Voiko virtsatieinfektio parantua itsestään/kotihoidolla?
Siis jos juon karpalomehua ja syön buranaa vai pitääkö mennä lääkäriin?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä näyte suoraan labraan tai labran wc, ennen kuin ravaa turhaan terkkailla tai lekurilla. Joskus kirvelyn syy voi olla hiivatulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä näyte suoraan labraan tai labran wc, ennen kuin ravaa turhaan terkkailla tai lekurilla. Joskus kirvelyn syy voi olla hiivatulehdus.
Tuota eikös sinne labraankin tarvita lähete? Ei kai sinne vaan kadulta mennä johonkin kippoon kuseksimaan?
Ei ku kusee sinne labran vessan pönttöön ja menee sanoon sille labran henkilölle, että kusinäyte olis nähtävissä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
ei yleensä koskaan, varsinkaan jos bakteeri aiheuttanut sen, kuten yleensä. bakteeriperäistä tulehdusta ei saa karpalomehulla koskaan pois, vain vaan antibiooteilla.
Pöh, sittenhän kaikki olis kuolleet noihin tulehduksiin ennen kuin antibiootit keksittiin.
40-luvulla syntyneellä äidilläni oli lapsena useampi tulehdus eikä mitään antibiootteja annettu, pistettiin istumaan vatiin jossa oli lämmintä vettä ja piti juoda paljon.
Tottakai voi parantua. Joo, huonolla tuurilla voi kuollakin, mutta kyllä päivän-pari voi hoitaa itse kotona ja katsoa lievittyvätkö oireet. Olen itse hoitanut kymmeniä virtsatietulehduksia ihan c-vitamiiniilla tai karpalomehulla. Varmasti ennenvanhaan virtsatietulehduksiin osa kuoli, mutta se on kyllä sen verran herkästi iskevä tulehdus, että eiköhän ne ennenvanhaan aivan erilaisella hygienisyystasolla olleet tosi yleisiä. Ja kyllä niistä hyvin suuri osa selviytyi.
Tuota eikös sinne labraankin tarvita lähete? Ei kai sinne vaan kadulta mennä johonkin kippoon kuseksimaan?