Huomenta, olen valvonut yö kolmesta asti ja ihan ok olo silti. Muita huonosti nukkuneita?
Kommentit (20)
Minä nukahdin vasta varmaan siellä kolmen aikoihin ja ennen kuutta heräsin. Ihan ok olo, tai ainakin itselleni normaali. Uni on ollut mulle ongelma yli 20 vuotta, ei mitään uutta siis.
Valvoin yöllä pari tuntia. Tsemppiä päivään.
Nulla on joskus, mutta pääsin sen kolmen ohi kun komensin että pää tyynyyn, nyt on yö!
Joskus laitan puhelimesta yle areenan tylsän kuunnelman/äänikirjan ja sillai saan jatkoa.
Toinen mikä auttaa on, syön vielä vähän ennen nukkumaanmenoa jotain pientä, mehulaisin tai maitoa tai voileivän. Aamuyöstä elimistö herättelee ruuansulatusta ja alkaa lähettää nälkäsignaaleja!
Huonosti nukuttu, mutta oma syy. Nesteen poistoon täytyi ryhtyä illalla ja nyt 3kg kevyempi mutta ei ole hyvin nukuttu
Kolmelta minäkin heräsin. Ehkäpä päivällä pienet tupluurit?
Heräilen yöllä parin tunnin välein. Viime yönä heräsin kamalaan hammassärkyyn kahden aikaan. Hampaita ei ole särkenyt naismuistiin. Ahistaa, kun pitäisi tilata aika.
Mä heräsin kanssa hiukan kolmen jälkeen enkä enää unta saanut. Katsotaan miten päivä tästä menee.
Vierailija kirjoitti:
Kolmelta minäkin heräsin. Ehkäpä päivällä pienet tupluurit?
Se tässä on huono asia, että en pysty päivällä ottamaan nokosia. Saatan kuitenkin nukahtaa vähän tässä sohvalla. Ja jos torkahdankin niin ihan varmasti Ellos laittaa tekstaria älyttömän hyvistä tarjouksista. Pitäs vissiin laittaa puhelin äänettömälle.
Tähänkin tottuu, kuusi tuntia on jo ruhtinaallista.
täällä on nukuttu huonosti vuosia. ja kun en ole työelämässä, ei sillä ole kuulemma väliä kun voin nukkua milloin vain. nukkua miten, jos ei uni tule? on meillä upea verovaroin rahoitettu hyvinvointivaltion terveydenhuolto. kun unirytmi käytännössä puuttuu kokonaan, menee ruokailut miten sattuu, paino uhkaa nousta yösyömisestä ja varmaan on kohta diapeetus tai joku muu läskitauti.
Täällä kehitysvammaisen lapsen äiti ja meillä nukutaan oikea kokonainen yö, viikon tai kahden viikon välein.
Nyt oli se hyvä yö, aivan ihana tunne.
.
Tähän valvomiseen ja pätkä uniin kaiketi tottuu niin, että silloin kun on mahdollisuus nukkua, niin herää kuitenkin ajoissa. Ihan kuin kroppa ihmettelisi eikö herätä vähän väliä.
- elikkäs minä olen se henkilö, joka saattaa puhua hieman sekavia kaupan kassalle tai apteekissa, kun on niin väsynyt toisinaan, ette ajatus kirkkaasti suju.
Neljältä heräsin. Väsyttää. Ei tähän totu. Nuorempana jaksoi, mutta ei enää. Onneksi on loma. Voi yrittää nukkua vielä.
Viideltä heräsin normaaliin tapaan. Kuuden tunnin unet, alkuviikko menikin yövalvomiseen.
Nyt reippaana ulos pakkaseen ja työpaikkaa kohti!
Harvinaisia on ne yöt kun en herää kolmen, neljän aikaan. Yleensä saan aamuvarhaisella vielä torkahdettua hetkeksi.
Nukahdin suunnilleen klo. 05.30 ja heräsin vartin yli 7. Aika perus, yleensä nukun sen 2, max. 3 tuntia kerrallaan. 4 tuntia putkeen on jo juhlaa. Päivisin saatan torkahtaa, mutta se on ihan aina alle puoli tuntia ja herään taas. Öisin en nuku oikeastaan koskaan.
Ja ei ole hyvä olo. Päätä särkee jatkuvasti ja kuljen kuin sumussa. En jaksa pukea päälleni kuin lököhousut ja T-paidan päivästä toiseen. Mikään ei kiinnosta ja saatan ihan yhtäkkiä unohtaa mitä olin tekemässä. Asioita jää hoitamatta vaikka perusjutut teen, siis lenkitän koiraa, siivoan, käyn suihkussa, pesen hampaat, teen ruokaa. Kaikki menee jotenkin automaatiolla vaikka itse lähinnä koomaan.
Kohta toista vuotta niin että herään puolilta öin ja menee monta tuntia uuteen uneen..
Toisinaan ihan ok olo aamulla, kaikkeen tottuu.
Täällä myös! Sain unen vasta klo 00 ja heräsin neljältä.
Lopetin erään murhajutun katselun kuudelta, luin kirjaa, nukuin ja heräsin taas 7.50.
Nukun taas päiväunet, ei muuten tule mistään mitään.
V-tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin erään murhajutun katselun kuudelta, luin kirjaa, nukuin ja heräsin taas 7.50.
Nukun taas päiväunet, ei muuten tule mistään mitään.
V-tuttaa.
Mulla Aileen Wuornos-kirja oli huono valinta illalla sängyssä luettavaksi. Sykkeet tapissa eikä unen tulosta tietoakaan. Vielä kolmen aikaan yöllä menin syömään kaalilaatikkoa.
Ei ole huonosti nukuttua yötä, kun en ole nukkunut ollenkaan.