Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikoa kohtuullinen aika palauttaa luokanopettajan kokeita?

Vierailija
21.11.2006 |

ja muutenkin oli kuulemma ollut tänään masentunut kun lapset eivät osaanneet kiittää hänen järjestämästä esityksestä? Käytti itse tuota sanaa masentunut. Olen siitä (ex- masentuneena) hyvin pahoillani!

Onko teidän lasten opet alaluokilla tarkistaneet kokeita 2 viikkoa?

Paras oli kun viime vuonna eivät saanet kuin 3/5 koetta takaisin kun ope ei muistanut/ehtinyt tarkistaa..

Olen aika ihmeissäni tämän open kanssa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin aikaa voi joskus mennä. Elämässä pitää oppia odottamaan. Ei ole myöskään kovin paha sanoa, että on " masentunut" esim. huonosta käytöksestä. Anna vaan opelle työrauha. Jos haluat jotakin asiaa selvittää, niin kysy ystävällisesti. Oma lapsi näkee asiat kuitenkin vaan pienestä vinkkelistä.

Vierailija
2/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eka tentti joka tehtiin ja valmistumispäivänä saatiin takaisin. Ei ollut tosin ala-asteesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tehtävien kanssa tuo pari viikkoa on maksimi.

Vierailija
4/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuipa tosi haljulta taannoin kun kovan keskenmenon ja sitä seuranneen 1,5 viikon sairasloman jälkeen palasin töihin. Ensimmäinen asia oli kiukkuinen isä puhelimessa toinen kiukkuinen äiti. Molemmat ihan tolaltaan kun ei saa opeen yhteyttä. Lapsi ei ollut osannut vissin sanoa että ope on ollut pois. Sain vanhemmat sitten rauhoittumaan vanhempainillassa kun kerroin kyynelsilmin että erittäin ikävästä henkilökohtaisesta syystä olin pois töistä 1,5 viikkoa....

ELi kyllähän kokeet pitää palauttaa mutta opetkin on ihmisiä suruineen :(

t. ope

Vierailija
5/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen luokanopen ole pakko pitää kokeita ollenkaan, jos ei halua. Kyllä se tietää, mitä ne apinat osaa, vaikka ei kokeita pidäkään. Tosin olen kyllä samaa mieltä, että jos pitää kokeen, niin kyllä se palauttaakin tarttis.

Turha siitä nyt kuitenkaan on mitään elämää suurempaa asiaa tehdä, ainakaan lapsen kuullen.

Vierailija
6/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiden korjaamisesta: Ehkäpä esim. joku luokan kullannuppu on sairastanut piiitkään (esim. parikin viikkoa) ja ope odottelee ensin, että toipilaskin saa kokeen tehtyä ennen kuin paluttaa kenties jo korjatunkin kokeen muille. Omalla kohdallani olen tosin vilauttanut kokeita tässä tilanteessa muille oppilaille. Mutta kotiin saavat vasta kun kaikki ovat kokeen tehneet... (Kyllä, olen ollut laiska kun en ole viitsinyt vääntää uutta koetta tälle yhdelle oppilaalle, kun en tosiaankaan ole osannut ennustaa moista sairaslomaa.)

Ja masennus-tokaisusta: Ehkäpä opettaja oli ironinen tai sanoi sen huumorilla. Kyllä minuakin " masentaa" usein ihan pilke silmäkulmassa. Mutta tiedän toki, että alakoululaiseen ei ironia vielä uppoa ;) Eikä kyllä moniin vanhempiinkaan...

Vierailija
7/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen en minäkään kokeiden perään huutele mutta jos ne kerta pitää niin pitää myös palauttaa tai näyttää open pöydän luona tulokisa yksitellen jne.

Ja mulle saa ope puhua mitä vaan ongelmiaan (olenhan koulutukseltanikin siihen sopiva korva), mutta lapsille ei tarvitse aikuisen alkaa pillittämään.

ap

Vierailija
8/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vanhemman tytön ope on aivan huippu. Hyvä opettaja ja charmantti herrasmies josta äiditkin tykkää.

Vierailija
9/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein mokia uutena opena: kokeet ja kaikki korjattavat kasautuivat ISOKSI pinoksi ja aikaa meni niiden kaikkien korjaamiseen, ei ehkä ihan sitä kahta viikkoa, mutta kuitenkin. Nyt viisastuneena, kokeet tehdään eri aikoihin, niin ehtii korjatakin - juuri 2 iltaa korjanneena...

Niin, jos ope puhuu oppilaille noin, niin ehkä tosiaan sillä ei ole kaikki kohdallaan. Kannattais ehkä kysellä jostain, ettei pimahda täysin, jos väsynyt ja masentunut. Miksi opet ja muutkin eivät jää lomalle ja hoida itseään kuntoon, jos seinät kaatuu päälle?!

Vierailija
10/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ope (lapsen mukaan) on käyttänyt. Tiedätkö kaiken muunkin, mitä ope puhui lapsille viiden tunnin aikana? Äänensävyt? Tilanteet?

Minusta kuulostaa aika hyvältä, jos ainoat murheet on yksi väärä sana ja (äitin mielestä) liian pitkä kokeiden korjausaika.

Kovat on kriteerit opeilla. Vain täydellistä meidän lapsille, kiitos. Ja täydellinen tietysti tarkoittaa samanlaista kuin mama.

Vierailija
11/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos on sama koe koko luokka-asteella, niin niitä ei saa palauttaa, ennen kuin kaikki ovat sen tehneet. Jos vaikka juttelisit opettajan kanssa, niin tietäisit asioiden senkin puolen, etkä sokeasti uskoisi lapsesi nähemystä asioista.

Vierailija
12/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kärkeen sanon heti, että niin on monella kollegallani.

Joskus tässä openhommassa tulee ihan hirvee työputki: lapset riitelee, työrauha menee, on ongelmia lasten kodeissa, oppimisessa, käyttäytymisessä, puhelimet pirisee koko ajan illallakin, pitää tehdä jollekin idioottikoulutoimenjohtajalle jotain v***n raportteja, on joulujuhlasuunnittelua, STRESSAA, YÖUNET MENEE.

Edellä kuvatussa hässäkässä ope saattaa päättää pikkumielessään, että nyt kyllä en JAKSA tarkistaa niitä kokeita illalla.

Itse olen ope ja välillä niin turkasen väsynyt! AP:n lapsi on varmasti ihan ihana ja rauhallinen. Mutta siellä luokassa voi olla niitä tenavia, jotka hyppii tapeteille, tappelee ja riehuu. Ja kaikki pitää saada oppimaan. Työpäivän jälkeen väsyttää SIKANA.

Antakaa anteeksi, jos kaikki ei toimi ihan jetsulleen. Välillä on liikaa työtä, liikaa omien lasten yrjö- ja korvatauteja, liikaa läheisten ihmisten vakavia sairauksia. Ymmärtäkää, että aina ei kaikki toimi optimaalisesti. Jooko?

Vierailija
13/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen tuo " olen masentunut" oli minusta todella asiatonta.

T. opeen pettynyt äiti joka todellakin ymmärtää resurssipulat ja haasteet mutta silti korpee!

Vierailija
14/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse korjaan kokeet seuraavaksi päiväksi, mutta olen kyllä joskus jonkun nipun tilapäisesti kadottanutkin.

Kysy opelta asiasta

Vierailija
15/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope2

Vierailija
16/16 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopen arvaus:

ope on sikaväsyny...ollu jo kauan...ei jaksa oikein mitään...

Olen nähnyt tosi burnoutin partaalla hilluvia opettajia. Eipä ne koululaiset siinä kovin laadukasta opetusta saa. Ei voi tehdä muuta, kuin pistää kädet ristiin ja toivoa, että tämä ope jäisi vaikka vuorotteluvapaalle tms.

Opettajantyö on tosi vaativaa. Jos on masentunut, yliväsynyt, surullinen, ei pysty tekemään sitä hirveen hyvin. Itse olen joinakin vuosina ollut ns. tosi hyvä ope. Mut niinä vuosina oma elämäntilanteeni ja jaksamiseni on ollut ihan huippukunnossa. Jos vähänkin on murheita opella, on pakko fuskata vähän, esim. koejutuissa jne.

Itse olen myös tällä hetkellä ihan masentunu ja väsyny. Nukun unilääkkeillä. Työni hoidan viimeisen päälle ja kotona rojahdan suoraan sohvalle enkä siitä liikahda. Moni ope elää tällä tavalla lukuvuodet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi