Nyt on niin paha olla, että tekisi mieli hypätä parvekkeelta
Paha vaan, että asun toisessa kerroksessa.
Ryyppäsin eilen ja laittelin typeriä viestejä facessa. En edes uskalla katsoa, mitä laitoin.
Muistaakseni laitoin myös kaveripyyntöjä. 😞
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
En ole maailman napa - tietenkään. Surettaa vaan se, kuinka paska ihminen olen.
Paska olen sen(kin) takia, kun äiti hylkäsi minut jo vauvana. Antakaa minun nyt rypeä itsesäälissä ja anteeksi typerä keskustelun aloitus.- ap -
Äitisihän sen paskatempun teki, et sinä. Saat sinä rypeä mutta lupaathan että myös nouset siitä suosta! Toivon sinulle parempaa päivää.
Ahdistus laimenee ajan kanssa, kaikki töpeksii. Koita nyt vaan keksiä jotain mukavampaa tekemistä, lue vaikka kirjoja tai käy ostamassa jotain herkkua 💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska olen sen(kin) takia, kun äiti hylkäsi minut jo vauvana. Antakaa minun nyt rypeä itsesäälissä ja anteeksi typerä keskustelun aloitus.- ap -
Äitisihän sen paskatempun teki, et sinä. Saat sinä rypeä mutta lupaathan että myös nouset siitä suosta! Toivon sinulle parempaa päivää.
Niin se varmaan onkin. En vaan ymmärrä kuinka voi hylätä oman lapsensa. Nyt varsinkaan en voi ymmärtää, kun itselläni on lapsia. Ehkä hän oli liian nuori olemaan äiti.
En tunne katkeruutta, kun just nyt oma elämä on ihan hyvin. Kunhan en vaan joskus putoaisi murheen alhoon. Katkeruutta se ei kuitenkaan ole vaan pikemminkin surullista. Että toisinkin olisi voinut mennä.
Enkä nyt väitä, että oma elämäni olisi ollut mitenkään huonoa, kun onhan tässä maailmassa paljon, paljon huonompiakin ihmiskohtaloita.
- ap -
Täällä joku teki joskus samantyyppisen aloituksen ja henkilöä kannustettiin itsariin. Seuraavana päivänä luettiin lehdistä junan alle hypänneestä. Olen aina toivonut että kyseisten henkilöiden omatuntoa edes soimaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus laimenee ajan kanssa, kaikki töpeksii. Koita nyt vaan keksiä jotain mukavampaa tekemistä, lue vaikka kirjoja tai käy ostamassa jotain herkkua 💛
Kirjoja luenkin paljon. En kuitenkaan mitään 'hömppää' vaikka se ehkä olisikin hyvää luettavaa. Yleensä luen elämäkertoja ja matkakertomuksia (etenkin purjehduskirjoja ja Matti Rämön polkupyöräseikkailuja).
Tuokin herkkujen osto on hyvä idea. Laatikollinen donitseja vois toimia ja muuttaa paskan päivän hyväksi. 🍩🍩🍩
Mutta kuten sanoin; teidän kaikkien kommentit ilahduttaa myös.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Et ole paskempi kuin muutkaan. Minulta tuli tippa silmään, kun kirjoitit, että äitisi jätti sinut. Ei tulisi mieleenkään moittia sinua.
🙏
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku teki joskus samantyyppisen aloituksen ja henkilöä kannustettiin itsariin. Seuraavana päivänä luettiin lehdistä junan alle hypänneestä. Olen aina toivonut että kyseisten henkilöiden omatuntoa edes soimaisi.
Voi ei!
Ihmisten pitäisi miettiä, mitä kirjoittelevat. Onko niillä edes omatuntoa?
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Nämä itsarikeskustelut poistuu kyllä nopeasti. On lainvastaista. Itsemurhaan kannustaminen on rikos.
Se on jännä, miten krapulassa niin monenlaiset asiat hävettävät ja tuntuvat maailmanlopulta. Totuus taitaa kuitenkin olla, ettei kukaan muista viestejäsi enää parin päivän tai viikon kuluttua, mikäli et haukkunut muita täysin maan rakoon. Harmittomia viestejä kukaan ei kauaa muistele ja rakkauden tunnustuksille/muille harmittomille tunteellisille avautumisille naiset/miehet lähinnä myötämielisesti hymähtävät.
Alkoholi ei sovi masennukseen taipuvaiselle ihmiselle. Yksikin ilta alkoholin parissa alentaa mielialaa pitkäksi aikaa, jopa viikoiksi ja samalla itsemurha ajatukset lisääntyvät.
Käyt kävellen ostamassa niitä donitseja. Halutessasi lähetät pahoittelu viestin, mikäli todella koet loukanneesi jotakuta, muuten sellaiselle ei ole tarvetta. Sitten loppupäivä jotakin kevyttä, mukavaa tekemistä ja lepoa. Huomenna maailma ja oma elämä näyttäytyvät taas paljon suotuisempina.
Tsemppiä ap. Muista että sinäkin olet arvokas sellaisena kuin olet. Ole lempeä itseäsi kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole paskempi kuin muutkaan. Minulta tuli tippa silmään, kun kirjoitit, että äitisi jätti sinut. Ei tulisi mieleenkään moittia sinua.
🙏
Olet empaattinen ihminen. 💚
Minulle tulee myös hyvin herkästi tippa silmään.
- ap -
Ap, voimia sinulle. Olet rakas monelle tutulle ja tuntemattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, miten krapulassa niin monenlaiset asiat hävettävät ja tuntuvat maailmanlopulta. Totuus taitaa kuitenkin olla, ettei kukaan muista viestejäsi enää parin päivän tai viikon kuluttua, mikäli et haukkunut muita täysin maan rakoon. Harmittomia viestejä kukaan ei kauaa muistele ja rakkauden tunnustuksille/muille harmittomille tunteellisille avautumisille naiset/miehet lähinnä myötämielisesti hymähtävät.
Alkoholi ei sovi masennukseen taipuvaiselle ihmiselle. Yksikin ilta alkoholin parissa alentaa mielialaa pitkäksi aikaa, jopa viikoiksi ja samalla itsemurha ajatukset lisääntyvät.
Käyt kävellen ostamassa niitä donitseja. Halutessasi lähetät pahoittelu viestin, mikäli todella koet loukanneesi jotakuta, muuten sellaiselle ei ole tarvetta. Sitten loppupäivä jotakin kevyttä, mukavaa tekemistä ja lepoa. Huomenna maailma ja oma elämä näyttäytyvät taas paljon suotuisempina.
Tsemppiä ap. Muista että sinäkin olet arvokas sellaisena kuin olet. Ole lempeä itseäsi kohtaan
Kiitos viestistäsi. En koskaan hauku ihmisiä maan rakoon. Nuo viestit oli vaan sellaisia kännisen sössötyksiä.
Nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä, eikä se ole juna. Lähdetään kaverin kanssa ostamaan ruokatarvikkeita ja tehdään yhdessä ruokaa. Facebookin avaan vasta muutaman päivän päästä, kun suurin hävetys on mennyt ohi.
Iskiaskin helpottaa vähäsen, kun saa itsensä liikkeelle.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Ap, voimia sinulle. Olet rakas monelle tutulle ja tuntemattomalle.
Kiitos. 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistäsi. En koskaan hauku ihmisiä maan rakoon. Nuo viestit oli vaan sellaisia kännisen sössötyksiä.
Nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä, eikä se ole juna. Lähdetään kaverin kanssa ostamaan ruokatarvikkeita ja tehdään yhdessä ruokaa. Facebookin avaan vasta muutaman päivän päästä, kun suurin hävetys on mennyt ohi.
- ap -
Minulla on häntäluu murtunut kun kaaduin jäätikölle, enkä pysty kunnolla liikkumaan. Yritän silti käydä joka päivä happea haukkaamassa kun ahdistaa niin paljon. Iskiaskipukin on ilkeää, mutta yritä sinäkin vähän liikkua niin mieliala kohoaa. Tsemppiä, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Minulla on häntäluu murtunut kun kaaduin jäätikölle, enkä pysty kunnolla liikkumaan. Yritän silti käydä joka päivä happea haukkaamassa kun ahdistaa niin paljon. Iskiaskipukin on ilkeää, mutta yritä sinäkin vähän liikkua niin mieliala kohoaa. Tsemppiä, ap!
Tiedän tuon tuskan, kun häntäluu murtuu. Hoidin ekaa lapsenlastani pari vuotta ja ajoin heille pyörällä kesät talvet. Kerran talvella tuli kapealla tiellä auto vastaan ja väistin liian lähelle ojaa. Putosin satulasta jotenkin niin, että onnistuin murtamaan häntäluuni. Kesti kauan parantua.
Kiitos tsempeistä.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi sekä kalja että rahat on loppu ja vippasin narkilta satasen, joka pitää maksaa korkoineen ylihuomenna.
Ap
Miten aiot korjata tilanteen? Tiedät itsekin ettet voi jatkaa tuolla tavalla. Saisitko jostain apua tuohon alkoholiongelmaan?
Kerran nuorempana menin AA-kerhoon, kun olin pahoin hakattu. Minut tultiin kotoa noutamaan. Vieläkin muistan sen nolouden tunteen, kun istuin siellä enkä pystynyt puhumaan.
Sekin on jäänyt mieleen, milloin otin ensimmäisen kerran krapularyypyn. Silloisen jo edesmenneen mieheni äiti tarjosi sen. Häntä en syytä, kun ihan itse sen join. Taisi olla jotain katkeroa.
- ap
Kiitos, kun laitoitte mukavia kommentteja. Nyt tuntuu jo paljon paremmalta. Kiitos.
Näinkin voi selvitä pahoista fiiliksistä. Tietäkää te kaikki ihanat ihmiset, että kommenteillanne on suuri voima jonkun ihmisen elämään. ♥
- ap -
Ap, kirjoita kirja. Kirjoitat tosi hyvin. Sen facebookin sijaan kirjoita kirjaa, minne purat tuntojasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kirjoita kirja. Kirjoitat tosi hyvin. Sen facebookin sijaan kirjoita kirjaa, minne purat tuntojasi.
Voi kiitos. Elämästäni tulisi moniosainen kirjasarja, mutta kiinnostaisikohan se ketään? 😊
- ap -
Aivokemiat menee alkoholista sekaisin, jos ei muutenkaan ole ihan hyvä olla niin krapula aamuun kuuluu kauhea ahdistus ja masennus. Se teettää nyt sullakin tän olon. Eli älä edes osta alkoholia niin vältyt jatkossa mokilta ja darradepikseltä.