Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva vaatekoon kasvu?

Vierailija
21.02.2023 |

Eli siis miten voi olla mahdollista, että mun vaatekoko jatkuvasti kasvaa? Joka vuosi se on kasvanut yhdellä. Mikään vanha vaate ei mahdu päälle.
Liikunnan aloitin koronatauon jälkeen 1 vuosi sitten, tosin vain 1-1,5h tanssia viikossa. Nyt syksyllä tanssi muuttunut raskaammaksi, 1h viikossa. Muuten fyysinen työ, mutta vapaa-aika ei fyysistä. Työmatkan lyheni 4kk sitten niin, että päivästä väheni noin 4km kävelyä. Tuntuu kuin nyt sen jälkeen vaatekoko olisi taas kasvanut aika nopeasti, kun viimeisin takki alkoi vklp kiristää inhottavasti ja pian sekään ei mahdu päälle. Herranjumala, minkä kokoinen kohta olen?!?!?!?!?!

Tässä esimerkki syömisviikosta:

maanantai - lounas: 3 perunaa, kasvis-soija-kastiketta 3 kauhallista, 200 g kasviksia. juoma vesi.
illalla: 500g kasviksia/hedelmiä/marjoja, 400g annos perus kotiruokaa, 50g juustoa.

tiistai - lounas: kalapyörykät, 10 pyörykkää, 3 perunaa, kermaviilitillikastiketta 3 rkl, 200g kasviksia, juoma vesi.
illalla: 500g kasviksia/hedelmiä/marjoja, 400g annos perus kotiruokaa, 50g juustoa.

keskiviikko - lounas: nakkikastike 300g, 2 perunaa, 200 g kasviksia, juoma vesi.

torstai - lounas: kasvissosekeitto 350g, 2 palaa kauratäysjyväleipää jonka päällä margariinia ja 2 juustopalaa, juoma vesi

perjantai - lounas: makaronilaatikko 400 g, 200 g kasviksia, juoma vesi. illalla: big mac hampurilainen, 200 g suklaata, 1 munkki, salaattia, maksalaatikko 400g

lauantai - 2 lautasellista pastaa, 10 lihapullaa kermakastikkeessa, salaattia ja kasviksia 500g.

sunnuntai - meksikonpatapussi, 400g jauhelihaa, 4 rkl smetanaa, 300 g salaattia (30 g tacoja ja 60 g cheddarjuustoa salaatissa, 40g salaattikastiketta)

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä kasvuikäinen.

Vierailija
2/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin perjantain kohdalta unohtui 1 l sokeri-limua. (esimerkkinä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin, ja tosiaan olen siis 160cm, oikeasti melko hentorakenteinen nainen.. en viitsi edes kertoa kuinka paljon on ylipainoa tällä ruokavaliolla, joka mielestäni ei edes ole kamalasti muuttunut silti painoa tulee koko ajan lisää. :/ En ole käynyt vaa alla, mutta jos yksi vaatekoko vastaa 5 kiloa, niin onhan siinä monta kymmentä kiloa tullut muutamassa vuodessa.

Vierailija
4/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeiiii en jaksa näitä jotka luettelevat joka helkutin syömänsä rusinan. Ne omat syömiset eivät ole KENENKÄÄN muun mielestä kiinnostavia!

Vierailija
5/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi luettelin, että haluaisin NEUVOJA joltain joka osaa auttaa!!!!

Olen siis lihonnut tuolla ruokavaliolla varmaan 25 kiloa 2,5 vuodessa!!!!!

Vierailija
6/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö vaan kaks annosta per päivä?

Ehkä kroppas on sekaisin, syö useammin mutta pienempiä määriä

Vierailija
7/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maininnut ikääsi?

Vanhetessa aineenvaihdunta hidastuu. Samat liikuntamäärät ja ruokavalio ei enää riitä. Eikä oikeastaan liikunnan lisääminenkään auta, jos ei samalla pienennä ruoka-annoksia. 

Vierailija
8/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sä syöt aivan päin persettä, liian vähän kaloreja päiväs ja sit mätät jonku big Macin yms herkkuja illalla. Ei hyvä!

Terveellistä ruokaa 3-4 kertaa päivässä sopiva määrä.

Vierailija
9/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ruuasta liikaa energiaa siihen nähden, mitä kulutat. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Esimerkiksi 300 g nakkikastiketta tai 400 g jauhelihaa on ihan älyttömästi.

Vierailija
10/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunnalle varmaan ois parempi että söisit useammin ja pienempiä, ei niin että kituutat päivän vähillä kaloreita ja mätät illalla suklaata ja mäkkiä. Tämä jo kuulostaa siltä että kalorivajetta jos tekee mieli syödä noin illalla.

Koita pienentää annoskokoa ja syödä esim 3 krt päivässä. Aika isoilta annoksilta kuulostaa.

Vierailija
11/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupsla kannattaisi syödä .

Vierailija
12/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v.

Mun liikuntamäärät oli pari vuotta sitten - ennen 2-4 h isompia mitä nyt on olleet parin vuoden ajan. Plus liikunta oli rankempaa. Liikunnan lisääminen mulla auttaa, mutta nyt en halua lisätä niin paljoa just nyt mutta paino ei saisi nousta vaan laskea.

Liian vähän kaloreja?!?!?!?!?!?!?! Siis jos mä syön yhtään enempää , mä lihon vielä enemmän!!!

En halua syödä useaa kertaa päivässä, se ei sovi mulle. en oo ennenkään syönyt (usemmiten) ja silti en oo lihonnut näin nopeasti.

Vierailija
13/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo. Annokset on aivan liian isoja. Missä aamupala?

Vierailija
14/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunnalle varmaan ois parempi että söisit useammin ja pienempiä, ei niin että kituutat päivän vähillä kaloreita ja mätät illalla suklaata ja mäkkiä. Tämä jo kuulostaa siltä että kalorivajetta jos tekee mieli syödä noin illalla.

Koita pienentää annoskokoa ja syödä esim 3 krt päivässä. Aika isoilta annoksilta kuulostaa.

-No useimmiten perjantaisin sattuu olee keittopäivä työpaikkaruokalassa, ja perjantaisin sattuu myös olemaan mun "syö mitä haluat" päivä. En "mätä illalla suklaata ja mäkkiä" vaan yhtenä päivänä viikossa syön mitä millonkin.

En pysty pienentämään annoskokoja, en tuu kylläseks linnun annoksista.

Vierailija
15/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32v.

Mun liikuntamäärät oli pari vuotta sitten - ennen 2-4 h isompia mitä nyt on olleet parin vuoden ajan. Plus liikunta oli rankempaa. Liikunnan lisääminen mulla auttaa, mutta nyt en halua lisätä niin paljoa just nyt mutta paino ei saisi nousta vaan laskea.

Liian vähän kaloreja?!?!?!?!?!?!?! Siis jos mä syön yhtään enempää , mä lihon vielä enemmän!!!

En halua syödä useaa kertaa päivässä, se ei sovi mulle. en oo ennenkään syönyt (usemmiten) ja silti en oo lihonnut näin nopeasti.

Aineenvaihduntasi saattaa vilkastua jos syöt useammin ja pienempiä annoksia vs se että liian vähän kaloreita päivän aikana ja vedät illalla mäkiisafkaa yms runsaskalorista.

Vierailija
16/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua muuttaaa mitään niin tuskin myöskään laihdut :D

Aamupala on painonhallitsijan tärkein ateria koska se vähentää esim tutkitusti sitä että illalla mättää isoja annoksia

Vierailija
17/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mihin se vaatekoko kasvoi?

Vierailija
18/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihduntasi saattaa vilkastua jos syöt useammin ja pienempiä annoksia vs se että liian vähän kaloreita päivän aikana ja vedät illalla mäkiisafkaa yms runsaskalorista.

-Mun koko perhe syö iltaisin, on aina syönyt, mutta olen ainoa joka lihoo tälleen. Oon myös joskus ollut hoikka, ja sillonkin syönyt vain iltaisin enempi. En voi syödä pitkin päivää, tuun siitä vaan ärtyisäksi.

Vierailija
19/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa, ja saat myös liikaa kaloreita. 

Sinuna tarkistaisin myös verensokeriarvot (etenkin pitkäsokeri), koska jos insuliinissa on häiriöitä, paino voi nousta ja nälkä olla liiallinen/jatkuva. 

Voit syödä toki isojakin annoksia, mutta katso mitä syöt: se meksikonpatapussi on tarkoitettu 3-4 henkilölle, noin esimerkiksi. Jos normaali annoskoko ei riitä, syö toki tuplat, mutta ota lisäksi paljon kasviksia. Niin ja vatsalaukkukin kyllä pienenee ajan kanssa, jos muutaman viikon syöt hieman vähemmän...

Vierailija
20/72 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän kokoisia annoksia. Kuka 160-senttinen nainen muka vetää kerralla 10 pyörykkää ja kolme perunaa? No jaa, ehkä monikin, mutta ei silloin pitäis ihmetellä jos paino nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi