Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on niin paha olla, että tekisi mieli hypätä parvekkeelta

Vierailija
22.02.2023 |

Paha vaan, että asun toisessa kerroksessa.
Ryyppäsin eilen ja laittelin typeriä viestejä facessa. En edes uskalla katsoa, mitä laitoin.
Muistaakseni laitoin myös kaveripyyntöjä. 😞

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halit sinne. Katso eteen päin, älä taakse.

Ketään ei ole kuollut kuitenkaan. 

Jokainen mokaa joskus, mullakin tulee kirjoiteltua vaikka mitä nettiin humalassa ollessa. Onneksi oon pitäytynyt anonyymipalstoilla kuitenkin. Toisinaan saatan ostaa jotain fb-ryhmistä kun halvalla saa.  Aamulla sitten tarkistan selaimen sivuhistorian.

Kyllä se siitä  <3 

- kolmas kerros täällä, turvallinen sekin

Vierailija
22/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet se entinen juoppo kuspäänaapurini joka kännissä kertoi suureen ääneen partsilla että tekisi mieli hypätä, olisit hypännyt silloin kun asuit korkeammalla. Jos et ole sama henkilö, niin ei sitte mitään.

En ole varmaankaan sama kusipää.

Käyn parvekkeella tupakalla ja mahdollisimman hiljaa laitan ovenkin kiinni, että en häiritse naapureita. Sen tupakan polton tosin voisin lopettaa.

. ap -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti. Sain kuulla, että hän oli hoivakodissa. Otin sen selville, että missä hän oli ja ajattelin mennä häntä katsomaan. en kuitenkaan kerinnyt. Hän kuoli.

- ap -

No teillä ei ollut aiemmin yhteyttä, ja nyt sitten tarkoituksesi oli mennä sinne, mutta kuolema tuli edelle. Ei sille voi mitään, älä syytä itseäsi, joskus asiat vaan menevät maailmassa niin, ihan kuin että joka päivä joku voi jäädä auton alle tai mitä vaan. Voithan rukouksessa puhua kuin hänelle tai Jumalaa kohti (ja pyytää ylhäältä tukea tai huoliesi ottamista), saat enemmän rauhaa asian suhteen. Kukaanhan ei tiedä miten asiat välittyvät, reaalimaailman lisäksi sanotaan on tasoa jos muutakin, ehkä. 

Vierailija
24/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halit sinne. Katso eteen päin, älä taakse.

Ketään ei ole kuollut kuitenkaan. 

Jokainen mokaa joskus, mullakin tulee kirjoiteltua vaikka mitä nettiin humalassa ollessa. Onneksi oon pitäytynyt anonyymipalstoilla kuitenkin. Toisinaan saatan ostaa jotain fb-ryhmistä kun halvalla saa.  Aamulla sitten tarkistan selaimen sivuhistorian.

Kyllä se siitä  <3 

- kolmas kerros täällä, turvallinen sekin

Mulla ei auta edes tarralappu tässä koneen vieressä, että "ÄLÄ KIRJOITA MITÄÄN FACEEN!".

Siltikin yksinäisenä menen sinne jotain typerää horisemaan.

- ap -

Vierailija
25/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti. Sain kuulla, että hän oli hoivakodissa. Otin sen selville, että missä hän oli ja ajattelin mennä häntä katsomaan. en kuitenkaan kerinnyt. Hän kuoli.

- ap -

No teillä ei ollut aiemmin yhteyttä, ja nyt sitten tarkoituksesi oli mennä sinne, mutta kuolema tuli edelle. Ei sille voi mitään, älä syytä itseäsi, joskus asiat vaan menevät maailmassa niin, ihan kuin että joka päivä joku voi jäädä auton alle tai mitä vaan. Voithan rukouksessa puhua kuin hänelle tai Jumalaa kohti (ja pyytää ylhäältä tukea tai huoliesi ottamista), saat enemmän rauhaa asian suhteen. Kukaanhan ei tiedä miten asiat välittyvät, reaalimaailman lisäksi sanotaan on tasoa jos muutakin, ehkä. 

Mummo (isän äiti) hoiti minua ja äiti kävi kerran katsomassa, kun olin n. 4-vuotias. Menin sängyn alle piiloon.

- ap -

Vierailija
26/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna äitisi teon määrittää koko elämääsi. Äitisi ei tuntenut sinua ihmisenä koska olit vasta vauva, se ei liity sinuun mitenkään, vaan häneen omaan pahaan oloonsa. Ehkä lapsuutesi oli paljon parempi, mitä se olisi epävakaan äitisi kanssa ollut.

Senkin sain kuulla, että pappa (äidin isä) oli pitänyt minusta ihan vauvana huolta, kun äiti huiteli ties missä. Nyt asun samalla paikkakunnalla kuin mihin se pappa on haudattu. Tämän seurakunnan kirkkoherralta sain tietää, missä hänen hautansa on ja olen vienyt sinne kukkia ja kynttilöitä. Minulla on jääkaapin ovessa ainut kuva, missä on pappa ja minä.

- ap -

Vierailija
27/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Mummo (isän äiti) hoiti minua ja äiti kävi kerran katsomassa, kun olin n. 4-vuotias. Menin sängyn alle piiloon.

- ap -

Just niin. Teillä ei ollut kiintymyssuhdetta, hän oli ns tuntematon-  terminä "äiti" mutta ei sellainen. Joku aiempi kommentoija laittoi, että varmaan parempi näin, koska hänen kanssaan olosi olisivat voineet olla huonommin. Se on aina se ideaalitodellisuus mihin verrataan, mitä ei ollut, mutta olisi voinut olla, mutta monellakaan joilla on ollut äiti elämässään ei silti ole ideaalitodellisuutta, tai onko kellään. 

Muista sinusta on välitetty ja sinulla on merkitystä. Äitisi on ollut jotenkin heikoilla, ehkä hän on sisimmässään välittänyt sinusta oikein paljon mutta ymmärtänyt ettei kykene huolehtimaan sinusta ja antanut  sinut vanhemmilleen. Se voi olla epäitsekeäs ratkaisu, jos itse tietää että elämäntyyli on epätervettä eikä osaa sen suuntaa muuttaa, niin siihen ei kannata lasta ottaa mukaan altistumaan. 

Monenlaisista olosuhteista on ihmiset ponnistaneet. Sinä riität ja sinulla on tarjottavaa. Sinä pystyt tekemään jälkesi maailmassa, lähes tulkoon orporukasta hienoksi ihmiseksi - mikä todellisen tarinan kaari.  Inspiroivaa. Siis älä näe sitä huonona reittinä vaan positiivisen kautta.  

Vierailija
28/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne lapsuuden kokemukset vaikuttaa vieläkin, kun nuorena olin ihan holtiton ja seurustelin pahojen miesten kanssa. Minua hakattiin paljon ja muutenkin elämä oli kamalaa. Olin kuitenkin hyvä koulussa ja pääsin ylioppilaaksi.

Sitten en kuitenkaan opiskellut ammattia itselleni. Ajelehdin vaan jotenkin.

Parasta elämässäni kuitenkin nyt on lapset ja heidän pärjäämisensä. En kuitenkaan takerru heihin vaan he tietävät, että olen taustalla ja apua saa, jos sitä tarvitsevat.

- ap -

Vierailija
29/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alkoholi. Nuo rallit vain pahenevat jos jatkat juomista ja joku päivä havahdut olleesi alkoholipsykoosissa ja tehneesi jotain pahempaa.

Vierailija
30/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuntemattomat on niitä ihan parhaita.

Vierailija
31/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta alkoholi. Nuo rallit vain pahenevat jos jatkat juomista ja joku päivä havahdut olleesi alkoholipsykoosissa ja tehneesi jotain pahempaa.

Taidan olla tuurijuoppo. Ja tuuritupakoija.

En siis ryyppää koko ajan vaan joskus tulee olo, että se viinan juonti voisi auttaa. Mitä se ei tietenkään tee. Eilen sen laukaisi vanhojen kuvien katselu, missä kuvassa seisoin mummon parsimat sukat jalassa ja kolhuinen nukke kädessä. Tekosyy. Tiedän.

- ap -

Vierailija
32/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ihanalta ihmiseltä ap, kirjoitat tosi kauniisti.

Vierailija
33/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ihanalta ihmiseltä ap, kirjoitat tosi kauniisti.

Kiitos. Vaikka silkkaa valitustahan tämä on. 😔

Kuitenkin tuntuu hyvältä kirjoittaa ja jotkut vielä vastaavat.

- ap -

Vierailija
34/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kävelylle ja katso kaunista luontoa. Elämä on juhla ja juhla loppuu aikanaan! Elä murehdi suotta, muutkin mokaa. Ota opiksi ja jatka matkaa.

Kaikki on hyvin💚

Vierailija
35/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kävelylle ja katso kaunista luontoa. Elämä on juhla ja juhla loppuu aikanaan! Elä murehdi suotta, muutkin mokaa. Ota opiksi ja jatka matkaa.

Kaikki on hyvin💚

Vaikea käsittää, että elämä on juhlaa. Joillekin se sitä saattaa ollakin.

Itselleni se on siinä mielessä juhlaa, että pystyn maksamaan laskuni ajallaan ja ostaa kaupasta ruokaa. Se on jo paljon.

- ap -

Vierailija
36/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on hyvin💚

Ei pysty, koska iskias. Vaikka olisihan se kävely iskiakselle hyväksi. Nyt en vaan jaksa ja olen tässä sohvalla.

Huomasitteko, että keksin juuri uuden valituksen aiheen?

Älkää välittäkö. Voitte olla mielissänne, että teillä menee hyvin.

- ap -

Vierailija
37/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maailman napa - tietenkään. Surettaa vaan se, kuinka paska ihminen olen.

Paska olen sen(kin) takia, kun äiti hylkäsi minut jo vauvana. Antakaa minun nyt rypeä itsesäälissä ja anteeksi typerä keskustelun aloitus.

- ap -

Hienosti kiteytit ap:n ilmeisen epävakaan persoonallisuushäiriön vaikka et ole hän.

Vierailija
38/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sekä kalja että rahat on loppu ja vippasin narkilta satasen, joka pitää maksaa korkoineen ylihuomenna.

Ap

Vierailija
39/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole maailman napa - tietenkään. Surettaa vaan se, kuinka paska ihminen olen.

Paska olen sen(kin) takia, kun äiti hylkäsi minut jo vauvana. Antakaa minun nyt rypeä itsesäälissä ja anteeksi typerä keskustelun aloitus.

- ap -

Hienosti kiteytit ap:n ilmeisen epävakaan persoonallisuushäiriön vaikka et ole hän.

Kyllä minä ihan itse kirjoitin tuon kommentin. Epävakaa saatan olla, mutta en ole saanut vielä muuta diagnoosia. Sekin aika saattaa koittaa.

- ap -

Vierailija
40/85 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi sekä kalja että rahat on loppu ja vippasin narkilta satasen, joka pitää maksaa korkoineen ylihuomenna.

Ap

Miten aiot korjata tilanteen?  Tiedät itsekin ettet voi jatkaa tuolla tavalla. Saisitko jostain apua tuohon alkoholiongelmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan