Tapani Kansa: Tulkaa tytöt takaisin
Kuulin tämän kappaleen tänään Radio Suomesta ja ihmettelen, miksi vielä nykyaikana saa tuollaista soittaa. Kappalehan kertoo setämiehen likaisista fantasioista ja halventaa naistakin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hieno biisi. Se ei ole seksistinen. Siinähän kaivataan luonnollisuutta naisilta. Sopii vielä paremmin nykyaikaan kuin siihen milloin se on tehty. Onko 90-luvulla?
Tuo biisi julkaistiin 70-luvulla.
Tuo biisi on todella idiooottimainen ja seksistinen.
Olen sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja.
. Kuka Tapani Kansa oikein luuli olevansa?! Luuliko hän miehenä olevansa jotenkin olevansa parempi kuin ikäisensä naiset?
Tapani Kansa oli liian nuori edes kunnolla tietämään Helena Karaa ja Regina Linnanheimoa.
Helena Kara ja Regina Linnanheimo olivat syntyneet 1910-luvun puolivälissä.
Tapani Kansa syntyi vuonna 1949.
Sekä Regina Linnanheimo että Helena Kara olivat tarpeeksi vanhoja olemaan Tapani Kansan äitejä....
Olikohan Tapani Kan
Tässä nykypäivän reagointia. Mutta kun Ami Aspelund kaipaa apinamiestä siitä ei pöyristy kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen enemmän porilaisten marssia joulurauhan julistuksessa.
Minä myös! Se "voi vainolaisen hurmehella peittää maan" ei kuulosta kovinkaan rauhanomaiselta.
Lukaisin tekstin ja sehän niin aikaansa sidottu, kuvataan maaltapakoa ja kaupungistumista, USA:laisen julkkiskulttuurin ja kapitalismin rantautumista Suomeen. Kertosäkeessä tämä typistetään kaipaamaan luonnonmukaisia tyttöjä, Hollywoodin valheellisen loiston sijaan. Viimeisin on oma tulkintani.
Ennen ei nössöilty.