Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mies haluaa tällä?

Vierailija
22.02.2023 |

Pitkä ajanjakso parisuhdehaasteita takana, paljon puhumattomuutta ja ymmärtämättömyyttä minun kokemuksieni mukaisesti miehen osalta. Ongelma ehkä se, että omalta osaltani olen tuntenut tehneeni ja antaneeni kaikkeni ja kumppani taas vetäytyy kuoreensa eikä osaa toimia parisuhteiden haasteiden edessä kehittävästi, jotta yhdessä toistemme arvostus ja kumppanuus säilyisi. (Miehen luonne on tosi äkkipikainen ja impulsiivinen.)

Nyt alkuvuoden aikana on kahdesti tulistuessaan sanonut eroavansa minusta ja jälkikäteen aina selvinnyt, että ei halua erota, mutta on nähnyt tilanteemme mahdottomaksi ja itsensä kykenemättömäksi toimimaan paremmin. Nämä yhtä äkkiset eropäätöksen tottakai on jättäneet jälkensä minuun enkä osannut enää luottaa oikein, että mies kulkisi rintarinnan haasteiden edessä kanssani.

Kunnes nyt taas uudelleen iski hänelle ahdistus ja "eroilmaisu" tuli selkeästi esille vaikkei varsinaisesti sitä halua. Itse sanoin jo, että en ole se nainen kenet vaan voi aina jättää ongelmien edessä ja hetken päästä pitäisi olla kun mitään ei olisi tapahtunut. :/

No nyt ollaan "erottu" ja paljon puhuttu tässä viikon aikana. Kumppani on sitä mieltä että on omaa kyvyttömyyttään käyttänyt tätä eroilmaisua ja tajunnut tämän viikon aikana kuinka ei seisonut rinnallani kun eniten haasteita meillä oli, joiden ratkaisuun molempia olisi tarvittu (enempää niihin syventymättä). Tähän väliin on pakko mainita, että en ole itse myöskään täydellinen ja haasteiden edessä varmasti on ollut tilanteita joissa olisin voinut toimia toisin.

Mies ajattelee, että tämä ero oli riuhtaisu vanhasta jota ei voinut korjata ja haluaisi ajan kanssa tutustua uudelleen ja antaa mahdollisuuden luottaa häneen uudelleen täysin omilla ehdoillani. Ja että tällainen erokriisi voisi olla uusi sivu yhteiselle elämälle, kun suhteen asiat tehdään ensin selviksi ajan kanssa ja selvitetään molempien tarpeet ja halut. Ei halua katkaista välejä, vaan olla aktiivisesti tekemisissä.

Kysymys siis on, että onko tuollaisessa mitä järkeä? Mitä tässä oikeasti niinkuin takana on? Koska tällä hetkellä itse olen aivan palasina, olo on hyväksikäytetty ja sekava. Rakastan kumppania tottakai ja kaipasin pitkän ajan jälkeen tunnepuolista tukea enemmän häneltä, mitä en saanut.

Voiko tällaisesta ajan kanssa tulla vahvempi suhde, kun kyse ei ole mistään pettämisestä, eikä vastaavanlaisista luottamuksen rikkomisisista vaan puhtaasti kahden ihmisen keskeneräisyydestä ja epäaikauismaisista valinnoista.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea

Vierailija
2/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin olen sitä mieltä, että joko ollaan tai ei. Joko kumppani tietää haluaako ehdottomasti minut tai sitten ei halua. Keskeneräisenä, huonoine puolinenikin. Ja niitä kehitetään yhdessä eikä sitten kun erotaan. Antaisin tuollaisen olla, ehkä hän on ite hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt ainakaan anna sen vedellä sua naruista. elä hetki omaa elämää ja mieti asioita kunnolla. äläkä anna edelleenkään vaikka anelisi vetää sua takaisin samaan pisteeseen.

Vierailija
4/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ei tiedä mitä se haluaa oikeasti

Vierailija
5/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä mitä lystää... Tämä on Vauva palstan neuvo. 😆

Vierailija
6/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pitkään ollut vaikeuksia yhdessä joita ei ole saanut selvitetyksi niin erillään olo voi itsessään jo aukaista monta ongelmaa. jos molemmat teistä on epävarmoja kaiken jälkeen niin jatkaisin omaa elämää. joskus tiet voi palata yhteen kunnon yksinolon jälkeen tai sitten ei. en odottelisi liikoja.

Vierailija
7/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä elämääsi ja anna tuon lapsen olla. Selviät kyllä.

Vierailija
8/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Av:n kaikki innokkaat keittiöpsykologit on?

Vierailija
9/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on oikeasti käsittänyt missä parantamisen varaa on ja on valmis myös tätä työstämään, niin silloinhan se suhdekin voi muuttua

Vierailija
10/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsipä uusi mies. Tuo ei parane jos sitä on pitkään vatvottu mutta valmista ei tule.

Vierailija
11/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä sekaannu tuohon mieheen enää.

Vierailija
12/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on oikeasti käsittänyt missä parantamisen varaa on ja on valmis myös tätä työstämään, niin silloinhan se suhdekin voi muuttua

Komppaan tätä, mutta on tärkeää nyt aloittajan miettiä omaa elämää, ottaa aikaa itselle ja miettiä asiat puhki kunnolla. Mihin hän on itse valmis ja näyttääkö aika sen, että myös toinen osapuoli on työstänyt asioita. Tuollaiset asiat ja tavat toimia ei sormia napsauttamalla lakkaa. Nyt jos hyppää takaisin kelkkaan niin vielä pahempi sotku tulee ja aloittajahan siitä kärsii.

Vierailija
13/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOt kai liian puhelias, kun kirjan verran tekstii, ei tollasta papatusta jaksa kukaan, varmaan suu käy kokoajan kuin jaksat kirjoittaa kirjan tänne.

Vierailija
14/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on pari muutakin naikkosta kierroksessa ei osaa päättää (tutkii ehkä tuloja, omaisuutta, tulevia perintöjä, yms. Fiksu mies.

Vierailija
15/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen potentiaalia, ajatuksen, että mies haluaa muuttua. Tietämättä sen tarkemmin, miten/millaiseksi hänen pitäisi muuttua, että onko muuttuminen mahdollista, vaikka kuinka haluaa. Voisi olla hyvä hengähtää hetki (vaikutti, että sinä tarvit sitä) ja sen jälkeen kenties rauhallisemmin ja tietoisemmin alusta ja mahdollisesti jonkun ammattilaisen avustuksella.

Vierailija
16/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi tänä päivänä tutkiskella omaa minuutta ilmaiseksi Amazon audible trialilla. Syy miksei näin toimita johtuu sovinismista. Naisen tahdotaan ratkovan miehen ongelmat. Lopeta! Ala vetämään rajoja. Sanot suoraan ettet osaa terapioida. Joko alkaa kuuntelemaan Audiblea tai hakeutuu omakustaisesti BetterHelpiin. Ininän tullessa kehiin häivyt lopullisesti. Miehet pystyy kyllä menemään itseensä.

Sullekin voisi tehdä ihan hyvää kuunnella boundries kirjoja. Rajojen asetus kuuluu elämään.

Vierailija
17/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen potentiaalia, ajatuksen, että mies haluaa muuttua. Tietämättä sen tarkemmin, miten/millaiseksi hänen pitäisi muuttua, että onko muuttuminen mahdollista, vaikka kuinka haluaa. Voisi olla hyvä hengähtää hetki (vaikutti, että sinä tarvit sitä) ja sen jälkeen kenties rauhallisemmin ja tietoisemmin alusta ja mahdollisesti jonkun ammattilaisen avustuksella.

Jos mies oikeesti haluaisi muuttua tämä hakisi apua.

Vierailija
18/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies manipuloi kaikin mahdollisin keinoin. Harkitse tarkoin, sopiiko tällainen miehen käytös sinulle vai ei.

Vierailija
19/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Mulla tulee ensimmäisenä mieleen, että mies (tai oikeastaan te molemmat) teette henkistä kasvua, ja toki muutos on silloin mahdollista. Etenkin jos rakkautta on, niin ette todennäköisesti noin vain välttämättä pääsekään eroon toisistanne. Antaisin ehkä mahdollisuuden. Sinuna pohtisin paljon omaa toimintaasi ja omaa käyttäytymistä miehen oikkuillessa, sillä voisi saada aikaan muutosta.

Vierailija
20/35 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OOt kai liian puhelias, kun kirjan verran tekstii, ei tollasta papatusta jaksa kukaan, varmaan suu käy kokoajan kuin jaksat kirjoittaa kirjan tänne.

Suoraan tuollaista päätelmää ei voida tehdä, että henkilö on puhelias, kun hän kirjoittaa paljon.

Itse olen hyvä kuuntelija ja mietiskelen paljon erilaisia näkökulmia asioista ennen kuin minulle on muodostuu asioista oma mielipide. Kirjoittaminen on minulle tapa jäsennellä ajatuksiani sekä ilmaista omaa näkemystäni ymmärrettävästi. Jos puhun, en useinkaan saa ilmaistua itseäni niin kuin haluaisin.

Asiat eivät mielestäni ole yksioikoisia ja siten itselleni tai läheiselleni tärkeiden asioiden päätöksistä haluat antaa myös päätökseen johtaneet näkemykseni hänen tietoonsa.

Meidän parisuhteessamme minä kirjoitan ja mies ottaa kainaloon, jolloin hän purkaa asioista oman näkökulmansa puhumalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan