En osaa syödä spagettia
Siis ainakaan sillä ilmeisesti oikeaoppisella tyylillä, missä spagetti pyöritetään haarukan ympärille.
Aina jää joku spagetti vähintääänkin roikkumaan tai sitten kaikki vaan tippuu pois haarukasta kun sen nostaa
ärsyttävää
Kommentit (69)
Uusi turha ihmisryhmä = spagetinpyörittäjät.
Pahempia ongelmia pastan syömisessä ei ole ollut, mutta on huomannut jos spagetti jää sellaiseksi liukkaaksi sitä on vaikeampi syödä.
Jos spagetin antaa vetäytyä vähän aikaa kun on valuttanut keitin veden pois siitä tulee kiinteämpää.
Tosin se voi olla vähän könttäistä, mutta pysyy haarukassa paremmin.
Useimmat haarukkaan pyörityksen vaikeaksi kokevat ottavat liian paljon spage ttia pyöritettäväksi. Vain muutama spagettinauha vedetään vaikka lautasen reunalle ja haarukkaan sitten ja eikun pyörittämään.
Sitähän saa sellaista valmiiksi pätkittyä spaghettia kaupasta. Ei tarvitse itse katkoa spaghettia sopiviksi pätkiksi. Problem solved.
En ymmärrä teitä lusikalla pyörittäviä. Saahan sitä toki käyttää jos haluaa, mutta minusta on paljon yksinkertaisempaa käyttää vain haarukkaa. Sitä spaghettia ei vain pidä ottaa haarukkaan liikaa, muuten saa aikaan ison pallon joka ei mahdu suuhun. Muutama nauha, lautasta vasten pyöritetään rullalle. Ei haittaa vaikka pikkuisen jäisi roikkumaan. Todella helppoa. Helpompaa itse asiassa kuin yrittää syödä jotain puolilyhyeksi pätkittyä spaghettia.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat haarukkaan pyörityksen vaikeaksi kokevat ottavat liian paljon spage ttia pyöritettäväksi. Vain muutama spagettinauha vedetään vaikka lautasen reunalle ja haarukkaan sitten ja eikun pyörittämään.
Joo , mutta ne esim. 4 spagettinauhaa kannatta siinä lautasen reunalla pain lautasta vasten haarukalla ylhäältä päin, niin eivä tipu siten pyöritysprosessia.
Toisaalta, miksi keittää tai tilata spagettia, jos sen syönti on vaikeaa. On niin monen mallisia pastoja, kannattaa vain katsoa, että ne sopivat juuri siihen kastikkeeseen, jota tekee.
Jos ei muuten onnistu niin paloittelee spagetit veitsellä pieniksi palasiksi jotka sitten nostelee haarukalla suuhunsa.
Tuleekohan kirurgeille haarukan ja veitsen kanssa ruokailussa työnsä?
Tai muurari levittää voita leivän päälle kuin laastia?
Tai mekaanikolle tulee mieleen remontinteko työkalut käsissä operoidessa?
Kaivinkonekuski varmaan kääntää haarukan niinpäin että se muistuttaa kaivinkoneen kauhaa piikit alaspäin :D
Mä syön spaguu ihan normaalisti haarukalla ilman sitä kierrettely hommaa. Ei ole mikään kaunis näky, mutta ei se minua haittaa.
Osta rakettispagettia ja kauho lusikalla.
Voi katkoa parin sentin pätkiksi ennen keittämistä
Tästä tärkestä aiheesta saa ilmeisesti keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokki enkä ikinä käytä lusikkaa avuksi. Olen opiskellut Italialaisen keittiön ja ollut töissä vuosia Italiassa. Kunhan syöt hyvää ruokaa omalla tyylillä, niin se riittää. Eikä tarvitse sitä viiniä ottaa juomaksi. Voit juoda, vaikka maitoa, limua, vettä. Ihan miten vain itsellesi sopii. Nyt osaat.
Italialaiset Italiassa käyttää lusikkaa naihamakronien pesänä niitä syödessä, vaikka sinä niin teekään.
Ei käytä.
T: Italiassa vuosia asunut
Pitää ottaa haarukkaan maltillinen määrä spagettia, pyörättä hieman, nostaa ilmaan pyörättää taas hieman, tavallaan kontrolloida koko ajan, ettei puoli lautasellista ole kerralla siinä haarukassa. Aina joku vähän roikkuu, mutta spagettiahan ei syödäkään selkä suorana.
Jos ongelma on liian liukas spagetti, unohtuiko parmesan juustoraaste?
Oikeaoppisestihan mitään paria spagettia ei vedetä mihinkään lautasen reunalle ja pyöräytellä siina vaan siitä kasata nappastaan haarukan kärellä pari spagettia ja pyörätellään siinä kasan päällä ja välillä vedellään niitä nappastuja spagetteja ja taas pyöritellään.
Olin vuoden Italiassa. Minulle selitettiin siellä, että spagetin pyörittelyn salaisuus on ranneliikkeessä ja että harjoitus tekee mestarin.
Minä syön spagetin niinkuin Kaunotar ja Kulkuri siinä Disneyn piirretyssä. Mitäs siihen sanotte?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muuten onnistu niin paloittelee spagetit veitsellä pieniksi palasiksi jotka sitten nostelee haarukalla suuhunsa.
Tuleekohan kirurgeille haarukan ja veitsen kanssa ruokailussa työnsä?
Tai muurari levittää voita leivän päälle kuin laastia?
Tai mekaanikolle tulee mieleen remontinteko työkalut käsissä operoidessa?
Kaivinkonekuski varmaan kääntää haarukan niinpäin että se muistuttaa kaivinkoneen kauhaa piikit alaspäin :D
Tai metsuri pilkkoo porkkanaa kuin halko pöllejä puusta
Onpa kumma että minä Italiassa asuvana en ole moista missään nähnyt, en ravintolassa enkä kodeissa. Lusikkaa ei tarvita eikä käytetä. Saksassa näin vielä 1970-luvulla näitä lusikkaan pyörittelijöitä. Joillakin saksalaisilla olivat jopa sakset ja leikkasivat ne suusta roikkuvat spaghetit putoamaan lautaselle. Jenkit taas keksivät aikoinaan pattereillä pyörivän haarukan, ei tarvinnut itse pyörittää haarukkaa. Veitsellä ja haarukalla spaghettia syövät suomalaiset ovat tosi noloja, kotonaan tietenkin voi syödä vaikka sormin.