Tunteeko kukaan muu itseaan " tiskiratiksi" , eli mikaan ei huvita, kaikki lapset ja mies vain arsyttavat, vasyttavat, kotityot/ansiotyot eivat kiinnosta patkan vertaa!
Koko ajan on kireä, väsynyt, stressaantunut olo. Ärsyttää nää jatkuvat lapsiperheen rutiinit, kaikki lasten kitinät, empatiavarastoni käytetty loppuun jo varmaan vuosia sitten. Enää ei kiinnosta edes omat harrastukset, enkä jaksa soitella ystävillekään, kun tuntuu että vedän jotain ihme peitetarinaa, jos sanon että kaikki ok, enhän voi kenenkään ystävän päälle kaataa kaikkea väsymystäni/vitutustani ja vain valittaa, eihän sellaista kukaan jaksa kuunnella. Niinpä sitten olen mieluummin soittamatta. Mitä pitäisi tehdä? Olisiko aika käydä lääkärillä? Voisikohan saada jotain piristäviä lääkkeitä?
Kommentit (6)
psykiatrin kanssa pari kertaa ja nyt pari viikkoa olen syönyt cipralex-nimistä mielialalääkettä puolikkaan tabletin aamuisin...parempaan päin menossa...
otto keskiviikkoisin, soita heti jos saisit ajan huomiseksi
Olen ollut pahasti masentunutkin joka on tosta vielä pahempi, mutta hae äkkiä apua ettei jää päälle. Surullista kun elämä ei enää maistu miltään.
luokse tietääkseni pääsee aika äkkiä, eikä tarvi olla mikään uskovainen. Sieltä voi vaikka aloittaa, osaavat neuvoa eteenpäin. Terveyskeskus varmaankin myös, riippuu lääkärin tasosta, onko mitään apua.
Samat oireet minullakin, viime talven selvisin liikunnan avulla, nyt ei sekään oikein huvita. Ystävät on jääneet kotiäitivuosien varrella, ei niitä varmaan huvittanut katsella räytynyttä naamaani, vaikka yritinkin välttää jatkuvaa valitusta. Oliskohan netissä jotakin " vertaisryhmää" masentuneille perheenäidille, jossa sais vapaasti valittaa ja narista? Vai pitäiskö perustaa sellainen...
onneksi yleensä ohimenevää. Mä olen pistäny syysmasennuksen piikkiin.