Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa syödä spagettia

Vierailija
21.02.2023 |

Siis ainakaan sillä ilmeisesti oikeaoppisella tyylillä, missä spagetti pyöritetään haarukan ympärille.
Aina jää joku spagetti vähintääänkin roikkumaan tai sitten kaikki vaan tippuu pois haarukasta kun sen nostaa

ärsyttävää

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä nuo pilkkavastauksia kirjoittaneet syömässä spagettia ravintolassa. Ensinnäkään sitä ei todellakaan kuulu leikata veitsellä, veitseä ei edes tarjoilla spagetin kanssa. Toiseksi, sitä ei myöskään syödä viemällä suu mahdollisimman lähelle lautasta/nostamalla lautanen lähelle suuta.

Suomessa voi ihan hyvin käyttää apuna lusikkaa. Harvoin tulee kotona laitettua spagettia, mutta aina katan myös lusikan silloin, kun sitä syödään.

Vierailija
22/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettiannos syödään niin, että aloitetaan siitä annoksen ulkoreunalta ja edetään hitaasti kohti annoksen keskustaa. Vain tottumaton aloittaa upottamalla haarukan keskelle annosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lusikka kauniiseen käteen. Oikeasti haarukkaan otetaan spagettia ja se kieputetaan lusikan avulla rullalle. Syödään sillä haarukalla. Näin niinkuin oikeaoppisesti.

Ei ole kiellettyä myöskään pätkiä sitä veitsellä pieneksi. Kaunotar ja Kulkuri söivät ihanasti samalta lautaselta. Oioi🥰

Vierailija
24/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras neuvo:vitut kyylääjistä, mulla on nälkä ja nyt minä syön!

Vierailija
25/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lusikka kauniiseen käteen. Oikeasti haarukkaan otetaan spagettia ja se kieputetaan lusikan avulla rullalle. Syödään sillä haarukalla. Näin niinkuin oikeaoppisesti.

Tuo ei ole missään oikeaoppista.

Vierailija
26/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pyörittää lusikkaa vasten haarukalla on siistimpää

Vierailija
27/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nähnyt miten tuolla aasiassa syödään nuudeleita?

Vierailija
28/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan sama millä menetelmällä sitä syö.

Vierailija
29/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työssä fiinissä ravintolassa ja siellä annettiin asiakkaalle haarukka ja lusikka jos tilasi spagettia.  Eli voit kotona harjoitella: ota haarukan piikkeihin vain muutama spagetti, pyörittele lautasella lusikan avulla pyöryläksi.  Mutta vain muutama-muuten tulee niin iso möykky ettei mahdu suuhun.

Se annetaan etiketin mukaan. Ei tarvitse harjoitella mitään eikä lusikkaa käyttää. Myös se veitsi tulee kylkeen. Jos olit fiinissä raflassa töissä. Vastasin tohon jo yhteen viestiin. Ei hienossa raflassa tarvitse osata syödä haarukka/lusikka tyylillä, koska 90% asiakkaista ei osaa niin tehdä. Hienossa raflassa saat haarukan, lusikan ja veitsen. Toi kuuluu tyyliin ei muuta. Jos joku haluaa pyörittää lusikassa pastaa, niin se on mahdollista. Se pasta keittiössä pyöritetään keoksi ennen tarjoilua asiakkaalle. Asiakas ottaa haarukan ja valmiiksi pyöritetystä pastasta ottaa oman suupalan. Olin 5v Massimo Boratin keittiössä töissä ja se rafla on 3 michelin tähden rafla ja oli silloin rankattu maailman parhaaksi. En leveile vaan kerron ettei se haarukka ja lukissa ole se juttu.

Eikä mua kiinnosta uskooko joku. Tiedän itse 100% varmuudella miten hyvässä raflassa asiat toimii. Noin se ei toimi.

Vierailija
30/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä nuo pilkkavastauksia kirjoittaneet syömässä spagettia ravintolassa. Ensinnäkään sitä ei todellakaan kuulu leikata veitsellä, veitseä ei edes tarjoilla spagetin kanssa. Toiseksi, sitä ei myöskään syödä viemällä suu mahdollisimman lähelle lautasta/nostamalla lautanen lähelle suuta.

Suomessa voi ihan hyvin käyttää apuna lusikkaa. Harvoin tulee kotona laitettua spagettia, mutta aina katan myös lusikan silloin, kun sitä syödään.

Minä en syö Suomen ravintoloissa spagettia, koska se on vetistä ja reilusti yli al denten.

Vierailija
31/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slurp slurp. Paperia on hyvä olla, kun kastikkeet leviävät pitkin poskipäitä.

Vierailija
32/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä keittiöstä tai ravintolasta löytyy veitsi, jolla spagetin saa pätkittyä sopiviksi palasiksi. Sen jälkeen voi syödä niin kuin normaalit ihmiset.

Normaalit ihmiset syövät sen pyörittämällä pastan haarukalla ja lusikalla.

Vierailija
33/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työssä fiinissä ravintolassa ja siellä annettiin asiakkaalle haarukka ja lusikka jos tilasi spagettia.  Eli voit kotona harjoitella: ota haarukan piikkeihin vain muutama spagetti, pyörittele lautasella lusikan avulla pyöryläksi.  Mutta vain muutama-muuten tulee niin iso möykky ettei mahdu suuhun.

Se annetaan etiketin mukaan. Ei tarvitse harjoitella mitään eikä lusikkaa käyttää. Myös se veitsi tulee kylkeen. Jos olit fiinissä raflassa töissä. Vastasin tohon jo yhteen viestiin. Ei hienossa raflassa tarvitse osata syödä haarukka/lusikka tyylillä, koska 90% asiakkaista ei osaa niin tehdä. Hienossa raflassa saat haarukan, lusikan ja veitsen. Toi kuuluu tyyliin ei muuta. Jos joku haluaa pyörittää lusikassa pastaa, niin se on mahdollista. Se pasta keittiössä pyöritetään keoksi ennen tarjoilua asiakkaalle. Asiakas ottaa haarukan ja valmiiksi pyöritetystä pastasta ottaa oman suupalan. Olin 5v Massimo Boratin keittiössä töissä ja se rafla on 3 michelin tähden rafla ja oli silloin rankattu maailman parhaaksi. En leveile vaan kerron ettei se haarukka ja lukissa ole se juttu.

Eikä mua kiinnosta uskooko joku. Tiedän itse 100% varmuudella miten hyvässä raflassa asiat toimii. Noin se ei toimi.

Tänään söin lounaan ulkomailla Michelin-ravintolassa, eikä spagetista saanut suupalaa, vaikka oli kierretty kuvailemallasi tavalla. Pasta itsessään oli hyvä. Suomessakin saa hyvää pastaa, eikä tarvitse olla tähtiravintola.

Vierailija
34/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuus alkaa näkymään jo ihan perus käytännön asioissa ja aivotoiminnan heikentymisessä.

En hirveästi neuvoisi muita tolla oman kielen osaamistasolla, juunou?

Perus käytännön asiat kirjoitetaan kaikki erikseen.

Vierailija
35/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spagettiannos syödään niin, että aloitetaan siitä annoksen ulkoreunalta ja edetään hitaasti kohti annoksen keskustaa. Vain tottumaton aloittaa upottamalla haarukan keskelle annosta.

Niin, ja sitä spagerria38 otetaan siihen haarukkaan pyöritettäväksi niin pieni määrä, ettei siitä tulee valtavan isoa möykkyä. Luultavasti ahneus on se, minkä takia tuo tuntuu niin vaikealta.

Vierailija
36/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin lounaan ulkomailla Michelin-ravintolassa, eikä spagetista saanut suupalaa, vaikka oli kierretty kuvailemallasi tavalla. Pasta itsessään oli hyvä. Suomessakin saa hyvää pastaa, eikä tarvitse olla tähtiravintola.

Anna esimerkki hyvästä pastaravintolasta Suomessa? Ja pitää olla itse tehdyt tuorepastat.

Vierailija
37/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Sitten se roikkuva spagetti kastikkeineen jää leukaan roikkumaan ja suupielet bolognesessa.

Syön nykyisin spagettia vain kotona jossa kukaan ei näe. Edes työpaikalle ei kehtaa viedä.

Vierailija
38/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettia otetaan haarukan kärkeen muutama esim. 3 tai 4 kpl siis ihan painamalla haarukka kolmen  spagettinauhan läpi lautaseen päin ja sitten aletaan pyörittää.

Vierailija
39/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokki enkä ikinä käytä lusikkaa avuksi. Olen opiskellut Italialaisen keittiön ja ollut töissä vuosia Italiassa. Kunhan syöt hyvää ruokaa omalla tyylillä, niin se riittää. Eikä tarvitse sitä viiniä ottaa juomaksi. Voit juoda, vaikka maitoa, limua, vettä. Ihan miten vain itsellesi sopii. Nyt osaat.

Italialaiset Italiassa käyttää lusikkaa naihamakronien pesänä niitä syödessä, vaikka sinä niin teekään.

Vierailija
40/69 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pasta on oikein tehty, se ei ole yhtään liukasta ja pysyy haarukan ympärillä helposti ilman mitään lusikoita.