Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lyhyellä koulutuksella ei saa kuin matalapalkkaisia töitä?

Vierailija
22.02.2023 |

Miksi lyhyellä koulutuksella ei saa kuin matalapalkkaisia töitä?

Suoritin amiksessa perustutkinnon (2,5v).

Kun katselee työpaikkoja mihin tällä koulutuksella pääsee niin lähes kaikissa palkka 9,5-13€/h. Sama juttu vaikka ei olisi mitään koulua käytynä.
Mulla palkka tällä hetkellä 12,5€/h.

Onko tosiaan pakko opiskella monta vuotta jos haluaa saada parempaa palkkaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuotta lisää

Vierailija
2/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta? 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on universumin suuripalkkaisimmat trukkikuskit, joilla ei koulutusta ollenkaan.

Paras hyötysuhden koulutuksen pituuden ja palkan suuruuden välillä on lennonjohtajilla.

Vierailija
4/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen DI ja palkkani on 17,4 e / tunti

Vierailija
5/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha seuraa rahaa.

Vierailija
6/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se on näin.

Oi niitä hyviä aikoja, kun ei tarvinnut mitään pitkiä koulutuksia käydä. Nykyään on keksimällä keksitty mitä tyhmempiä koulutuksia. Itse olen sitä mieltä että työt oppii ainoastaan työpaikalla käytännössä.

Olen itsekkin käynyt amiksen ja nyt työskentelen linjastolla tehtaassa, eipä vaadi kauheasti osaamista. Sen kun tekee samaa liikettä koko päivän. Silti piti käydä koulutus...

No saahan siitä euron tuntipalkkaan lisää kun on papereilla oikein alan tutkinto suoritettuna.

Palkat on kyllä huonot, onneksi yöt ja viikonloput nostaa palkkaa.

Vierailija
7/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja tienaa hyvin kun tekee tuplavuoroa, hälytysrahan kera.

Vierailija
8/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeeseen vaan

Vierailija
9/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttauduit väärälle alalle.

Vierailija
10/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi lyhyellä koulutuksella ei saa kuin matalapalkkaisia töitä?"

Nii-i. Perustettaisiinko oikein vertaistukiryhmä joka kokoontuu pohtimaan tätä mysteeriä kerran viikossa.

Vierailija
11/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Lähihoitajan tuntipalkka 13€, ja sairaanhoitajan 17€, vaikka sh on AMK tutkinto.

Mutta kyllä amistutkinnolla saa kovaakin palkkaa, esim paperimiehillä on hyvä palkka. Pitää vain osata valita oikea ammatti.

Vierailija
12/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy ahtaajaksi tai paperikoneen hoitajaksi. Tosin paperiteollisuus on jo siirtynyt mualle paperiliiton lakkoiluiden vuoksi ja ahtaajat korvataan pian automaatiolla samasta syystä. 

Vierailija
13/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeeseen vaan

Joo , sairaanhoitajaksi. Hehehehe.

Vierailija
14/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen DI ja palkkani on 17,4 e / tunti

CNC koneistajana tienaan hiukan enemmän + vuorolisät.

Vierailija
15/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy ahtaajaksi tai paperikoneen hoitajaksi. Tosin paperiteollisuus on jo siirtynyt mualle paperiliiton lakkoiluiden vuoksi ja ahtaajat korvataan pian automaatiolla samasta syystä. 

Tai lennonjohtajaksi. Markka- aikana ystävä lähti, ja tienasi 20 000 mk/ kuussa, kun oma palkka hoitajana tsisi olla 5000 mk.

Vierailija
16/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pelkät paperit takaa hyvää palkkaa. Suomessakin on jopa tohtoritason työttömiä.

Mutta useimmiten ne hyvin palkatut työt ovat sellaisia jotka vaatii spesifiä osaamista ja tietämystä.

Vierailija
17/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on hyvä palkka. Itse olin yliopiston jälkeen luokanopettajana. Olen siis kasvatustieteen maisteri, mutta en luokanopettaja. Ottivat palkastani epäpätevyysalennuksen vaikka olen siis KM ja opettajan pedagogiset opinnot löytyvät. Palkka bruttona oli 1900 eli käteen jäi tosi vähän, kun tuosta otti vielä verot pois. Työmatka lisäksi melko pitkä. Arvaattekin, että vaihdoin työpaikkaa niin nopeasti kuin pystyin.

Vierailija
18/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska ja tyhmä huokailee, kun ei saa parempaa liksaa. Kun ei lahjakkuus eikä motivaatio riittänyt kouluttautumiseen. 

Vierailija
19/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amis ja palkanlaskija ja saan hyvää palkkaa. M27

Vierailija
20/51 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on hyvä palkka. Itse olin yliopiston jälkeen luokanopettajana. Olen siis kasvatustieteen maisteri, mutta en luokanopettaja. Ottivat palkastani epäpätevyysalennuksen vaikka olen siis KM ja opettajan pedagogiset opinnot löytyvät. Palkka bruttona oli 1900 eli käteen jäi tosi vähän, kun tuosta otti vielä verot pois. Työmatka lisäksi melko pitkä. Arvaattekin, että vaihdoin työpaikkaa niin nopeasti kuin pystyin.

Välimerkkien käyttöä et sitten yliopistossa oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän