän iskee ennemmin tai myöhemmin.
Muistan myös kuulleeni jostain synteettisestä dieselistä tms, jonka päästöt olisivat jotain 5 % nykyisistä, ja peittoaisivat siis ekologisuudessa sähköautot mennen tullen.
Nyt jos EU hölmöilee ja kieltää polttomoottori autot, niin se olisi vakava virhe ympäristön kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua olla bensalenkkari persu ajattelin, että pakko se on nyt vaihtaa sähköautoon, koska se on edullinen ja hyvä hankinta. Nyt siis kysynkin, että mikä sähköauto minun tulisi hankkia. Vaatimukset autolle:
Minimi 300km range ympäri vuoden
Pitää pystyä vetämään peräkärryä
Farmarimallinen, jotta koira mahtuu kyytiinTällä hetkellä (polttoaineineen) mulla menee autoiluun 150€/kk (ajan n.5000km/vuosi). Koska sähköautoon vaihtamalla kuulemma säästää, niin siksi olen kiinnostunut. Mikä olisi se järkevä vaihtoehto minulle?
Olen perusuomalainen ja omistan sähköauton, 3 vuotta ollut uudesta saakka ja ei ole patterit heikentyneet ainakaan niin, että, millän tasolla huomaisi rangessa. Latauskaan ei ole ongelma, vie max 15 sekunttia laittaa johto autoon ja itsekseen se lataa, miten olet ohjelmoinut, ja sama max 15 sekunttia ja johto on poissa ja auto valmis matkaan autotallista.
Vierailija kirjoitti:
"Akun normaaliin kulumiseen kuuluu että sen suorituskyky pienenee jokaisessa latauksessa, eli puolittuu muutamassa vuodessa."
Lähde?
Ihan minkä tahansa patteriauton takuuehto, jossa lukee esimerkiksi että akkutakuu on 8 vuotta /70%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua olla bensalenkkari persu ajattelin, että pakko se on nyt vaihtaa sähköautoon, koska se on edullinen ja hyvä hankinta. Nyt siis kysynkin, että mikä sähköauto minun tulisi hankkia. Vaatimukset autolle:
Farmarimallinen, jotta koira mahtuu kyytiinTällä hetkellä (polttoaineineen) mulla menee autoiluun 150€/kk (ajan n.5000km/vuosi). Koska sähköautoon vaihtamalla kuulemma säästää, niin siksi olen kiinnostunut. Mikä olisi se järkevä vaihtoehto minulle?
Olen perusuomalainen ja omistan sähköauton, 3 vuotta ollut uudesta saakka ja ei ole patterit heikentyneet ainakaan niin, että, millän tasolla huomaisi rangessa. Latauskaan ei ole ongelma, vie max 15 sekunttia laittaa johto autoon ja itsekseen se lataa, miten olet ohjelmoinut, ja sama max 15 sekunttia ja johto on poissa ja auto valmis matkaan autotallista.
En mä sitä kysynyt, vaan kysyin, minkä sähköauton saan alle 150€:n kuukausittaisella menolla, jonka range on ympäri vuoden min.300km, jolla voi vetää peräkärryä ja joka on farmari/sellainen, että takaluukkuun mahtuu ison koiran Häkki.
Ja siis kulut kokonaisuudessaan oltava alle 150€ kun sähköautolla ajellessa kuulemma säästää.
Vierailija kirjoitti:
Persu kiljuu hysteerisenä kun pelkää ettei saa enää romuunsa bensaa XD
Viherhippi kiljuu hysteerisenä kun ei voi ymmärtää että kaikki ei halua sähköllä liikkuvaa homokotteroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka omistaa kännykän, tietää, että sen akkukapasiteetti putoaa oleellisesti jo parissa vuodessa. Riippuen tietysti käytöstä. Näin se vaan vielä nykymaailmassa menee eli kuka ihme kuvittelee, että auton akut kestävät kuitenkin loputtomasti? Noin 8 vuotta ja akkupaketti menee autossa vaihtoon ja hinta on kallis. No entäs se akkujäte sitten, joita miljoonista sähköautoista tulee vuosien saatossa? Eikö se ole ongelmajätettä? Tekopyhää touhua koko viherpiiperrys. Ja ne uudet akut tuhlaa lisää luonnonvaroja. Onpa todella ekologista.
EV:n bsm on huomattavasti kehittyneepi, kuin kännykän... Ja jos lataat kännykkääsi, kuten sähköautoja ohjeistetaan akkusi kestäisi huomattavasti pitempään...
Olet tyhmä!
Pakkanen ainakin vaikuttaa pahemmin sähköauton akkuun kuin kännykän. Tämä on oma huomio. Ajomatka lyhenee selvästi mikä tarkoittaa tiheämpää latailua, mikä taas lyhempää käyttöikää akulle.
Ei sähköauton akku juurikaan pakkasesta heikkena mutta sen sähköauton kulutus kyllä nousee huomattavasti koska matkustamo pitää lämmittää sillä samalla sähkölla ja kulkuvastus on muutenkin pakkasella suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sitä kysynyt, vaan kysyin, minkä sähköauton saan alle 150€:n kuukausittaisella menolla, jonka range on ympäri vuoden min.300km, jolla voi vetää peräkärryä ja joka on farmari/sellainen, että takaluukkuun mahtuu ison koiran Häkki.
Ja siis kulut kokonaisuudessaan oltava alle 150€ kun sähköautolla ajellessa kuulemma säästää.
Sinä et vain ole ymmärtänyt mitä on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan myös kuulleeni jostain synteettisestä dieselistä tms, jonka päästöt olisivat jotain 5 % nykyisistä, ja peittoaisivat siis ekologisuudessa sähköautot mennen tullen.
Nyt jos EU hölmöilee ja kieltää polttomoottori autot, niin se olisi vakava virhe ympäristön kannalta.
Heti kun niitä on laajasti saatavilla kohtuulliseen hintaan niin voidaan palata asiaan.
Juu ja ihan samoja muka "ongelmia" oli matkapuhelinkiimassa kun siirryttiin lankapuhelimista pois (pitää ladata ja akku tyhjenee ja blablaablaa), älypuhelinkiimassa, digiteeveekiimassa, pankkikorttikiimassa, polttomoottorikiimassa, hehkulamppukiimassa, höyrykonekiimassa, kehruukonekiimassa, kompassikiimassa, veitsikiimassa. Kehitys kehittyy ja dinosaurukset nillittää mennyttä hyvää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aplla kiima mielessä
Naapurien trollien perussanastoa. Kun oikein harmittaa, että naapurimaita ei saa vallattua, ja bensallekin löytyy kilpailija, syynä täytyy olla joku rumasti kirjoitettu kiima, ei terve järki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Akun normaaliin kulumiseen kuuluu että sen suorituskyky pienenee jokaisessa latauksessa, eli puolittuu muutamassa vuodessa."
Lähde?
Ihan minkä tahansa patteriauton takuuehto, jossa lukee esimerkiksi että akkutakuu on 8 vuotta /70%.
Se on takuuehto.
Se ei tarkoita että akun kapasiteetti puolittuu "muutamassa vuodessa".
Joten yritä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä!
Pakkanen varmaankin vaikuttaa pahemmin sähköautoin akkuun kuin kännykkään koska harvemmin kännykkää jätetään ulos pakkaseen ja sitten yritetään soitella jäisellä kännykällä.
Jos yrität niin et muuten soita sillä mihinkään vaan se kännykkä ei toimi. Tiedän, kun minulla oli kännykkä valvontakamerana kylmässä tilassa ja jo ennen nollaa se uuvahti koska liian kylmää kännykän akulle.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja ihan samoja muka "ongelmia" oli matkapuhelinkiimassa kun siirryttiin lankapuhelimista pois (pitää ladata ja akku tyhjenee ja blablaablaa), älypuhelinkiimassa, digiteeveekiimassa, pankkikorttikiimassa, polttomoottorikiimassa, hehkulamppukiimassa, höyrykonekiimassa, kehruukonekiimassa, kompassikiimassa, veitsikiimassa. Kehitys kehittyy ja dinosaurukset nillittää mennyttä hyvää aikaa.
Mulla löytyy vielä nokian ensimmäisiä gsm puhelin jonka akku kestää vielä lähes kolme viikkoa yhdellä latingilla ja luuri on cissus sentään yli 20 vuotta vanha, ei päivittäisessä käytössä...
Vierailija kirjoitti:
https://n.autospirit.ee/EE/nissani-info/uudised/show/news/id/50110
Lueppa tuolta akkujen kestoista, niin ymmärrät puhuneesi paskaa
Ja pakkanen suorastaan räjäyttää lisää akun tehoa ja kestoa muutenkin. (Oli pienellä präntätty juttuun kun ei näkynyt)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä!
Pakkanen varmaankin vaikuttaa pahemmin sähköautoin akkuun kuin kännykkään koska harvemmin kännykkää jätetään ulos pakkaseen ja sitten yritetään soitella jäisellä kännykällä.
Jos yrität niin et muuten soita sillä mihinkään vaan se kännykkä ei toimi. Tiedän, kun minulla oli kännykkä valvontakamerana kylmässä tilassa ja jo ennen nollaa se uuvahti koska liian kylmää kännykän akulle.
Jaa, omassa nissanissa taitaa akun lämmitys aktivoitua, kun akun lämpö laskee -20C. Akun lämpö ei laske samassa tahdissa ilman lämmön kanssa, koska riippuen latauksesta tai ajamisesta, niin akku lämpeää ja satojenkilojen olisko 500kg akku ei hetkessä kylmene...
Ja, kun kylmenee, se lämmittää itsensä...
Pohjoisessa aivan turha tuollainen sähköauto kun lyhyimmätkin välimatkat ovat kymmenia ja satoja kilometrejä.