"Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa."
"Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009406197.html
Suomalaisten vika tämäkin.
Kommentit (54)
16-vuotias oppilas puukotti opettajan kuoliaaksi Ranskassa!
Kommenttini poistui. Ilmeisesti Koraani on kielletty sana. Järkyttävää rasismia!!!
Kiinnittäkääpä pääkaupunkiseudulla kauppakeskuksissa liikkuessanne, kuinka lähi-idästä tulleet pojat kävelevät kohti naisia ja väistävät vasta viime hetkellä. Siellä suunnalla ei tunneta sanaa "herrasmies". Siellä ei anneta naisille tietä vaan korkeintaan kameleille ja vuohille.
Niin, siinä tapauksessa ainakin kunnioittavat mikäli opettaja ei ole nainen, vääräuskoinen ja päälle tämä osaa pitää kovaa kuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun Hesasta poistetaan musiikki- ja liikuntakoulut, laitetaan tietullit niin suunta käy yli 100% kehyskuntiin...
Eiko sori, muuttoliike käy jo. Kaiken maailman Virheät hykertelee kun Helsinki tiivistyy ja kasvaa. Mutta se kasvaa ihmisillä jotka eivät tuota veroja.
Keskiluokka siirtyy koko ajan väljään, turvalliseen ja inhimilliseen kehyskuntaan.Virheät, demarit ja vassarit eli kommarit eivät ole inhimillisiä. Inhimillisyyteen ei kuulu ongelmien kasvattaminen niin että segregaatio lisääntyy ja sitä myötä huono-osaisuus.
älä korjaa ongelmaa
riko se mikä toimii
Vassarin logiikka
Vassarit ne rikkoivat hyvän taksijärjestelmänkin. Eiku...
Suomen tarina on kyllä jotenkin kummallinen.
Valtavilla uhrauksilla, kärsimyksellä ja työllä rakennetaan helvetin toimiva ja menestyvä yhteiskunta, jonka täysin korruptoituneet poliitikot (yli puoluerajojen) tuhoavat totaalisesti parissa kolmessa vuosikymmenessä skakkosilla ja liittymällä täysin järjettömiin unioneihin maksajan rooliin.
Olen törmännyt virolaisiin lapsiin jotka teitittelivät opettajaa.
Näin varmaan onkin esim Japanista, Kiinasta tai Etelä-Koreasta tulevien oppilaiden kohdalla. Harmi että suurin osa tulee jostain ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, siinä tapauksessa ainakin kunnioittavat mikäli opettaja ei ole nainen, vääräuskoinen ja päälle tämä osaa pitää kovaa kuria.
Olin tulossa sanomaan samaa, että vääräuskoisia kohtaan heillä ei todellakaan ole mitään luontaista kunnioitusta.
Herttaista uskoa, että esimerkiksi naisten halveksunta katoaisi jotenkin taikaiskusta toisessa maassa, vaikka se on seikka joka on juurtunut heidän kulttuuriinsa tuhansia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri ympäristö, mutta sama klangi: siskoni on LTO ja eräässä päiväkodissa oli näitä esi-S2ia runsaasti. Eräs vähän villimpi tapaus totesi uhmakkaastl "iskä sanoo ettei mun tarvitse totella kun sä oot nainen!"
Sisko sai hädintuskin pidettyä naurunsa kun tuumi "iskän kotimaan kulttuuri vaikuttaa vahvasti vaikka se se kotimaa on ainakin 5000 km päässä..."
Kirjoitin kommentin samasta aiheesta mutta meni tarkastukseen. Ystäväni vaihtoi alaa kun väsyi päiväkodissa tähän etteivät varsinkaan tietyt pojat kuuntele ohjeita eivätkä noudata sääntöjä.
Koulun puolella ainakin Venäjältä tulleet lapset ovat kovia soittamaan suuta opettajille, tästä yllätyin itse.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni vaihtoi alaa kun väsyi päiväkodissa tähän etteivät varsinkaan tietyt pojat kuuntele ohjeita eivätkä noudata sääntöjä.
Tuo on myös päiväkodin itsensä luoma ongelma sikäli, että lapsia ei saa enää nykyisin rangaista tai fyysisesti pakottaa päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri ympäristö, mutta sama klangi: siskoni on LTO ja eräässä päiväkodissa oli näitä esi-S2ia runsaasti. Eräs vähän villimpi tapaus totesi uhmakkaastl "iskä sanoo ettei mun tarvitse totella kun sä oot nainen!"
Sisko sai hädintuskin pidettyä naurunsa kun tuumi "iskän kotimaan kulttuuri vaikuttaa vahvasti vaikka se se kotimaa on ainakin 5000 km päässä..."
Kirjoitin kommentin samasta aiheesta mutta meni tarkastukseen. Ystäväni vaihtoi alaa kun väsyi päiväkodissa tähän etteivät varsinkaan tietyt pojat kuuntele ohjeita eivätkä noudata sääntöjä.
Koulun puolella ainakin Venäjältä tulleet lapset ovat kovia soittamaan suuta opettajille, tästä yllätyin itse.
Päiväkodeissa pitäisi olla häpeähäkkejä niille, jotka eivät tottele. Puolen tunnin eristys koirahäkissä tekisi ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti lähi-idästä tulleet pojat kunnioittavat luonnostaan naisopettajaa.
Varsinkin jos tämä tiedetään uskottomaksi kafiriksi joka pukeutumisellaan näyttää hiuksensa, kaulansa, niskansa, rintakehänsä, käsivartensa ja säärensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuukausi sitten naisopettajan Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun puolella ainakin Venäjältä tulleet lapset ovat kovia soittamaan suuta opettajille, tästä yllätyin itse.Päiväkodeissa pitäisi olla häpeähäkkejä niille, jotka eivät tottele. Puolen tunnin eristys koirahäkissä tekisi ihmeitä.
Jo jäähypenkistä lapsi saa elinikäiset traumat joten voin vain kuvitella mihin noin raju lasten oikeuksien loukkaus kuin häkkiin laitto johtaisi.
Mäkijärvi tarjoaa käsillä olevaan ongelmaan myös konkreettisen ratkaisun: oppilailta itseltään tulee uskaltaa kysyä, onko oppiminen hallussa ja tunteeko kyseinen oppilas olonsa koulussa turvalliseksi.
vvvvv
Voi herranjumala! Nyt on kaikki ongelmat kouluissa ratkaistu - ei tullut mieleenkään kiertää luokassa ja kysyä, pääseekö alkuun, tarvitko apua Eiku hetkonen, tätähän me teen suuren osan oppitunnista. Ja kuinkahan monta palaveria ja oppimiskeskstelua koulussa vuoden aikaan käydään opettajan taholta.
Että oliko nyt oikeasti jotain konkreettista tarjottavaa? Kannattaisko jalkautua kouluun katsomaan, mikä siellä on ongelmana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuukausi sitten naisopettajan Saksassa.
No, Merkelin kuolematon "Wir schaffen das!" lohduttaa varmasti läheisten sydämiä.
Olen huomannut saman sosiaalityöntekijänä. Muualta tulevat kohtelevat viranomaista luonnostaan kunnioittavasti. Tullaan kun on aika, pidetään sovitusta kiinni, puhutellaan asiallisesti jne. Sen sijaan ihan kantiksissa on porukkaa, joka käyttäytyy aivan luokattomasti. Tullaan miten sattuu, vaaditaan kovaan ääneen kuuta taivaalta, huo r i tellaan, jos ei välittömästi saada mitä halutaan, uhkaillaan, reuhataan, ollaan aggressiivisia. Samanlaisiksi nämä kasvattavat lapsensakin. Keskiluokastahan tässä ei ole kyse ja käsittääkseni koulushoppaus kohdistuukin juuri siihen, että tästä porukasta halutaan pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun puolella ainakin Venäjältä tulleet lapset ovat kovia soittamaan suuta opettajille, tästä yllätyin itse.Päiväkodeissa pitäisi olla häpeähäkkejä niille, jotka eivät tottele. Puolen tunnin eristys koirahäkissä tekisi ihmeitä.
Jo jäähypenkistä lapsi saa elinikäiset traumat joten voin vain kuvitella mihin noin raju lasten oikeuksien loukkaus kuin häkkiin laitto johtaisi.
Nykykasvatuksen ongelma on juuri tuossa, että aikuisten kädet ovat sidotut, kun taas lapset tekevät mitä huvittaa. Lapsen on siksi helppo voittaa tahtojen taistelu.
Mitkä ihmeen pedopersut? Mitä tarkoitat? Poliisi ilmoitus paikallaan.