Onko tietokone nykyään " pakko" olla, jos lapsia yli 7v? OV
Eli koulu tmv. tietenkään ei velvoita koneen olemassa oloa kotona...;) Mutta mietin miehen siskon lapsia... Heilla noin kolmas luokkalaisia lapsia kaksi, eikä konetta. En ukso että koulun ATK-opetus riittää antamaan tarvittavati tiedot...?
Sillä nykyään lähes alalla kun alalla TARVITSEE tietokonetta. Äkkiseltään ei tule mieleen montaakaan ammattia, joissa tietokone ei olisi, tavalla tai toisella, käytössä. Itse olen 25-vuotias, ja omassa perheeseeni esim. tuli ensimmäinen tietokone kun oli viidennellä, tai jotain... Mielestäni kone olisi ollut ihan ehdoton lukiossa, mutta jo yläasteella sai kirjoittaa tutkiellmia ymv. koneella, ei äidinkielessä, mutta muissa aineissa.
Oma mielipiteeni siis on, että vaikka perhe ei konetta tarvitsisi, niin sellainen kannattaisi osataa VIIMEISTÄÄN ku lapsi on yläasteella, mielummin jo tämän ala-asteella ollessa. Loppujen lopuksi koneet eivät enää ole kalliita (jopa alle 500e on mainostettu kannettavia...). Ja kuinka moni ala-asteikäinen pitääkään nykyään yhteyttä kavereihinsa mesen tmv. kautta! Jääkö koneettoman perheen lapsi " piirien ulkopuolelle" ?
muistan kun itsellä alkoi 7 luokalla atk ja olin täysin tumpelo kun kotona ei ollut konetta ja varsinkin kun tuli kokeita niin oli aika ulalla kun ei pystynyt kotona harjoittelemaan ollenkaan. meillä nyt eskari ikäinen ja heillä koneen käyttöä harjoitellaan jo eskarissa. ja nykyään kyllä tätä taitoa tarvitaan kaikkialla.